Coop Danmark A/S

Danskerne er blevet mere passionerede kaffedrikkere

Del
Derfor er Cirkel Kaffe klar med største udvidelse i 65 år

Danskerne har altid drukket meget kaffe. Men i løbet af de seneste 10 år er der sket en dramatisk forandring af danskernes kaffevaner.

Det er ikke længere noget, hvor de fleste drikker den samme standardkaffe. Kravene er blevet langt mere differentierede. En undersøgelse gennemført af IPSOS viser, at 41 procent af forbrugerne i Danmark betegner sig selv som meget interesseret i kaffe. Gruppen ”Passioneret omkring kaffe” er vokset fra 3 procent i 2010 til 21 procent i 2019.

Derfor lancerer Danmarks ældste mærkevarekaffe, Cirkel Kaffe, nu sin hidtil mest omfattende udvidelse af sortimentet. Det sker med en helt ny serie af specialkaffe fra Afrika og Latinamerika.  Den hedder Cirkel Grand Cru og byder på kaffe i høj kvalitet med mange detaljer og nuancer i smagen. Man kan opleve topkaffe fra fire lande med meget forskellige kopprofiler samt en espresso. Alle fem varianter er certificeret Rainforest eller Fair Trade, mens to tillige er økologiske.

”Det er kaffe, der sætter en helt ny standard for kaffe solgt i supermarkeder. Baseret på de bedste bønner fra Tanzania, Brasilien, Kenya og Guatemala og ristet på vores eget state of the art risteri i Kenya er der noget til selv de mest krævende kaffekunder,” siger Søren Sylvest, der de seneste to år har været kaffeambassadør for Coop og international salgsdirektør for Coops eget kafferisteri i Kenya, African Coffee Roasters 

Han var med til at starte den kafferevolution, der er sket i Danmark, da han sammen med Claus Meyer skabte Estate Coffe for ca. 20 år siden.

”Jeg tror kun, at interessen vil vokse de kommende år. Vi ser en ny generation vokse op med større interesse for bedre kaffeoplevelser, udbuddet af god kaffe vokser og det er blevet langt mere tilgængeligt, både på cafeer, kaffebarer og nu også i supermarkederne. Det er cheap luxury, som de fleste kan forkæle sig selv med,” siger Søren Sylvest.

Den nye serie kommer som toppen i Cirkel Kaffe, hvor den almindelige Blå, Grøn og Guld Cirkel kaffe er fundamentet. Sidste år kom Cirkel Sølv serie af bedre kaffe forarbejdet af Coops egne medarbejdere på African Coffee Roasters.

Cirkel Kaffe Grand Cru sælges i eksklusive sorte poser med zip-genluk. Den kommer i februar 2021 i alle Kvickly og SuperBrugsen samt i udvalg Dagli’Brugsen- og Fakta/Coop 365-butikker med kaffemølle. Pris: 39,95 kr. for 250 g kaffe.

Yderligere information: Kaffeambassadør Søren Sylvest, 5159 4155 /

soren.sylvest@coop.dk

 

CIRKEL GRAND CRU KAFFEPROFILER 

                                                                                                                            

Kilimanjaro TANZANIA                                                                                                                                                          Bønner fra kaffefarme i 1500-1800 meters højde omkring det ikoniske Kilimanjaro bjerg i Tanzania.                                                                                                                                        Kopprofil: Mellemristet. Elegant blød kaffe med ren smag af kaffe og markant sødme, ingen bitterhed.

 

Samambaia Estate BRASIL                                                                                                                                                  Single Estate kaffe fra farmen Samambaia i Campo das Vertentes, Minas Gerais Brasilien.    

Kopprofil: Mørkristet. Fyldig kaffe fra Brasilien med lav syrlighed og noter af fin chokolade.

KENYA                                                                                                                                                                                     Kaffe fra African Coffee Roasters hjemmebane, udvalgt og ristet af George Wanja, Kenyas førende Ristemester.

Kopprofil: Mellemristet. Kompleks og fyldig kaffe med intens sødme og let frugtig syrlighed.                                                                                                                                           

Økologisk GUATEMALA                                                                                                                                               Kooperativ kaffe fra højtbeliggende små familiebrug med rig vulkansk jord i det nordvestlige Guatemala. 

Kopprofil: Mørkristet. Intens og kompleks kaffe med delikat syrlighed og udtalt sødme.

Økologisk ESPRESSO BARISTA                                                                                                                                                         Komposition af natural og våd fermenteret gourmet kaffe fra Uganda og Congo. Langsom espresso ristning. Kompleks fyldig espresso med sødme og frugtnoter. God til Espresso, Macchiato, Cappuccino og Caffé Latte.

Fotos til fri brug vedhæftet

Billeder

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse

Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os

Over 1000 sårbare unge har fået fritidsjob i Coop25.2.2025 13:20:00 CET | Pressemeddelelse

Flere unge bør have et fritidsjob. Sådan lyder en af anbefalingerne fra Trivselskommissionen, der i dag har offentliggjort sin rapport med i alt 35 anbefalinger til, hvordan unge kan få forbedret deres trivsel. Siden 2019 har Ungdomsskoleforeningen og Coop drevet landets største fritidsjobindsats Coop Crew for unge i alderen 14-18 år i samarbejde med 34 kommunale ungdomsskoler. Status er: Over 2000 unge har deltaget og cirka 55 % har efterfølgende fået et fritidsjob. 66 % af deltagerne får øget selvtillid 52 % af deltagerne føler sig som en del af et fællesskab 49 % af deltagerne føler kontrol over eget liv 59 % af deltagerne har udviklet jobkompetencer ”Fritidsjob kan være en trædesten for sårbare unge til arbejdsmarkedskendskab, almen dannelse og sociale og faglige kompetencer – og ikke mindst en trædesten til trivsel. Coop Crew reducerer unges risiko for at stå uden for beskæftigelse og uddannelse og giver dem en tilknytning til arbejdsmarkedet. Omkostninger til sociale-, uddannelse

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye