Columbus lancerer ny strategi - fokus på digital rådgivning og øget kundeværdi

Columbus’ nye strategi Focus23 sætter fokus på digital rådgivning og øget kundeværdi. Focus23 indeholder tre strategiske spor: Empower, Sustain og Delight, som kombineret med en fokuseret og forenklet driftsmodel vil frigøre det fulde vækstpotentiale og gøre det muligt gradvist at øge vækst til minimum 10% i 2023.
Dedikeret fokus på digital rådgivning og digitale løsninger
Med den strategiske beslutning om at frasælge softwareselskabet, To-Increase, der blev annonceret den 28. oktober, er Columbus nu klar til at fokusere forretningen på digital rådgivning og styrke fokus på digitale løsninger til større kunder indenfor nøgleindustrierne; fødevarer, detail og produktion. Columbus ønsker en position som vores kunders foretrukne digitale rådgiver med et mål om at skabe merværdi i vores kunders digitale transformation og skabe livslange partnerskaber med vores kunder.
“I løbet af Columbus2020 strategiperioden har vi udviklet og udvidet vores portefølje af digitale løsninger, og med frasalget af softwareselskabet, To-Increase, er vi nu klar til at frigøre det fulde potentiale for at imødekomme vores kunders behov for både digital rådgivning og end-to-end digitale løsninger”, siger Bestyrelsesformand i Columbus, Ib Kunøe.
Fokuseret og forenklet driftsmodel
Til sikring af profitabel vækst vil vi implementere en fokuseret og forenklet driftsmodel, der kan drage fordel af vores globale leverancekapacitet og synergierne i organisationen, herunder:
- En ny kundefokuseret organisation med fokus på større kunder
- Ensartede forretningsprocesser til at accelerere samarbejdet globalt
- En global tilgang med lokal tilstedeværelse og global leverance
De tre strategiske spor
Med Fokus23 stræber vi efter at løfte kundeværdien ved at styrke vores medarbejderes kompetencer og levere bæredygtige digitale løsninger og rådgivning, der hjælper vores kunder med at drive en bæredygtig forretning.
Empower
Ved at opbygge globale kompetencer indenfor digital rådgivning og intensivere vores kundefokus, styrker vi kunderelationen og løfter kundeværdien. Columbus er en ”people” forretning og for at kunne leve op til vores strategiske mål, er vi afhængige af, at vores dygtige, engagerede og loyale medarbejdere hele tiden udvikles, og det vil blandt andet ske via vores Global Academy, mentorprogrammer og attraktive karrieremuligheder.
Sustain
Ved at rådgive om bæredygtighed indenfor vores nøgleindustrier og tilbyde digitale løsninger til at drive en bæredygtig forretning, opbygger vi tillid og langvarige relationer med vores kunder. Vi vil intensivere fokus på at anvende og implementere løsninger indenfor bæredygtighed, der imødekommer vores kunders digitaliseringsbehov på en bæredygtig måde.
Delight
Ved at skabe større værdi for vores kunder, opnår vi en bedre kundeoplevelse, hvilket resulterer i højere kundetilfredshed og langvarige relationer. Columbus vil implementere en ny og mere kundeorienteret tilgang, der i endnu højere grad sætter kunden i centrum. Kundeloyalitet er afgørende for at skabe vækst.
Finansielle ambitioner og value drivers
I Focus23 er defineret tre vækstdrivere, der vil gøre det muligt at øge væksten til minimum 10% i 2023.
- Øge omsætningen primært gennem ny- og mersalg til vores større kunder
- Øge omsætningen ved fokus på flere af Columbus’ digitale løsningsområder indenfor 9 Doors to Digital Leadership®
- En stærk ordrebog til at øge tilbagevendende omsætning og dermed forudsigelighed i forretningen
Vi arbejder konstant på at forbedre kundeloyaliteten og bruger blandt andet løbende loyalitetsmålinger (NPS) som opfølgning herpå.
Nøgleord
Kontakter
Communications Director
Tine Rasmussen
tra@columbusglobal.com
+45 29 69 06 77
Billeder
Information om Columbus
Columbus hjælper ambitiøse virksomheder med at transformere, maksimere og fremtidssikre deres forretning digitalt. Columbus’ innovative løsnings- og serviceportefølje 9 Doors to Digital Leadership® leverer end-to-end digitale løsninger, der adresserer hele værdikæden hos virksomheder indenfor brancherne detail, fødevarer og produktion og hjælper virksomheder med at drive en bæredygtig og profitabel forretning. Columbus blev etableret i 1989 med hovedkvarter i Danmark og kontorer og partnere over hele verden, og kan derfor levere løsninger og services lokalt – på globalt plan. www.columbusglobal.com
Følg pressemeddelelser fra Columbus
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Columbus
Annual Report 2024: Columbus leverer solid vækst og styrket cashflow i 202413.3.2025 09:37:13 CET | Pressemeddelelse
Columbus fortsatte sin positive udvikling i 2024 med en omsætningsvækst på 8% til DKK 1.659 mio. og en EBITDA fremgang på 30% til DKK 153 mio. Tilbagegangen på det svenske og norske marked blev mere end kompenseret på det danske og engelske marked, og med et skærpet strategisk fokus og et fortsat styrket cashflow står Columbus godt rustet til fremtiden.
Beatrice Silow udnævnt til administrende direktør for Columbus Sverige15.1.2025 09:47:58 CET | Pressemeddelelse
Beatrice Silow bliver ny leder af Columbus’ svenske forretningsenhed, samtidig med at hun fortsætter i sin nuværende rolle som Chief Marketing Officer (CMO).
Too Good To Go vælger Columbus som strategisk implementeringspartner af Infor M3 Cloud Suite29.11.2024 11:45:26 CET | Pressemeddelelse
Columbus har indgået en aftale med Too Good To Go om at implementere Infor M3 Cloud Suite som deres nye globale ERP-platform. Aftalen markerer en vigtig milepæl i Too Good To Go’s vækstrejse og understøtter deres ekspanderende forretningsmodel.
Pindstrup vælger Columbus som strategisk ERP-partner i deres digitale transformationsrejse11.11.2024 11:39:08 CET | Pressemeddelelse
Columbus har indgået en aftale med Pindstrup om at implementere Microsoft Dynamics 365 Finance & Supply Chain som deres nye globale ERP-platform
Columbus leverer 42% vækst i EBITDA i tredje kvartal 20245.11.2024 09:11:44 CET | Pressemeddelelse
Den positive udvikling i første halvdel af 2024 fortsatte i tredje kvartal med en omsætningsvækst på 8%, en EBITDA-vækst på 42% og en EBITDA-margin på 7,9%. Fortsat stor efterspørgsel efter Columbus’ kerneløsninger til øget effektivitet og større forretningsindsigt. Forventningerne til 2024 fastholdes.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum