EWIIs nye sponsorstrategi er klar
EWIIs sponsorindsats vil fremover fokusere på at støtte børn og unge, talenter og lokale foreninger samt civilsamfundet bredt set i Trekantområdet.
Energikoncernen EWII har som led i arbejdet med en ny strategi, der bliver præsenteret til efteråret, udarbejdet en ny sponsorstrategi, der helt i tråd med forretningen og de øvrige aktiviteter i koncernen fremadrettet vil fokusere på værdiskabelse i Trekantområdet.
”Det er entydigt en del af koncernens formålsparagraf at skabe værdi for Trekantområdet, og derfor bliver det også retningsgivende i vores sponsorindsats. Vi vil være til stede bredt set og understøtte det gode og værdifulde arbejde, der bliver gjort for børn og unge i de mange lokale foreninger i Trekantområdet,” siger Lars Bonderup Bjørn adm. direktør i EWII.
Det nye sponsorfokus betyder, at EWII vil støtte initiativer, der giver god energi til børn og unge indenfor sport, kultur og det øvrige lokalsamfund. Derudover vil EWII hvert år støtte større og helt særlige lokale begivenheder, der giver værdi for området. Midlerne til disse sponsorater vil komme fra EWIIs kommercielle selskaber.
”Der er mange i lokalområdet, der har brug for sponsorstøtte, men vi kan ikke hjælpe alle. Vi vil dog bestræbe os på at komme ud i hele Trekantområdet med vores sponsorater,” understreger Lars Bonderup Bjørn.
En krone pr. kunde
Endelig vil der som noget helt nyt blive oprettet en pulje, der skal understøtte ’Børn og unges læring om energi’. Midlerne i denne pulje vil komme fra koncernens infrastrukturselskaber under TREFOR Infrastruktur, og vil som udgangspunkt udgøre én krone pr. unik TREFOR-kunde.
”Vi oplever stor opbakning og kundetilgang i vores eget lokalområde, og vi ved, at det forpligter. Derfor er vores nye sponsorstrategi også en markering og en konsolidering af det gode forhold, vi har til vores kernekunder i Trekantområdet,” siger Lars Bonderup Bjørn.
Gennem en række år har EWII været en synlig og markant sponsor hos flere elitesportshold og -klubber med navnesponsorater, hovedsponsoraftaler og andre markante profileringer, både i Trekantområdet og på nationalt plan. Som konsekvens af den nye sponsorstrategi neddrosler EWII denne form for sponsorater, og nedskalerer dermed sine økonomiske sponsorforpligtelser betragteligt.
”Langt de fleste af EWIIs nuværende sponsorater udløber inden for kort tid, men vi opfylder naturligvis de fortsættende sponsoraftaler, som de er aftalt,” understreger Lars Bonderup Bjørn.
Læs mere om EWIIs nye sponsorstrategi her: https://ewii.com/sponsorater
Nøgleord
Information om EWII A/S
Følg pressemeddelelser fra EWII A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra EWII A/S
Seks store skridt gør EWII klar til grøn fremtid8.4.2025 11:10:48 CEST | Pressemeddelelse
For energikoncernen EWII var 2024 et overgangsår. Ny strategi, store investeringer og skarpe holdninger sikrede sammen med en stabil drift, at koncernen leverede et resultat bedre end forventet og står stærkt rustet.
EWII indgår samarbejde med Enorm Biofactory: Bandlyser kød og komælk for at reducere CO21.4.2025 06:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er slut med kødretter til frokost og komælk i kaffen hos den danske energikoncern. Direktøren har mistet tålmodigheden og skærer igennem på klimaets vegne. Via et strategisk samarbejde med en producent af spiselige larver ventes initiativet at reducere EWIIs klimaaftryk med 46 ton CO2 om året.
EWII opstiller lynladere ved ABC Lavpris-butikker21.2.2025 08:15:00 CET | Pressemeddelelse
Handlende og forbipasserende får i løbet af 2025 mulighed for at lade elbilen på en EWII-ladestander ved ABC Lavpris’ butikker. Energikoncernen har indgået en aftale med kæden om at etablere ladestandere ved samtlige 15 supermarkeder.
Fiber til alle: EWII runder stor milepæl med fibernettet18.2.2025 09:22:51 CET | Pressemeddelelse
Energikoncernen EWII har gravet fibernet ned i hele Trekantområdet, og når dermed i mål med den strategiske satsning om at sikre muligheden for fiberforbindelse til alle husstande i koncernens jyske elforsyningsområde. Et mål de færreste mente var realistisk for år tilbage.
EWII og VisBlue vil sælge flowbatterier til ejendomsbranchen5.2.2025 13:53:38 CET | Pressemeddelelse
Energikoncernen EWII og den danske batterileverandør VisBlue har indgået et partnerskab, der skal hjælpe ejendomsbranchen med at optimere deres energiforbrug ved hjælp af flowbatterier. Ved at lagre overskydende energi fra deres solceller eller fra elnettet på et flowbatteri, når priserne er lave, er kunderne sikret billigere grøn strøm, når priserne stiger.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum