Jesper fra Frederiksberg bliver salgschef i Lidl

Da Jesper Sanvig for godt fire år siden var i gang med at skrive sit speciale i Human Ressource Management på CBS, så han et jobopslag fra Lidl, som søgte en distriktschef for seks butikker på Sjælland. Jespers ansøgning gav pote. Fredag afleverede han sit speciale. Mandag morgen stod han og fyldte flåede tomater på hylderne i Lidl i Brønshøj som en del af oplæringsforløbet til stillingen som distriktschef.
”Der er måske ikke så mange, der tænker over den karriere, man kan gøre i detailbranchen. Det kræver sindssygt hårdt arbejde, men det betaler sig. Og i Lidl har jeg oplevet, at der er enormt mange muligheder for at udvikle sig”, siger Jesper Sanvig, salgschef i Lidl, Region Øst.
Ved 2020 årsskiftet blev Jesper forfremmet til salgschef i Lidl i Region Østdanmark. En stilling, han blandt andet finpudsede kompetencerne til, efter han blev en del af Lidls nye program for talentudvikling.
Udvalgt som toptalent i Lidl
Jesper Sanvig blev udvalgt som ét ud af syv toptalenter, ud af Lidls cirka 2.750 medarbejdere, på grund af de gode resultater, han havde opnået som distriktschef for de seks forretninger på Sjælland.
”Jesper har et skarpt resultatfokus og i kombination hermed, kommunikerer han tydeligt med både medarbejdere, kolleger og andre snitflader, hvilket er en vigtig kompetence som leder”, siger Sine Dolberg, Head of HR i Lidl.
Sammen med seks kollegaer i Lidl har Jesper det seneste år været gennem et omfattende talentprogram med fokus på at udvikle ham til en endnu bedre leder og gøre ham i stand til at tage næste skridt i sin karriere i Lidl. I forløbet har Jesper blandt arbejdet med at tilegne sig nye ledelsesværktøjer og ny viden om, hvordan teorier og principper kan være med til at skabe reelle forandringer.
”Jeg er blevet meget opmærksom på, at jeg aldrig bliver færdig med at udvikle mig som leder. I forløbet det seneste år har jeg fået en dybere forståelse af, hvordan man graver et spadestik dybere i en problematik”, fortæller Jesper Sanvig og fortsætter:
”Hvor jeg måske førhen i en samtale med en butikschef sagde: ”Kan du ikke bare lave det om?”, så tænker jeg nu meget mere over at finde ud af, hvad der ligger bag. Hvorfor bliver han eller hun ved med at gøre tingene på en bestemt måde?”.
Stort ansvar hviler på skuldrene
Den nye viden vil Jesper tage med sig i sin nye stilling som salgschef. Han er netop startet op på indarbejdningsfasen til jobbet, hvor han skal rundt i flere af Lidls afdelinger – både i Danmark og i udlandet. Arbejdet henover det første halvår af 2020 skal gøre ham parat til d. 1. august at overtage ansvaret for 20-25 Lidl-butikker i Danmark.
”Det kan godt ramme mig en sen aftentime, at de beslutninger, jeg skal træffe, får indvirkning på 5-600 menneskers hverdag. Men jeg glæder mig helt vildt til det nye, store ansvar”, slutter Jesper.
Jesper Sanvig bor i lejlighed i området omkring Søndermarken og Frederiksberg Have med sin forlovede, som han holder af at tage på rejser sammen med. Senest var parret i Australien. I fritiden holder han af at svømme i Frederiksberg Svømmehal, cykle, styrketræne og løbe i Frederiksberg Have.
For yderligere information, kontakt:
Morten Vestberg, Kommunikationschef i Lidl - morten.vestberg@lidl.dk eller tlf. +45 76 35 01 68
Nøgleord
Billeder
Information om Lidl Danmark
Om Lidl:
- 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 124 dagligvarebutikker og flere end 2.700 medarbejdere i Danmark.
- Lidl er repræsenteret i 32 lande rundt om i verden og driver i øjeblikket omkring 10.800 butikker og mere end 160 distributionscentre i 31 lande verden over.
- Du kan læse Lidls nyeste profilbrochure her.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl bakker op om regeringens udmelding om salgsbegrænsning af tobak – har allerede 24 tobaks- og nikotinfrie butikker7.5.2025 10:42:41 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 7. maj offentliggjorde regeringen deres plan for at begrænse antallet af steder, der forhandler tobak og nikotin. I dagligvarekæden Lidl Danmark annoncerede man allerede i 2023 en plan for endelig udfasning af alle tobaks- og niktonprodukter, og derfor bakker man op om regeringens tiltag og kalder det et vigtigt skridt mod en sundere fremtid.
Lavbundsjorde i fokus i nyt samarbejde mellem Arla og Lidl5.5.2025 10:11:13 CEST | Pressemeddelelse
Arla Foods og Lidl Danmark gør et af hovedpunkterne i Den Grønne Trepart til virkelighed i et nyt samarbejde, der skal hjælpe Arla-landmænd med at udtage kulstofrige lavbundsjorde. Projektet skal belyse, hvordan udtagning af lavbundsjorde kan reducere CO2-udledningen og på sigt gavne natur og biodiversitet.
Efter historisk antal butiksåbninger: Lidl har plantet rekordmange træer i samarbejde med Plant et Træ2.5.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Med 18 butiksåbninger satte Lidl Danmark rekord i 2024. Det har de nu markeret med sin hidtil største træplantning: 22.000 træer i samarbejde med Plant et Træ. Sidste del af skoven blev plantet d. 1. maj og er fredskov på kommunal jord.
Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum