BrancheIndex 2019: Lidl vinder for femte år i træk på produktkvalitet

En helt ny markedsundersøgelse for dagligvarer fra Loyalty Group, BrancheIndex 2019, slår nu fast, at Lidl-kunder mener, at Lidls produktkvalitet er den bedste. I år løber Lidl atter med sejren indenfor de tre områder ”Produktkvalitet”, ”Værdi for pengene” og ”Tillid”. En anerkendelse, som har en særlig betydning for dagligvarekæden, fortæller administrerende direktør for Lidl, Dirk Fust:
”Loyalty Groups markedsundersøgelse for dagligvarer sætter en tyk streg under, at vores kunder vurderer vores produktkvalitet helt i top. Vi arbejder hver eneste dag målrettet for, at tilbyde danskerne de bedste produkter af højeste kvalitet til den bedste pris. Udover konstant at hæve barren for kvaliteten af vores sortiment har vi med samarbejdet med gourmetkokken Wassim og Landmad i år skubbet barren for udvalget af danske kvalitetsprodukter i Lidl, og bevist, at kvalitet godt kan harmonere med discount”.
Dirk Fust er også særligt glad for at vinde området ”Tillid”, som, han mener, kan tilskrives medarbejdernes store engagement:
”At få sat en streg under, at kunderne har tillid til os, er en kæmpe cadeau. Der er ingen tvivl om, at det er vores mange dygtige medarbejdere, der skal have al ære for den titel”, siger Dirk Fust.
Høj kvalitet og lav pris hænger sammen
Anerkendelsen er blot én i rækken af flere pristjek og produkttests, som Lidl har vundet gennem den seneste tid. Her sammenligner fagmedier og eksperter udvalgte dagligvarer fra dagligvarekæderne og bedømmer produktkvaliteten. Foruden en lang række ”bedst i test ”-anerkendelser indenfor bl.a. vin, ost, ketchup og bleer, blev Lidl i sidste uge kåret som vinder af BT’s store pristjek på knap 100 af danskernes fortrukne dagligvarer.
Loyalty Groups undersøgelses overordnede områder består af en række underspørgsmål, som tilsammen afgør, hvilken kæde, der vinder området. En række af disse områder har Lidl vundet flere år i træk, eksempelvis produktkvalitet, som kæden har vundet de seneste fem år. Herunder er Lidl også blevet vurderet højest af kunderne i spørgsmål som: ”Min dagligvarekæde har produkter af høj kvalitet indenfor produktkategorien Frugt og grønt”, ”Min dagligvarekæde har produkter af høj kvalitet indenfor produktkategorien Brød”. ”Hos min primære dagligvarekæde får jeg værdi for pengene”, og ”min primære dagligvarekæde har konkurrencedygtige priser set i forhold til andre dagligvarekæder”.
Dirk Fust, administrerende direktør i Lidl, er også glad for, at Lidl igen i år er med helt i toppen i forhold til den samlede kundeloyalitet.
”Igennem de sidste fem år er vi gået fra at være nummer fem til at være nummer to i Loyalty Groups BrancheIndex for dagligvarer i forhold til den samlede kundeloyalitet. I år haler vi igen yderligere ind på Rema 1000, og vi går benhårdt efter at komme helt til tops. Der er altid plads til forbedring, og vi har store ambitioner indenfor fx økologi og stræber efter et endnu bedre resultat næste år”, slutter Dirk Fust.
* Lidl har vundet følgende områder i Loyalty Groups BrancheIndex:
- Produktkvalitet: ”Jeg oplever, at kvaliteten på min dagligvarekædes varer stemmer overens med mine forventninger” er vundet i årene 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019
- Produktkvalitet: ”Min dagligvarekæde har produkter af høj kvalitet indenfor produktkategorien Frugt og grønt” er vundet i årene 2016, 2017, 2018 og 2019
- Værdi for pengene: ”Min dagligvarekæde har gode tilbud” er vundet i årene 2016, 2017, 2018 og 2019
- Tillid: ”Min dagligvarekædes varer er aldrig/som regel ikke for gamle” er vundet i årene 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019.
* Udvalg af testvindende produkter:
- Lupilu Junior Pants str. 5. 13-20 kg. (Testvinder i Vores Børn)
- Kania tomatketchup (Testvinder i Tænk)
- Champagne AOP Brut / Comte de Brismand (Testvinder i Politiken)
- Vilstrupgård Rib eye (Testvinder i Politiken)
- Lovilio parmesanost (Testvinder i Søndagsavisen)
- Aerocell batterier (Testvinder i TÆNK).
* Lidl har vundet følgende pristjek i 2019:
- Vinder BT´s store pristjek (Danmarks største pristjek af 97 produkter)
- Ekstrabladets store pristjek i september løb Lidl med titlen som Danmarks billigste dagligvarekæde, hvor 30 forskellige varer blev sammenlignet
- Juni 2019: Bedst på prisen, når det kommer til økologiske kolonialvarer af Forbrugerrådet Tænk
- Forbrugerrådet Tænks pristjek af økologiske frugter og grøntsager.
Om Loyalty Groups BrancheIndex
Loyalty Group hjælper virksomheder med at øge indtjeningen gennem et øget fokus på kundeloyalitet. Loyalty Group har mere end 20 års erfaring med at analysere og udvikle kundeloyalitet i stort set alle typer af brancher.
Loyalty Group gennemfører årligt en række brancheundersøgelser, kaldet BrancheIndex, for at afdække danskernes loyalitet i en given branche. 3087 dagligvarekunder har deltaget i BrancheIndex Dagligvarer 2019 og vurderet deres foretrukne dagligvarekæde på centrale områder som produktkvalitet, pris, tillid og økologi.
For yderligere information, kontakt:
Morten Vestberg, Kommunikationschef i Lidl morten.vestberg@lidl.dk eller tlf. +45 76 35 01 68
Nøgleord
Billeder
Information om Lidl Danmark
Om Lidl:
- 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 120 dagligvarebutikker og flere end 2.700 medarbejdere i Danmark.
- Lidl er repræsenteret i 32 lande rundt om i verden og driver i øjeblikket omkring 10.800 butikker og mere end 160 distributionscentre i 31 lande verden over.
- Du kan læse Lidls nyeste profilbrochure her.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Efter historisk antal butiksåbninger: Lidl har plantet rekordmange træer i samarbejde med Plant et Træ2.5.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Med 18 butiksåbninger satte Lidl Danmark rekord i 2024. Det har de nu markeret med sin hidtil største træplantning: 22.000 træer i samarbejde med Plant et Træ. Sidste del af skoven blev plantet d. 1. maj og er fredskov på kommunal jord.
Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
Lidl fortsætter sit engagement i cykelsporten: Bliver sponsor for Copenhagen Sprint og fornyer aftale med PostNord Danmark Rundt25.3.2025 06:01:00 CET | Pressemeddelelse
Til sommer bliver Lidl officiel sponsor for det nye World Tour-cykelløb Copenhagen Sprint, hvor blandt andre den danske sprinter Mads Pedersen fra Lidl-Trek stiller til start. Samtidig fornyer Lidl aftalen med Danmarks største etapeløb PostNord Danmark Rundt. Hos PostNord Danmark Rundt og Copenhagen Sprint ser man frem til samarbejdet med en fælles ambition om at styrke cykelsporten og fremme hverdagscyklisme.
Vigtig kundeinformation: Opdateret d. 28.03.2524.3.2025 15:11:07 CET | Pressemeddelelse
Flæskesvær med BBQ-smag af mærket Snack Day, 100g tilbagekaldes grundet risiko for salmonella.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum