Lidl støtter Klovneløb til fordel for Danske Hospitalsklovne

Klovneløbet er et familieløb, hvor alle kan være med. Det handler ikke om at være hurtigst; det handler om at få en hyggelig og sjov dag, og samtidig støtte et godt formål. Pengene der samles ind gennem tilmeldinger til løbet, doneres til foreningen Danske Hospitalsklovne.
Og dét gode formål støtter Lidl for femte år i træk som hovedsponsor. Udover sponsoratet støtter Lidl også ved at levere frugt og vand til samtlige deltagere:
”Klovneløbene er en rigtig god mulighed for at kombinere motion og en dejlig dag med familien. Og så støtter man endda et godt formål samtidig. I Lidl giver vi tilbage til det samfund, vi er en del af, og vi er meget glade for, at vi gennem vores samarbejde med Danske Hospitalsklovne kan være med til, at de kan besøge og glæde endnu flere børn”, fortæller CSR Responsible i Lidl, Lærke Skaksen.
Udover Klovneløbene støtter Lidl også Danske Hospitalsklovne gennem pantdonationer og salg af produkter.
Danske Hospitalsklovne er en landsdækkende forening, der støtter indlagte børn og deres familier igennem sygdomsforløb på alle landets børneafdelinger. Hospitalsklovnene spreder smil og glæde, når der er allermest brug for det.
”Vi er meget glade for, at Lidl hjælper til med at skabe gode rammer til Klovneløbene, så alle deltagere kan få en hyggelig dag med godt samvær og motion”, siger direktør i Danske Hospitalsklovne, Kenneth Øhrberg.
Sidste år slog Klovneløbene deltagerrekord med 14.000 deltagere. I Lidl håber man på, at endnu flere har lyst til at deltage i 2019:
”Om du løber, hopper, kravler eller ruller – så er alle velkommen til Klovneløbene. Vi glæder os til at se en masse glade børnefamilier til en dag fyldt med smil og aktivitet, og jeg håber på endnu flere deltagere i år. Jeg tager den røde klovnenæse og løbeskoene på, og så ses vi derude”, siger Lærke Skaksen.
Tilmelding til Klovneløb
Det koster 70 kr. at deltage i Klovneløb, heraf går mindst 56 kr. direkte til Danske Hospitalsklovnes arbejde. Ved tilmelding af grupper på 5 personer falder prisen til 60 kr. pr. person.
Find et Klovneløb i nærheden af dig og tilmeld dig her: www.klovneløb.dk
For yderligere information om Klovneløb kontakt
- Karsten Bjerring, projektleder, Danske Hospitalsklovne, Tlf.: 51 23 55 29, Karsten@danskehospitalsklovne.dk
Faktaboks
- I 2015 indgik Lidl en partnerskabsaftale med Danske Hospitalsklovne, hvor kæden løbende bakker op om og støtter foreningens vigtige arbejde.
- Lidl støtter hospitalsklovnene løbende gennem året, bl.a. ved salg af Klovneis, Favorina produkter og klovnenæser under Spred Glæde-kampagnen samt som hovedsponsor af det landsdækkende Klovneløb.
- Lidl har monteret donationsknapper på samtlige flaskeautomater i kædens butikker. Flaskepanten bliver doneret lokalt, og kunderne kan ved flaskeautomaten se, hvilket sygehus de støtter.
Om foreningen Danske Hospitalsklovne
Danske Hospitalsklovne er en velgørende forening, der ønsker at nå ud til alle indlagte børn, der kan have glæde af en hospitalsklovn. Foreningens 53 professionelt uddannede hospitalsklovne spreder smil og glæde hos indlagte børn på alle landets 22 børneafdelinger. Derudover besøger hospitalsklovnene særtilbud og institutioner for børn og unge, blandt andet otte børnepsykiatriske dag- og døgnafsnit. Hospitalsklovnene stilles gratis til rådighed for afdelingerne og lønnes af foreningen. Hospitalsklovnenes arbejde er kun muligt med økonomisk støtte fra private, virksomheder og fonde.
Læs mere om Danske Hospitalsklovne på www.danskehospitalsklovne.dk
Nøgleord
Billeder
Information om Lidl Danmark
Om Lidl:
- 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 118 dagligvarebutikker og flere end 2.700 medarbejdere i Danmark.
- Lidl er repræsenteret i 30 lande rundt om i verden og driver i øjeblikket omkring 10.500 butikker og mere end 150 distributionscentre i 29 lande verden over.
- Du kan læse Lidls nyeste profilbrochure her.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl bakker op om regeringens udmelding om salgsbegrænsning af tobak – har allerede 24 tobaks- og nikotinfrie butikker7.5.2025 10:42:41 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 7. maj offentliggjorde regeringen deres plan for at begrænse antallet af steder, der forhandler tobak og nikotin. I dagligvarekæden Lidl Danmark annoncerede man allerede i 2023 en plan for endelig udfasning af alle tobaks- og niktonprodukter, og derfor bakker man op om regeringens tiltag og kalder det et vigtigt skridt mod en sundere fremtid.
Lavbundsjorde i fokus i nyt samarbejde mellem Arla og Lidl5.5.2025 10:11:13 CEST | Pressemeddelelse
Arla Foods og Lidl Danmark gør et af hovedpunkterne i Den Grønne Trepart til virkelighed i et nyt samarbejde, der skal hjælpe Arla-landmænd med at udtage kulstofrige lavbundsjorde. Projektet skal belyse, hvordan udtagning af lavbundsjorde kan reducere CO2-udledningen og på sigt gavne natur og biodiversitet.
Efter historisk antal butiksåbninger: Lidl har plantet rekordmange træer i samarbejde med Plant et Træ2.5.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Med 18 butiksåbninger satte Lidl Danmark rekord i 2024. Det har de nu markeret med sin hidtil største træplantning: 22.000 træer i samarbejde med Plant et Træ. Sidste del af skoven blev plantet d. 1. maj og er fredskov på kommunal jord.
Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum