Økologisk forkælelse til påske

Økologisk charcuteri produceret af kød fra fritgående sortbroget danske landrace-grise fra Troldgaarden, en økologisk snaps fx med blåbær fra Dansk Spiritus og økologiske marcipanæg og lime-kokos småkager fra Mols Organic – så er man godt på vej mod et påskebord med økologi, kvalitet og masser af hygge.
Det er i Lidl-butikkerne over hele landet, at man op til påske kan få fingrene i disse produkter. Det er vel at mærke produkter, som gourmetkokken Wassim har nikket ja til, og som er særligt udvalgt til produktserien ’WH’, Lidl lancerede sammen med Wassim sidste år.
”Forbrugerne ønsker i stigende grad bæredygtige og gerne lokale produkter - også ved højtider som påske. Derfor har vi i Lidl valgt at samarbejde med Wassim og en række mindre danske økologiske producenter for at imødekomme dette”, siger indkøbsdirektør Mikko Forsström fra Lidl og tilføjer, at man med WH-serien er med til at ”hæve barren” for kvalitetsprodukter i dagligvarekæden.
Serien består af mere end 100 produkter fra lokale danske producenter særligt udvalgt af gourmetkokken Wassim i samarbejde med Lidl.
Fakta:
Kvaliteten af de sortbrogede danske landracegrise kan sammenlignes med sortfodsgrise. Grisene er på Troldgaarden hele deres liv. Troldgaarden ligger i Østjylland og blev stiftet i 2012 af mor og søn.
Mols Organic blev stiftet i 2014 og ligger, som navnet antyder, på Mols. Smagen i de økologiske produkter er meget autentiske og med et nordisk twist.
Dansk Spiritus ligger i Nordjylland ved Jammerbugten, og stifteren er tidligere polarfarer og har fået meget af sin inspiration fra mikrodestillerier langs Ishavets kyster.
Billeder

Information om Lidl Danmark
Om Lidl:
- 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 118 dagligvarebutikker og flere end 2.700 medarbejdere i Danmark.
- Lidl er repræsenteret i 30 lande rundt om i verden og driver i øjeblikket omkring 10.500 butikker og mere end 150 distributionscentre i 29 lande verden over.
- Du kan læse Lidls nyeste profilbrochure her.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl bakker op om regeringens udmelding om salgsbegrænsning af tobak – har allerede 24 tobaks- og nikotinfrie butikker7.5.2025 10:42:41 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 7. maj offentliggjorde regeringen deres plan for at begrænse antallet af steder, der forhandler tobak og nikotin. I dagligvarekæden Lidl Danmark annoncerede man allerede i 2023 en plan for endelig udfasning af alle tobaks- og niktonprodukter, og derfor bakker man op om regeringens tiltag og kalder det et vigtigt skridt mod en sundere fremtid.
Lavbundsjorde i fokus i nyt samarbejde mellem Arla og Lidl5.5.2025 10:11:13 CEST | Pressemeddelelse
Arla Foods og Lidl Danmark gør et af hovedpunkterne i Den Grønne Trepart til virkelighed i et nyt samarbejde, der skal hjælpe Arla-landmænd med at udtage kulstofrige lavbundsjorde. Projektet skal belyse, hvordan udtagning af lavbundsjorde kan reducere CO2-udledningen og på sigt gavne natur og biodiversitet.
Efter historisk antal butiksåbninger: Lidl har plantet rekordmange træer i samarbejde med Plant et Træ2.5.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Med 18 butiksåbninger satte Lidl Danmark rekord i 2024. Det har de nu markeret med sin hidtil største træplantning: 22.000 træer i samarbejde med Plant et Træ. Sidste del af skoven blev plantet d. 1. maj og er fredskov på kommunal jord.
Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum