Wassim Hallal og Lidl lancerer ny gourmetserie

Gourmetkokken Wassim Hallal kaster sig nu ud i et nyt, ambitiøst projekt sammen med Lidl. I fællesskab vil de give danskerne gourmetmad på middagsbordet. Det sker med lanceringen af en helt ny produktserie med alt fra frisk pighvar fanget i Nordsøen til økologisk marcipan fra Mols. Mange af produkterne er økologiske og kommer fra små producenter i Danmark, hvor håndværket og de lokale traditioner er i fokus.
”Vi danskere har så utroligt travlt, at det ofte går ud over vores mad. Jeg vil gøre det nemmere at tilberede et velsmagende og lækkert måltid mad, hvor smagen og kvaliteten er i top”, siger Wassim Hallal.
Hos Lidl er man begejstret for at kunne tilbyde en ny palet af mere eksklusive fødevarer, der hovedsageligt er baseret på Wassims grundopskrifter og primært er produceret lokalt:
”Vores mission er at give danskerne den bedste kvalitet til den bedste pris, og vi arbejder konstant ud fra den mission, når vi vælger varer og leverandører på tværs af vores sortiment. Nu lancerer vi produktserien med Wassim, som er næste led i vores strategi og et godt eksempel på, hvor vigtigt kvalitet er for os”, siger indkøbsdirektør for Lidl, Mikko Forsström.
Det gode håndværk direkte til Lidls butikker
Wassim Hallal har nøje udvalgt leverandører fra hele Danmark ud fra hans ønske om originale kvalitetsprodukter. Der er tale om lokale bagere, mejerier, og fiskeaktioner, der vil levere produkterne direkte fra deres produktion til Lidls butikker.
”For mig handler kvalitet om det gode håndværk, og med det mener jeg, at leverandøren følger processen tæt fra start til slut og bruger de bedste råvarer. Det giver originale produkter”, forklarer Wassim Hallal.
En af leverandørerne til den nye serie er Mols Organic, der ligger ved Mols Bjerge. Det drives af familien Rømer, der har økologi som deres store passion.
”Wassim tænker anderledes, og vi har fået et helt nyt perspektiv på den måde, vi gør tingene på. Vi har fx udviklet en ny slags brunkage ud fra Wassims opskrift, som ikke ligner den traditionelle. Det har krævet mange smagsprøver og tilpasninger sammen med Wassim for at finde frem til den helt rigtige sammensætning og smag i vores produkter”, forklarer direktør Aksel Rømer.
Maden skal være en højtid igen
”Der er masser af færdigretter og takeaway, der gør hverdagen nem, men vi skal tænke over det, vi spiser. Vi skal nyde smagen, duften, konsistensen. Mad er ikke noget, der bare skal overstås, det skal være en højtid igen”, siger Wassim Hallal.
De første produkter, der lander i Lidls butikker den 1. november, er netop inspireret af den kommende højtid, julen. Det bliver bl.a. muligt at købe økologiske marcipanbrød, vaniljekranse og chokolademandler. I løbet af efteråret vil der blive lanceret endnu flere produkter i serien fra mange forskellige kategorier.
For mere information kontakt: presse@lidl.dk, tlf. 76 35 00 10
Nøgleord
Billeder
Information om Lidl Danmark
Om Lidl:
- 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 115 dagligvarebutikker og flere end 2.550 medarbejdere i Danmark.
- Lidl er repræsenteret i 30 lande rundt om i verden og driver i øjeblikket omkring 10.500 butikker og mere end 150 distributionscentre i 29 lande verden over.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl fejrer 20 år i Danmark og åbner pop up-butik på Kærligheden til Smukfest4.7.2025 06:04:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl åbner en spritny pop up-butik midt i et af festivalens hjerter, nemlig campingområdet Kærligheden. Aftalen med Smukfest skal være med til at fejre Lidl 20-års jubilæum i Danmark. Med i aftalen er også, at Lidl sender fire frugtstande ind på festivalpladsen, så gæsterne kan få sunde snacks mellem koncerterne.
Vigtig kundeinformation vedr. Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør1.7.2025 15:47:19 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder af forsigtighedsprincip: Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør, da det pga. indtagelse med sugerør ikke er synligt, om produktet kan være ramt af råd, også selvom nøddens skal er intakt.
Lidl-kampagne imponerer: Stor vækst i salget af økologisk frugt og grønt1.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salget af økologiske frugter og grøntsager er steget med 21 % i kædens butikker på landsplan i forbindelse med Lidl Danmarks ugentlige øko-kampagner, der kører en gang om måneden i Lidl-Plus-appen. Indkøbsdirektør i Lidl, Peer Sandtner, er glad for, at kunderne har taget tilbuddene til sig, for det skal være nemmere at tage sunde og økologiske valg, siger han.
Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.
Lidls nye butik i Hillerød er åbnet, og den er helt uden tobak og nikotin12.6.2025 18:44:54 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag morgen blev snoren klippet til Lidls nye butik på Frederiksværksgade i Hillerød. Dermed har byen fået sin første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik, og kunderne strømmede til fra morgenstunden for at besøge den nye butik.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum