Wassim Hallal og Lidl lancerer ny gourmetserie

Gourmetkokken Wassim Hallal kaster sig nu ud i et nyt, ambitiøst projekt sammen med Lidl. I fællesskab vil de give danskerne gourmetmad på middagsbordet. Det sker med lanceringen af en helt ny produktserie med alt fra frisk pighvar fanget i Nordsøen til økologisk marcipan fra Mols. Mange af produkterne er økologiske og kommer fra små producenter i Danmark, hvor håndværket og de lokale traditioner er i fokus.
”Vi danskere har så utroligt travlt, at det ofte går ud over vores mad. Jeg vil gøre det nemmere at tilberede et velsmagende og lækkert måltid mad, hvor smagen og kvaliteten er i top”, siger Wassim Hallal.
Hos Lidl er man begejstret for at kunne tilbyde en ny palet af mere eksklusive fødevarer, der hovedsageligt er baseret på Wassims grundopskrifter og primært er produceret lokalt:
”Vores mission er at give danskerne den bedste kvalitet til den bedste pris, og vi arbejder konstant ud fra den mission, når vi vælger varer og leverandører på tværs af vores sortiment. Nu lancerer vi produktserien med Wassim, som er næste led i vores strategi og et godt eksempel på, hvor vigtigt kvalitet er for os”, siger indkøbsdirektør for Lidl, Mikko Forsström.
Det gode håndværk direkte til Lidls butikker
Wassim Hallal har nøje udvalgt leverandører fra hele Danmark ud fra hans ønske om originale kvalitetsprodukter. Der er tale om lokale bagere, mejerier, og fiskeaktioner, der vil levere produkterne direkte fra deres produktion til Lidls butikker.
”For mig handler kvalitet om det gode håndværk, og med det mener jeg, at leverandøren følger processen tæt fra start til slut og bruger de bedste råvarer. Det giver originale produkter”, forklarer Wassim Hallal.
En af leverandørerne til den nye serie er Mols Organic, der ligger ved Mols Bjerge. Det drives af familien Rømer, der har økologi som deres store passion.
”Wassim tænker anderledes, og vi har fået et helt nyt perspektiv på den måde, vi gør tingene på. Vi har fx udviklet en ny slags brunkage ud fra Wassims opskrift, som ikke ligner den traditionelle. Det har krævet mange smagsprøver og tilpasninger sammen med Wassim for at finde frem til den helt rigtige sammensætning og smag i vores produkter”, forklarer direktør Aksel Rømer.
Maden skal være en højtid igen
”Der er masser af færdigretter og takeaway, der gør hverdagen nem, men vi skal tænke over det, vi spiser. Vi skal nyde smagen, duften, konsistensen. Mad er ikke noget, der bare skal overstås, det skal være en højtid igen”, siger Wassim Hallal.
De første produkter, der lander i Lidls butikker den 1. november, er netop inspireret af den kommende højtid, julen. Det bliver bl.a. muligt at købe økologiske marcipanbrød, vaniljekranse og chokolademandler. I løbet af efteråret vil der blive lanceret endnu flere produkter i serien fra mange forskellige kategorier.
For mere information kontakt: presse@lidl.dk, tlf. 76 35 00 10
Nøgleord
Billeder
Information om Lidl Danmark
Om Lidl:
- 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 115 dagligvarebutikker og flere end 2.550 medarbejdere i Danmark.
- Lidl er repræsenteret i 30 lande rundt om i verden og driver i øjeblikket omkring 10.500 butikker og mere end 150 distributionscentre i 29 lande verden over.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl bakker op om regeringens udmelding om salgsbegrænsning af tobak – har allerede 24 tobaks- og nikotinfrie butikker7.5.2025 10:42:41 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 7. maj offentliggjorde regeringen deres plan for at begrænse antallet af steder, der forhandler tobak og nikotin. I dagligvarekæden Lidl Danmark annoncerede man allerede i 2023 en plan for endelig udfasning af alle tobaks- og niktonprodukter, og derfor bakker man op om regeringens tiltag og kalder det et vigtigt skridt mod en sundere fremtid.
Lavbundsjorde i fokus i nyt samarbejde mellem Arla og Lidl5.5.2025 10:11:13 CEST | Pressemeddelelse
Arla Foods og Lidl Danmark gør et af hovedpunkterne i Den Grønne Trepart til virkelighed i et nyt samarbejde, der skal hjælpe Arla-landmænd med at udtage kulstofrige lavbundsjorde. Projektet skal belyse, hvordan udtagning af lavbundsjorde kan reducere CO2-udledningen og på sigt gavne natur og biodiversitet.
Efter historisk antal butiksåbninger: Lidl har plantet rekordmange træer i samarbejde med Plant et Træ2.5.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Med 18 butiksåbninger satte Lidl Danmark rekord i 2024. Det har de nu markeret med sin hidtil største træplantning: 22.000 træer i samarbejde med Plant et Træ. Sidste del af skoven blev plantet d. 1. maj og er fredskov på kommunal jord.
Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum