Fejr Spred Glæde Dag d. 7. september med klovnenæser fra Lidl

Vil du, sammen med mange andre fra hele landet, tage klovnenæsen på og sprede glæde og smil i den gode sags tjeneste?
Danske Hospitalsklovne spreder smil og glæde hos indlagte børn på børneafdelingerne landet over, og i samarbejde med Lidl inviterer de dig, dine venner, kollegaer og familie til at tage den røde klovnenæse på og sprede smil, glæde og latter omkring dig til Spred Glæde Dag d. 7. september.
Netop smil og glæde er vigtige redskaber for klovnene i deres daglige arbejde med børnene. Men latteren tilskrives også en masse positive egenskaber generelt:
”Latter er den bedste medicin – sådan lyder et kendt ordsprog. Du kender det sikkert selv: når du griner, kan det hele komme til at se lidt lysere ud. Det understøttes også af mange års forskning, som viser, at en god latter bl.a. reducerer vrede, angst, depression og stress. Hertil forbedrer latter lungefunktionen og øger energiforbruget,” siger overlæge og professor på Rigshospitalet, Bente Klarlund Pedersen. Hun tilføjer:
”Og man siger jo også, at et smil og latter smitter. Så grin bare løs – det er godt for dig og dem omkring dig.”
Sammen om at sprede glæde
Lidl har siden foråret 2015 været hovedsponsor for Danske Hospitalsklovne. Et sponsorat som man er meget stolt af hos dagligvarekæden:
”Det er skønt at kunne glæde et andet menneske ved at få dem til at smile og le, så selvfølgelig støtter vi op om Danske Hospitalsklovne og i særdeleshed Spred Glæde Dagen. Vi håber, at rigtigt mange har lyst til at tage næsen på, sprede lidt lykke og glæde omkring sig og dele det gode budskab,” siger CSR-ansvarlig fra Lidl, Lærke Skaksen.
Efter en meget vellykket Spred Glæde Dag i 2017 ser man hos Danske Hospitalsklovne med spænding frem til endnu en fantastisk dag. Direktør i Danske Hospitalsklovne, Kenneth Øhrberg, udtaler:
”Jeg er sikker på, at vi med Lidl og vores andre samarbejdspartneres hjælp kan få endnu en fantastisk Spred Glæde Dag sammen, hvor børn og voksne over hele landet spreder smil og glæde i deres omgivelser. Jo flere der tager næsen på, jo flere børn kan hospitalsklovnene besøge i fremtiden,” siger han og tilføjer:
”Vi er utrolig glade for den store opbakning til Spred Glæde Dag, som vi har oplevet tidligere, og jeg håber, at endnu flere har lyst til at tage næse på og sprede glæde i år.”
Hvis du kan lide at få andre til at smile – eller bare gerne vil støtte en god sag, som virkelig gør en forskel, kan du fra mandag d. 20. august og frem til fredag d. 7. september købe din egen klovnenæse til 10 kr. i Lidl. Salget af næserne går ubeskåret til Danske Hospitalsklovne.
Som noget nyt tilbyder Lidl i år også en særlig klovneis, som selvfølgelig også har en rød næse. Isen koster 29.95 kr. for en pakke med 6 stk., og er i handlen fra torsdag d. 30. august, og så længe lager haves. Lidl donerer 1 kr. pr. pakke klovneis solgt i butikkerne.
Når du køber næsen støtter du Danske Hospitalsklovnes arbejde for syge børn. I mødet mellem klovn og barn skabes magi, glæde og gode minder, når der er allermest brug for det. Hvert år indlægges 75.000 børn, og i dag besøger hospitalsklovnene kun halvdelen. Målet er at nå ud til alle syge børn, der kan have glæde af en hospitalsklovn.Salget af klovnenæser bidrager til, at endnu flere børn kan se frem til et besøg af en hospitalsklovn.
Om foreningen Danske Hospitalsklovne
Danske Hospitalsklovne er en velgørende forening, der ønsker at nå ud til alle indlagte børn, der kan have glæde af en hospitalsklovn. Foreningens 53 professionelt uddannede hospitalsklovne spreder smil og glæde hos indlagte børn på alle landets 22 børneafdelinger. Derudover besøger hospitalsklovnene særtilbud og institutioner for børn og unge, blandt andet otte børnepsykiatriske dag- og døgnafsnit. Hospitalsklovnene stilles gratis til rådighed for afdelingerne og lønnes af foreningen. Hospitalsklovnenes arbejde er kun muligt med økonomisk støtte fra private, virksomheder og fonde.
Læs mere om Danske Hospitalsklovne på www.danskehospitalsklovne.dk og følg Spred Glæde Dag på Instagram under #spredglæde.
Nøgleord
Billeder
Information om Lidl Danmark
Om Lidl:
- 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 114 dagligvarebutikker og flere end 2.550 medarbejdere i Danmark.
- Med flere end 10.500 butikker i 30 europæiske lande og USA - og over 260.000 medarbejdere er Lidl en af Europas førende dagligvarekæder.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl fejrer 20 år i Danmark og åbner pop up-butik på Kærligheden til Smukfest4.7.2025 06:04:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl åbner en spritny pop up-butik midt i et af festivalens hjerter, nemlig campingområdet Kærligheden. Aftalen med Smukfest skal være med til at fejre Lidl 20-års jubilæum i Danmark. Med i aftalen er også, at Lidl sender fire frugtstande ind på festivalpladsen, så gæsterne kan få sunde snacks mellem koncerterne.
Vigtig kundeinformation vedr. Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør1.7.2025 15:47:19 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder af forsigtighedsprincip: Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør, da det pga. indtagelse med sugerør ikke er synligt, om produktet kan være ramt af råd, også selvom nøddens skal er intakt.
Lidl-kampagne imponerer: Stor vækst i salget af økologisk frugt og grønt1.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salget af økologiske frugter og grøntsager er steget med 21 % i kædens butikker på landsplan i forbindelse med Lidl Danmarks ugentlige øko-kampagner, der kører en gang om måneden i Lidl-Plus-appen. Indkøbsdirektør i Lidl, Peer Sandtner, er glad for, at kunderne har taget tilbuddene til sig, for det skal være nemmere at tage sunde og økologiske valg, siger han.
Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.
Lidls nye butik i Hillerød er åbnet, og den er helt uden tobak og nikotin12.6.2025 18:44:54 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag morgen blev snoren klippet til Lidls nye butik på Frederiksværksgade i Hillerød. Dermed har byen fået sin første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik, og kunderne strømmede til fra morgenstunden for at besøge den nye butik.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum