Lidl og Brian Holm lancerer eksklusivt cykeltøj for en god sag

Brian Holm og Lidl har udviklet en eksklusiv og limited La Flamme Rouge-cykelkollektion af høj kvalitet. Overskuddet går til La Flamme Rouge-foreningen og er øremærket til en cykellejr på Mallorca for kræftramte.
Brian Holm er begejstret for den nye kollektion og samarbejdet med Lidl:
”Jeg er meget taknemmelig for, at jeg i samarbejde med Lidl kan bidrage til at skabe en god oplevelse for de kræftramte med en cykellejr på Mallorca. Fællesskabet og de gode minder herfra kan give styrke og mod til at kæmpe dét ekstra, der skal til i kampen mod sygdommen. For mig, er det min fornemmeste opgave at hjælpe andre i samme situation og opfordre til, at vi altid taler om sygdommen, ellers vinder den og det ønsker vi ikke,” siger han, og tilføjer med et glimt i øjet:
”Desuden kan jeg rigtigt godt lide, at vi med kollektionen giver danskerne muligheden for at bakke op om en god sag og samtidig se knivskarpe ud på landevejene i det nye tøj fra La Flamme Rouge.”
La Flamme Rouge – den sidste kilometer
La Flamme Rouge er et kendt udtryk i cykelverdenen og betyder den sidste kilometer. Det er det sidste stræk, hvor benene brænder, man bider tænderne sammen, og giver den alt hvad man har i sig for at nå i mål. At netop dét udtryk pryder kollektionens cykeltøj, er ikke tilfældigt:
”I cykelløb er den sidste kilometer særligt hård. Her skal man grave dybt i reserverne og kigge fremad. Et kræftforløb kræver også alle ens ressourcer – det har jeg oplevet på egen krop, og jeg ved, at her kan en hjælpende hånd virkelig gøre en forskel i kampen for at overvinde kræften,” siger Brian Holm.
Den forskel vil dagligvarekæden Lidl gerne bidrage til. Indkøbsdirektør i Lidl, Mikko Forsström, forklarer:
”Jeg er stolt af partnerskabet med La Flamme Rouge, fordi det er et godt eksempel på, at vi i Lidl ønsker at bidrage til aktiviteter, som gavner det samfund, vi er en del af – og her kan vi være med til at gøre en forskel for en masse mennesker, der gennemlever det, der nok er deres livs sværeste periode,” siger han og tilføjer:
”Samarbejdet med Brian Holm har været super fedt, og vi er i dag glade for at tilbyde vores kunder et attraktivt kvalitetsprodukt, hvor de samtidig støtter en god sag, som fortjener al den opmærksomhed, den kan få.”
Lidl støtter bl.a. også Kræftens Bekæmpelses kampagne Støt Brysterne samt en række sportsaktiviteter. Fx FEMINA Kvindeløb og DHF Håndboldskolerne. Lidl er desuden Official Fresh Food Partner for Quick-Step Floors professionelle cykelhold.
Om La Flamme Rouge: La Flamme Rouge er en dansk forening startet af den tidligere cykelrytter og nuværende sportsdirektør, Brian Holm. Gennem salg af cykeltøj støtter foreningen personer, som på den ene eller anden måde er berørt af sygdommen kræft.
La Flamme Rouge har flere kendte ambassadører. Herunder toprytter og tidligere verdensmester, Mark Cavendish, designer Paul Smith samt racerkører og Le Mans legenden, Tom Christensen. Læs mere på:laflammerouge.dk og facebook.com/laflammerouge.dk
Faktaboks:
Den nye eksklusive La Flamme Rouge-kollektion indeholder:
- Jersey korte ærmer: 299 DKK
- Jersey lange ærmer: 399 DKK
- Cykelshorts med seler: 399 DKK
- Sokker: 69 DKK
Kollektionen sælges i størrelserne medium og large og er i salg fra torsdag d. 5. juli i Lidls butikker over hele landet. Der er begrænset antal, og kollektionen sælges, så længe lager haves.
Overskuddet af salget går ubeskåret til La Flamme Rouge foreningen og deres afholdelse af en cykellejr for kræftramte, som afholdes på Mallorca i foråret 2019. Cykellejren er kulminationen på et længevarende træningsforløb som La Flamme Rouge står for i samarbejde med foreningens samarbejdspartnere.
Billeder
Information om Lidl Danmark
Om Lidl:
- 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 112 dagligvarebutikker og flere end 2.550 medarbejdere i Danmark.
- Med flere end 10.500 butikker i 30 europæiske lande og USA - og over 260.000 medarbejdere er Lidl en af Europas førende dagligvarekæder.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl fejrer 20 år i Danmark og åbner pop up-butik på Kærligheden til Smukfest4.7.2025 06:04:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl åbner en spritny pop up-butik midt i et af festivalens hjerter, nemlig campingområdet Kærligheden. Aftalen med Smukfest skal være med til at fejre Lidl 20-års jubilæum i Danmark. Med i aftalen er også, at Lidl sender fire frugtstande ind på festivalpladsen, så gæsterne kan få sunde snacks mellem koncerterne.
Vigtig kundeinformation vedr. Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør1.7.2025 15:47:19 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder af forsigtighedsprincip: Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør, da det pga. indtagelse med sugerør ikke er synligt, om produktet kan være ramt af råd, også selvom nøddens skal er intakt.
Lidl-kampagne imponerer: Stor vækst i salget af økologisk frugt og grønt1.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salget af økologiske frugter og grøntsager er steget med 21 % i kædens butikker på landsplan i forbindelse med Lidl Danmarks ugentlige øko-kampagner, der kører en gang om måneden i Lidl-Plus-appen. Indkøbsdirektør i Lidl, Peer Sandtner, er glad for, at kunderne har taget tilbuddene til sig, for det skal være nemmere at tage sunde og økologiske valg, siger han.
Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.
Lidls nye butik i Hillerød er åbnet, og den er helt uden tobak og nikotin12.6.2025 18:44:54 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag morgen blev snoren klippet til Lidls nye butik på Frederiksværksgade i Hillerød. Dermed har byen fået sin første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik, og kunderne strømmede til fra morgenstunden for at besøge den nye butik.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum