Lidl Danmark

Lidl og Brian Holm lancerer eksklusivt cykeltøj for en god sag

Del
Fra torsdag den 5. juli kan du støtte en god sag ved at købe eksklusivt La Flamme Rouge cykeltøj i Lidl. Tidligere toprytter og nuværende sportsdirektør for Quick-Step Floors, Brian Holm, står bag sportsmærket, som har til formål at samle penge ind til kræftramte.

Brian Holm og Lidl har udviklet en eksklusiv og limited La Flamme Rouge-cykelkollektion af høj kvalitet. Overskuddet går til La Flamme Rouge-foreningen og er øremærket til en cykellejr på Mallorca for kræftramte.

Brian Holm er begejstret for den nye kollektion og samarbejdet med Lidl:

”Jeg er meget taknemmelig for, at jeg i samarbejde med Lidl kan bidrage til at skabe en god oplevelse for de kræftramte med en cykellejr på Mallorca. Fællesskabet og de gode minder herfra kan give styrke og mod til at kæmpe dét ekstra, der skal til i kampen mod sygdommen. For mig, er det min fornemmeste opgave at hjælpe andre i samme situation og opfordre til, at vi altid taler om sygdommen, ellers vinder den og det ønsker vi ikke,” siger han, og tilføjer med et glimt i øjet:

”Desuden kan jeg rigtigt godt lide, at vi med kollektionen giver danskerne muligheden for at bakke op om en god sag og samtidig se knivskarpe ud på landevejene i det nye tøj fra La Flamme Rouge.”

La Flamme Rouge – den sidste kilometer

La Flamme Rouge er et kendt udtryk i cykelverdenen og betyder den sidste kilometer. Det er det sidste stræk, hvor benene brænder, man bider tænderne sammen, og giver den alt hvad man har i sig for at nå i mål. At netop dét udtryk pryder kollektionens cykeltøj, er ikke tilfældigt:

”I cykelløb er den sidste kilometer særligt hård. Her skal man grave dybt i reserverne og kigge fremad. Et kræftforløb kræver også alle ens ressourcer – det har jeg oplevet på egen krop, og jeg ved, at her kan en hjælpende hånd virkelig gøre en forskel i kampen for at overvinde kræften,” siger Brian Holm.

Den forskel vil dagligvarekæden Lidl gerne bidrage til. Indkøbsdirektør i Lidl, Mikko Forsström, forklarer:

”Jeg er stolt af partnerskabet med La Flamme Rouge, fordi det er et godt eksempel på, at vi i Lidl ønsker at bidrage til aktiviteter, som gavner det samfund, vi er en del af – og her kan vi være med til at gøre en forskel for en masse mennesker, der gennemlever det, der nok er deres livs sværeste periode,” siger han og tilføjer:

”Samarbejdet med Brian Holm har været super fedt, og vi er i dag glade for at tilbyde vores kunder et attraktivt kvalitetsprodukt, hvor de samtidig støtter en god sag, som fortjener al den opmærksomhed, den kan få.”

Lidl støtter bl.a. også Kræftens Bekæmpelses kampagne Støt Brysterne samt en række sportsaktiviteter. Fx FEMINA Kvindeløb og DHF Håndboldskolerne. Lidl er desuden Official Fresh Food Partner for Quick-Step Floors professionelle cykelhold.

Om La Flamme Rouge: La Flamme Rouge er en dansk forening startet af den tidligere cykelrytter og nuværende sportsdirektør, Brian Holm. Gennem salg af cykeltøj støtter foreningen personer, som på den ene eller anden måde er berørt af sygdommen kræft.

La Flamme Rouge har flere kendte ambassadører. Herunder toprytter og tidligere verdensmester, Mark Cavendish, designer Paul Smith samt racerkører og Le Mans legenden, Tom Christensen. Læs mere på:laflammerouge.dk og facebook.com/laflammerouge.dk

Faktaboks:

Den nye eksklusive La Flamme Rouge-kollektion indeholder:

  • Jersey korte ærmer: 299 DKK
  • Jersey lange ærmer: 399 DKK
  • Cykelshorts med seler: 399 DKK
  • Sokker: 69 DKK

Kollektionen sælges i størrelserne medium og large og er i salg fra torsdag d. 5. juli i Lidls butikker over hele landet. Der er begrænset antal, og kollektionen sælges, så længe lager haves.

Overskuddet af salget går ubeskåret til La Flamme Rouge foreningen og deres afholdelse af en cykellejr for kræftramte, som afholdes på Mallorca i foråret 2019. Cykellejren er kulminationen på et længevarende træningsforløb som La Flamme Rouge står for i samarbejde med foreningens samarbejdspartnere.

Billeder

Information om Lidl Danmark

Lidl Danmark
Lidl Danmark
Carl Blochs Gade 89
8000 Aarhus C

7635 0000http://www.lidl.dk

Om Lidl:

  • 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 112 dagligvarebutikker og flere end 2.550 medarbejdere i Danmark.
  • Med flere end 10.500 butikker i 30 europæiske lande og USA - og over 260.000 medarbejdere er Lidl en af Europas førende dagligvarekæder.

Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Lidl bakker op om regeringens udmelding om salgsbegrænsning af tobak – har allerede 24 tobaks- og nikotinfrie butikker7.5.2025 10:42:41 CEST | Pressemeddelelse

Onsdag den 7. maj offentliggjorde regeringen deres plan for at begrænse antallet af steder, der forhandler tobak og nikotin. I dagligvarekæden Lidl Danmark annoncerede man allerede i 2023 en plan for endelig udfasning af alle tobaks- og niktonprodukter, og derfor bakker man op om regeringens tiltag og kalder det et vigtigt skridt mod en sundere fremtid.

Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.

Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse

Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye