Elever overtager Lidl-butik i Næsby, Odense
Ansvar under uddannelse. - Det er en bærende sætning for 10 af Lidls kommende ledere og dygtige assistenter, som i uge 2 overtager roret i dagligevarekædens butik i Næsby, Odense. Henover ugen sættes elevernes evner og overblik på prøve, mens de afprøver alt de har lært i praksis. Metoden adskiller sig fra andre kæders elevuddannelser, og vækker begejstring hos både ledelsen og eleverne:
”Vi ved, at vores elever både kan og vil tage ansvar, for det er bl.a. på det grundlag, de er blevet ansat. Derfor er det vigtigt for os, at vi som en del af vores elevers uddannelse giver dem en reel chance for at vise, hvad de kan, når de har det fulde ansvar for at skabe de gode kundeoplevelser, der gør, at vores kunder kommer igen,” siger HR-chef for Lidl, Sine Dolberg.
”Det føles helt naturligt, at vi skal ind og overtage butikken. Når man som os er vant til at arbejde på gulvet, kender vi allerede en del til hvordan systemet fungerer og hvad der skal gøres. Jeg glæder mig til, at vi kan prøve en masse ting af og se, hvad vi kan bruge vores undervisning til,” siger Kasper Raador, som til daglig er elev i Lidl i Esbjerg.
Projektet kommer dog også kunderne til gode. Således er der ekstraordinære tilbud ugen ud i de to butikker, hvor der er gode penge at spare. Sine Dolberg forklarer:
”Kunderne er vores bedste og mest troværdige kilde til ris og ros. Vi vil derfor gerne invitere alle, der har lyst, til at besøge butikkerne, benytte sig af tilbuddene og evt. komme med et godt råd eller to til vores søde elever og undervisere. Lidl er til for vores kunder og vi vil fortsat gøre alt hvad vi kan for at uddanne det bedste butikspersonale for fremtiden,” siger hun og tilføjer:
”Forløbet ligger i slutningen af deres uddannelse, så vi sikrer, at al teori er på plads, inden de skal have det fulde ansvar. Det er nemlig ikke så lige til, at skulle styre alle processer i en butik, såsom bestilling af varer, vagtplanlægning, servicering af kunder ved kassen, samt vareopsætning og –præsentation. Eleverne når at varetage alle funktioner i løbet af ugen, hvor de i øvrigt også skiftes til at være butikschef og træffe de overordnede beslutninger,” siger hun til slut.
Elevernes undervisere samt Lidls uddannelseschefer følger forløbet tæt og er med til at sikre, at Lidls høje serviceniveau fastholdes, når teori afprøves i praksis for eleverne.
Udover butikken i Odense finder forløbet ligeledes sted i Solrød. Undervejs konkurrerer de to butikker med hinanden og som afslutning på ugen, kåres en vinder på tværs af regionerne.
- Lidl har gode erfaringer med at lade eleverne tager styringen i butikkerne for kortere perioder. Således er det ottende år i træk, at eleverne i udvalgte butikker overtager styringen for en uge.
- Ti elever fra Region Vest overtager Lidl-butikken i Næsby, Odense, mens otte elever overtager butikken i Solrød.
- Projektet går under navnet #ViStyrerButikken og er en del af elevernes ottende og sidste skolemodul.
Nøgleord
Information om Lidl Danmark
Om Lidl:
- 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 110 dagligvarebutikker og flere end 2.500 medarbejdere i Danmark.
- Med flere end 10.000 butikker i 27 europæiske lande og USA - og over 225.000 medarbejdere er Lidl en af Europas førende dagligvarekæder.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl skyder 20-års jubilæumsfejring i gang med unikt modeshow og upcycling af tidligere kollektioner18.8.2025 11:45:48 CEST | Pressemeddelelse
Mens modeugen rundede af, samlede Lidl torsdag aften over 70 content creators, designere og livsstilsprofiler til en hemmelig jubilæumsfest på Pressen i København. Højdepunktet var et overraskende modeshow, hvor seks upcoming designere, med den prisvindende Nikolaj Storm i spidsen, havde genfortolket og upcyclet tøj fra tidligere Lidl Fashion-kollektioner.
Lidl fejrer 20 år i Danmark og åbner pop up-butik på Kærligheden til Smukfest4.7.2025 06:04:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl åbner en spritny pop up-butik midt i et af festivalens hjerter, nemlig campingområdet Kærligheden. Aftalen med Smukfest skal være med til at fejre Lidl 20-års jubilæum i Danmark. Med i aftalen er også, at Lidl sender fire frugtstande ind på festivalpladsen, så gæsterne kan få sunde snacks mellem koncerterne.
Lidl-kampagne imponerer: Stor vækst i salget af økologisk frugt og grønt1.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salget af økologiske frugter og grøntsager er steget med 21 % i kædens butikker på landsplan i forbindelse med Lidl Danmarks ugentlige øko-kampagner, der kører en gang om måneden i Lidl-Plus-appen. Indkøbsdirektør i Lidl, Peer Sandtner, er glad for, at kunderne har taget tilbuddene til sig, for det skal være nemmere at tage sunde og økologiske valg, siger han.
Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.
Lidls nye butik i Hillerød er åbnet, og den er helt uden tobak og nikotin12.6.2025 18:44:54 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag morgen blev snoren klippet til Lidls nye butik på Frederiksværksgade i Hillerød. Dermed har byen fået sin første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik, og kunderne strømmede til fra morgenstunden for at besøge den nye butik.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum