Elever overtager Lidl-butik i Næsby, Odense
Ansvar under uddannelse. - Det er en bærende sætning for 10 af Lidls kommende ledere og dygtige assistenter, som i uge 2 overtager roret i dagligevarekædens butik i Næsby, Odense. Henover ugen sættes elevernes evner og overblik på prøve, mens de afprøver alt de har lært i praksis. Metoden adskiller sig fra andre kæders elevuddannelser, og vækker begejstring hos både ledelsen og eleverne:
”Vi ved, at vores elever både kan og vil tage ansvar, for det er bl.a. på det grundlag, de er blevet ansat. Derfor er det vigtigt for os, at vi som en del af vores elevers uddannelse giver dem en reel chance for at vise, hvad de kan, når de har det fulde ansvar for at skabe de gode kundeoplevelser, der gør, at vores kunder kommer igen,” siger HR-chef for Lidl, Sine Dolberg.
”Det føles helt naturligt, at vi skal ind og overtage butikken. Når man som os er vant til at arbejde på gulvet, kender vi allerede en del til hvordan systemet fungerer og hvad der skal gøres. Jeg glæder mig til, at vi kan prøve en masse ting af og se, hvad vi kan bruge vores undervisning til,” siger Kasper Raador, som til daglig er elev i Lidl i Esbjerg.
Projektet kommer dog også kunderne til gode. Således er der ekstraordinære tilbud ugen ud i de to butikker, hvor der er gode penge at spare. Sine Dolberg forklarer:
”Kunderne er vores bedste og mest troværdige kilde til ris og ros. Vi vil derfor gerne invitere alle, der har lyst, til at besøge butikkerne, benytte sig af tilbuddene og evt. komme med et godt råd eller to til vores søde elever og undervisere. Lidl er til for vores kunder og vi vil fortsat gøre alt hvad vi kan for at uddanne det bedste butikspersonale for fremtiden,” siger hun og tilføjer:
”Forløbet ligger i slutningen af deres uddannelse, så vi sikrer, at al teori er på plads, inden de skal have det fulde ansvar. Det er nemlig ikke så lige til, at skulle styre alle processer i en butik, såsom bestilling af varer, vagtplanlægning, servicering af kunder ved kassen, samt vareopsætning og –præsentation. Eleverne når at varetage alle funktioner i løbet af ugen, hvor de i øvrigt også skiftes til at være butikschef og træffe de overordnede beslutninger,” siger hun til slut.
Elevernes undervisere samt Lidls uddannelseschefer følger forløbet tæt og er med til at sikre, at Lidls høje serviceniveau fastholdes, når teori afprøves i praksis for eleverne.
Udover butikken i Odense finder forløbet ligeledes sted i Solrød. Undervejs konkurrerer de to butikker med hinanden og som afslutning på ugen, kåres en vinder på tværs af regionerne.
- Lidl har gode erfaringer med at lade eleverne tager styringen i butikkerne for kortere perioder. Således er det ottende år i træk, at eleverne i udvalgte butikker overtager styringen for en uge.
- Ti elever fra Region Vest overtager Lidl-butikken i Næsby, Odense, mens otte elever overtager butikken i Solrød.
- Projektet går under navnet #ViStyrerButikken og er en del af elevernes ottende og sidste skolemodul.
Nøgleord
Information om Lidl Danmark
Om Lidl:
- 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 110 dagligvarebutikker og flere end 2.500 medarbejdere i Danmark.
- Med flere end 10.000 butikker i 27 europæiske lande og USA - og over 225.000 medarbejdere er Lidl en af Europas førende dagligvarekæder.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
Lidl fortsætter sit engagement i cykelsporten: Bliver sponsor for Copenhagen Sprint og fornyer aftale med PostNord Danmark Rundt25.3.2025 06:01:00 CET | Pressemeddelelse
Til sommer bliver Lidl officiel sponsor for det nye World Tour-cykelløb Copenhagen Sprint, hvor blandt andre den danske sprinter Mads Pedersen fra Lidl-Trek stiller til start. Samtidig fornyer Lidl aftalen med Danmarks største etapeløb PostNord Danmark Rundt. Hos PostNord Danmark Rundt og Copenhagen Sprint ser man frem til samarbejdet med en fælles ambition om at styrke cykelsporten og fremme hverdagscyklisme.
Vigtig kundeinformation: Opdateret d. 28.03.2524.3.2025 15:11:07 CET | Pressemeddelelse
Flæskesvær med BBQ-smag af mærket Snack Day, 100g tilbagekaldes grundet risiko for salmonella.
Bornholmsk sennep fra Lidl vinder prestigefyldt europæisk pris24.3.2025 12:40:00 CET | Pressemeddelelse
Lidl Danmark kan igen i år fejre international hæder, efter at kædens klassiske sennep fra Bornholms Oliemølle, som er en del af den populære En Bid af Danmark-serie, har vundet European Private Label Awards 2025 i kategorien ‘Sauces and Condiments’.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum