
Vi vil helst donere penge til forskning i sygdomme og danske udsatte børn

YouGovs årlige NGO-rapport har gennem en årrække belyst danskernes kendskab, holdning og støtte til hjælpeorganisationer og patientforeninger.
YouGov NGO-rapport viser, at 59% i 2020 er motiveret (i nogen til i høj grad) til at støtte hjælpeorganisationer med pengebeløb, mens 46% er motiveret til at støtte patientforeninger med pengebeløb. Det er stort set på niveau med 2019.
Coronapandemien har betydet store ændringer i danskernes forbrug, men ser altså ikke ud til at mindske danskernes støtte til hjælpeorganisationer og patientforeninger. Kun 4% forventer at støtte mindre i 2020 end tidligere, 7% forventer at støtte mere, og 81% forventer ingen ændring i deres støtte.
De indsatsområder flest danskere gerne vil støtte er, forskning i sygdomme, danske udsatte børn og indsatser for at beskytte natur, klima og natur.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Hver tredje dansker (33%) vil gerne donere 100 kr. til forskning i og bekæmpelse af sygdomme. Heraf vil 15% specifikt gerne donere til forskning i og bekæmpelse af coronavirus. De indsatsområder som danskerne derudover helst vil donere 100 kr. er ”danske udsatte børn” (27%) og ”indsatser for at beskytte natur, klima og miljø” (25%).
Mange danskere mener også at netop disse områder er blevet underprioriteret som følge af fokus på coronapandemien.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
De indsatsområder som flest danskere mener er blevet underprioriteret i nogen eller i høj grad er ”danske udsatte børn” (42%), ”fysisk/psykisk handicappede/invalide” (41%),”natur/klima/miljø” (40%) og ”forskning og bekæmpelse af sygdomme som ikke er relateret til coronavirus” (39%).
Om undersøgelsen
YouGov laver hvert år en analyse af danskernes holdninger til danske hjælpeorganisationer og patientforeninger ud fra en række temaer:
- NGO’er generelt (herunder kendskab, holdninger og adfærd)
- Udvikling i forhold til 2019 og 2018
- Frivilligt arbejde
- Holdning til opsøgende kontakt (fx gadehververe)
- Arv og testamente
- Corona-pandemiens indflydelse på støtte til NGO’er
Undersøgelsen er baseret på 2080 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet i maj 2020.
Læs mere om undersøgelsen her: https://yougov.dk/find-solutions/reports/ngo
Photo by Micheile Henderson on Unsplash
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder
Links
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 8 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.
Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.