Magasiner hjemmefra kan dulme hjemve
I Danmark er der, ifølge tal fra Børsen, omkring 290.000 udlændinge på det danske arbejdsmarked. Voksne mennesker der kan opleve en følelse af hjemve, når de opholder sig i udlandet i kortere eller længere tid.
En metode til at modvirke hjemve på, udover at holde god kontakt med familien derhjemme, er at bringe elementer hjemmefra såsom mad, drikke, snacks og ikke mindst læsestof med til de nye omgivelser.
– Jeg oplever jævnligt, at udlændinge, der bor eller arbejder i Danmark, efterspørger magasiner hjemmefra – lige fra de store velkendte blade til de mere nicheprægede af slagsen – alt efter hvad de nu savner at læse, siger Sanne Gleerup, som er indehaver af Danmarks største bladportal Bladkiosken.dk.
Magasinsalget er flyttet online
Det kan imidlertid være en udfordring at få fat på magasinerne hjemmefra, da der er blevet langt mellem de velassorterede kiosker. Tal fra Retail Institute Scandinavia viser, at antallet af kiosker i Danmark er faldet med 40 procent de seneste ti år.
I stedet er magasinsalget flyttet online, hvor hyldepladsen er ubegrænset, og udvalget af magasiner og blade om alt fra mode og videnskab til lastbiler og guitarer er langt større, end hvad en traditionel kiosk nogensinde har formået.
– Jeg holder meget af at læse om mad, trends og kunst, og køber nogle af mine magasiner, når jeg er ude og rejse. Men det har samtidig været virkelig bekvemt og rart, at jeg har kunnet bestille for eksempel enkeltnumre af Vogue hjem online, fortæller Jane Murgo, der er amerikansk statsborger, dansk gift i over 30 år og aktiv i foreninger for udenlandske kvinder i Danmark.
Hun ser det kun som en fordel, at kiosken og dens hylder med magasiner i dag er flyttet på nettet, da det gør det lettere for udlændinge at få fat på internationale magasiner uanset, om de opholder sig kortere eller længere tid i Danmark.
Magasiner uden abonnementskrav
Netop muligheden for at købe enkeltnumre af magasiner snarere end lange abonnementer passer rigtig godt til de situationer, hvor udlændinge kun befinder sig i Danmark for en periode på grund af for eksempel arbejde eller studie, og hvor et par magasiner hjemmefra kan dulme følelsen af hjemve.
– Det giver selvfølgelig ikke mening at tegne et magasinabonnement, som måske først slutter engang efter, at man allerede er taget hjem igen. I stedet har vi bestræbt os på at skrue en fleksibel løsning sammen, som giver adgang til et rigt udvalg af magasiner og samtidig passer til folks behov, slutter Sanne Gleerup.
Nøgleord
Billeder
Information om Bladkiosken.dk
Bladkiosken har siden år 2000 været en af danskernes foretrukne og i dag Danmarks største magasinportal med tilbud på over 3200 danske og udenlandske magasiner, blade og aviser. www.bladkiosken.dk
Følg pressemeddelelser fra Bladkiosken.dk
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bladkiosken.dk
Betænksomme børn og børnebørn giver kryds og tværs stort comeback20.7.2020 06:12:00 CEST | Pressemeddelelse
Med tanke for deres ældre familiemedlemmer sparkede børn og børnebørn gang i salget af kryds og tværs under corona-nedlukningen, og tendensen ser ud til at forsætte sommeren over.
Trods kioskdød: Det er blevet lettere at få fat i yndlingsmagasinerne18.3.2020 07:11:00 CET | Pressemeddelelse
Der bliver længere mellem landets kiosker, som traditionelt set er stedet at købe blade og magasiner. Meget af salget er flyttet over på nettet, og som noget nyt kan man nu købe enkeltnumre af udenlandske blade.
Undersøgelse om børns læseevner giver Anders And vind i sejlene12.12.2019 07:28:00 CET | Pressemeddelelse
Bekymrede bedsteforældre bestiller fysiske magasiner til unge mennesker, efter stor undersøgelse har konkluderet, at skolebørns læsefærdigheder bliver forringet af for meget læsning på digitale enheder.
Nichemagasiner går mod strømmen: Nye tal viser tydelig læserfremgang28.10.2019 06:14:00 CET | Pressemeddelelse
Mens den trykte presse generelt er udfordret på læser- og oplagstal, ser det anderledes ud for de små, nicheorienterede magasiner. Her går man mod strømmen og oplever læserfremgang, viser nye tal.