Spotify

Magiske superstjerner bringer Harry Potter og De Vises Sten til live på Spotify

Del
Daniel Radcliffe, David Beckham, Stephen Fry, Dakota Fanning, Claudia Kim, Eddie Redmayne, Noma Dumezweni og andre har indtalt nyklassikeren.

Wizarding World og J.K, Rowling har annonceret den seneste tilføjelse til Harry Potter At Home, der er en samling af gratis initiativer, som skal bringe magien fra Harry Potter-universet ud til børn, forældre og plejerpersonale i den globale lockdown. Her vil der hver uge udkomme nye indspilninger af den allerførste bog ’Harry Potter og De Vises Sten’ på harrypotterathome.com, Spotify og Spotify Kids

Stemmerne bag historien tilhører nogle af de meste elskede navne fra den globale underholdningsindustri, musik, sport og Wizarding World. Det første kapitel ”Drengen, der ikke kunne slås ihjel” vil fx blive indtalt af selveste Daniel Radcliffe.

Hver uge vil stjerner som David BeckhamStephen FryDakota FanningClaudia Kim, Eddie RedmayneNoma Dumezweni og andre lægge stemme til uddrag fra den ikoniske bog. Formålet er at overraske og glæde fans i hele verden med bogens temaer om familie, venskab, tapperhed og det at overvinde modgang.

Harry Potter fans, nye som gamle, kan forvente en stjernebesat rollebesætning af fortællere samt særlige cameo-optrædener.  Fra og med i dag kan kapitel 1 hentes, og alle 17 kapitler vil blive tilgængelige frem mod midten af sommeren.

Lydkapitlerne vil kun være tilgængelige på Spotify, til både gratis og Premium-brugere, og på den nye, uafhængige Spotify Kids-app, der udelukkende er åben for Premium Family-abonnenter på udvalgte markeder. Videoer af optagelserne vil kunne streames på Harry Potter At Home website

 Det første kapitel ”Drengen, der ikke kunne slås ihjel” kan lyttes til på Spotify fra i dag.

Nøgleord

Kontakter

Amanda Waldås
Head of Consumer PR & Communications Nordics
Tel: +46 76 195 06 50
Email: amandaw@spotify.com

Links

Information om Spotify

Spotify
Spotify
Regeringsgatan 19
111 53 Stockholm

https://www.spotify.com/dk/

Spotify har siden lancering i Sverige i 2008 transformeret måden, vi lytter til musik. Opdag ny musik, byg playlister til din hverdag og del over 50 mio. musiknumre gratis, eller opgrader til Spotify Premium for at få adgang til eksklusive funktioner som offline-mode, forbedret lydkvalitet og en annoncefri afspiller.

I dag er Spotify den mest populære globale streaming-abonnementstjeneste med 345 mio. brugere, inklusiv 155 mio. Premium abonnenter, på tværs af 178 markeder. Vi er i dag den største drivkraft for indtægter til musikbranchen.

Følg pressemeddelelser fra Spotify

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Spotify

Europas musikfans glædes over tilbagevendingen af Eurovision 202120.5.2021 14:02:45 CEST | Pressemeddelelse

Årets Eurovision bliver afholdt i Rotterdam, som også skulle have afholdt det europæiske musikkonkurrence i 2020, inden det blev aflyst på baggrund af COVID-19 pandemien. Nu vender konkurrencen tilbage og tillader 3.500 heldige fans at danse med til årets konkurrerende sange live fra Rotterdam på lørdag d. 22. Maj 2021. Forud for finalen viser data fra Spotify, at fans rundt om i verden glæder sig over, at Eurovision er tilbage ved at streame året sange op til finalen og støtte det musikalske extravaganza, ved at afspille deres yndlingssange fra tidligere år. Spotify har tilsluttet sig festen ved at udgive den officielle Eurovision 2021 playliste, som danskerne elsker og har lyttet grundigt til siden marts. Sidste år var det særligt Island, der med deres sang Think About Thingsaf Daði Freyr Péturss der tog verden med storm. På Spotify var det den mest afspillede sang - både globalt, men også i Danmark. I år ser det dog anderledes ud, hvor den danske sang “Øve Os På Hinanden” af Fyr og

Must See: Spotify præsenterer dine favorit musikere i nye virtuelle koncerter19.5.2021 15:07:39 CEST | Pressemeddelelse

Spotify arbejder altid på at finde nye måder at forbinde kunstnere og fans gennem musikoplevelser - om det er ved at præsentere fans for deres yndlingskunstneres nyeste sange på Release Radar playlisten eller ved at fans deler Canvas videoer på de sociale medier. Særligt det seneste år, har Spotify fået øjnene op for vigtigheden af at pleje den forbindelse, der er mellem fans og kunstnere. Så i dag deler de deres seneste satsning: en virtuel koncertoplevelse. Spotify ved, at fans af artister går op i at støtte og opleve kunstneres musik ved koncerter. Og selvom verden så småt begynder at åbne op, er det ikke alle, der endnu er trygge ved at deltage i større arrangementer. Spotifys koncerter vil give alle mulighed for at støtte deres yndlingskunstnere og få koncertoplevelser i høj kvalitet, som vi alle efterhånden trænger til. Den næste måned vil der være mulighed for at købe billetter til intime koncerter i samarbejde med produceren Driift. Spotify vil integrere koncerterne i den samle

Opfanger dine planter gode vibrationer? Data fra Spotify viser, at plantemusik bliver mere og mere populært19.5.2021 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Mere tid derhjemme betyder også en stigning i hygge og positiv atmosfære i indretningen. Hvilken bedre måde at skabe hyggelige rum end med planter? Planter er blevet en ægte passion for flere - og hvis du føler, at du har fået et tættere forhold til dine planter det seneste år, så er du ikke alene. Faktisk er det en verdensomspændende trend, hvor mere tid hjemme har givet en opblomstring af planter som hyggeprojekt og hobby. Siden 1970’erne har det været en populær teori, at særlige vibrationer af lyd kan stimulere planters vækst. Dette virker til at være en teori, som planteelskere stadig benytter sig af. I en undersøgelse fra Spotify svarer hele 6% af de adspurgte danskere, at de taler til deres planter. Måske giver de rette vibrationer flottere planter? I hvert fald har Spotify nu gjort det nemt for de planteelskende brugere at skabe det helt rette miljø til deres planter med playlisten Music for Plants. Passion for planteplaylister Selvom det for nogle kan virke en smule over-entus

Spotify og Tinder afslører de største kærlighedssange op til Valentinsdag12.2.2021 10:34:42 CET | Pressemeddelelse

Valentinsdag nærmer sig og i den anledning er Spotify og Tinder gået sammen og har fundet frem til nogle sjove data, der viser, hvordan musik bringer folk sammen. Når alt kommer til alt, kan man lære meget om en person baseret på, hvad de lytter til. Musik kan skabe en dyb og personlig forbindelse, derfor deler Tinder og Spotify nogle af de trends, de ser fra deres brugere - lige i tid til Valentinsdag. Tinder har erfaret, at sange på tinderprofilen forøger chancen for højre-swipes og matches. Derfor er et godt dating-råd fra dem at tilføje en sang til sin profil, for at starte samtalen på en virtuel Valentinsdate. For at folk klar til at swipe for kærlighed, har Spotify og Tinder fundet nogle af de mest populære kærlighedssange lige nu. Hvis man denne Valentinsdag ikke er i humør til at swipe på Tinder, men derimod sidder med et knust hjerte, så har Spotify også den perfekte playliste til en. Olivia Rodrigo, der står bag megahittet “drivers license”, der for nylig slog rekorden for fl

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye