God vin og brun sovs hitter online: Digital succes viser vejen for Løgismose Meyers
Den danske fødevarekoncern Løgismose Meyers fik for et år siden ny CEO i skikkelse af Jesper Uggerhøj, og i det umiddelbare kølvand fulgte en række stærke profiler med digital baggrund. Det første år er gået med to vigtige rejser: Udviklingen af en ny strategi, som snart præsenteres, og implementeringen af en række konkrete, digitale tiltag, som allerede nu har givet pote.
Direktør for Business Development & Digital i Løgismose Meyers, Jesper Lykke Wacherhausen, fortæller om baggrunden for en række digitale succeshistorier fra 2019 i de to virksomheder:
”Vi tror på, at man i en branche som vores har haltet lidt bagefter på det digitale område. Det retter vi nu op på med en aggressiv, digital transformation i virksomheden. Vi bygger en model, hvor gruppen Løgismose Meyers driver transformationen, mens forandringerne helt konkret tænkes ned, ud og ind i de to virksomheder Løgismose og Meyers hver for sig.”
Stærk vækst i vin og catering:
Hos Løgismose har et øget fokus på kunderejsen fået selskab af flere digitale kompetencer på medarbejderfronten, styrkede marketingkræfter og en optimeret CRM-indsats. Hertil har en digital udgave af magasinet Klub Løgismose og kommercielle online-tilbud haft stor effekt:
”Selv om mange af Løgismoses fødevareprodukter er i høj kurs, er det især vinen, som hitter. Med afsæt i Løgismoses fysiske butik på Ndr. Toldbod og vores stærke salg B2B oplever vi nu, at der også for alvor er kommet hul igennem til de fine wine-interesserede private forbrugere online,” siger Jesper Lykke Wacherhausen og nævner lignende, gode takter for Meyers:
”I september 2019 lancerede Meyers en ny hjemmeside, og den spritnye, digitale infrastruktur stod hurtigt overfor en styrkeprøve i form af jule- og nytårssalget, der er årets travleste periode i virksomhedens cateringben, Meyers Køkken. Resultatet blev en digital succesfortælling om 50.000 solgte kuverter i perioden, og alene til juleaften steg salget med 30% målt mod sidste år.”
Flere digitale services på vej:
Succesen bygger på mange faktorer og medarbejdergrupper i samspil med det digitale fundament, herunder salg, marketing, kundeservice, IT, supply chain og ikke mindst de 400 uddannede kokke ude i koncernens køkkener. Den digitale udviklingstrang står dog ikke til at aftage i styrke, blot fordi man er begyndt at høste de første frugter, fortæller Jesper Lykke Wacherhausen:
”Over de næste 12 til 16 måneder vil vi lancere flere digitale services og oplevelser til både erhvervs- og privatkunder. Alle sammen med en klar ambition om at skabe bedre kundeoplevelser,” siger han og slutter:
”Det kommer til at kræve vedholdenhed og hårdt arbejde at nå i mål med den digitale transformation i Løgismose Meyers – men vi er på vej, og vi lærer noget nyt hver dag.”
Fakta om Løgismose online:
Løgismose startede i 1965 og har siden 2017 solgt vin, delikatesser, grej og gaver online
- Onlinesalget på Løgismose.dk er vokset med 56% i 2019 målt mod 2018
- Trafikken er samtidig steget med 25%, mens konverteringsraten er steget over 20%
- Blandt de mest populære produkter finder man vinkasser med femcifrede prissedler, samt mundblæste Zalto-krystalglas fra den østrigske producent Denk’Art
Fakta om Meyers online:
Det nye Meyers.dk blev lanceret i september 2019 efter en kort testperiode
- Meyers Køkken solgte i alt 50.000 kuverter til jul og nytår via sin digitale platform
- Salget af catering til juleaften steg med 30% i 2019 målt mod samme periode i 2018
- Meyers.dk er det digitale hjemsted for alle dele af Meyers-gruppen, som bl.a. tæller Meyers Køkken, Meyers Kantiner, Meyers Venues, Meyers Food og Meyers Madhus.
Kontakter
Kaspar Mørk Arianto
PR & Kommunikationsrådgiver
Løgismose Meyers
kaar@lmfood.dk
Tlf. 22 15 56 57
Billeder
Information om Løgismose Meyers
Følg pressemeddelelser fra Løgismose Meyers
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Løgismose Meyers
Meyers sælges til UK-baserede Westbury Street Holdings21.12.2022 18:09:22 CET | Pressemeddelelse
Løgismose Meyers Holding, der ejer de to selvstændige selskaber Løgismose A/S og Meyers A/S, frasælger Meyers til UK-baserede Westbury Street Holdings (WSH). Salget er med forbehold for myndighedernes godkendelse. Meyers fortsætter som selvstændigt selskab med nuværende CCO, Jesper Wacherhausen, som CEO. Jesper Uggerhøj indtræder i bestyrelsen, og Claus Meyer fortsætter i selskabet med samme ansvarsområder som i dag.
Genanvendte telefoner i nye funktioner: Løgismose Meyers indgår samarbejde med GreenMind19.10.2022 10:17:18 CEST | Pressemeddelelse
I oktober 2022 etableres et nyt samarbejde mellem elektronikvirksomheden GreenMind og fødevarevarekoncernen Løgismose Meyers, der fremover vil udskifte op mod 95% af medarbejdermobilerne med telefoner fra GreenMind. Ambitionen er på sigt at forlænge levetiden for al elektronik i koncernen og dermed både reducere CO2 og elektronikaffald.
Tilbagekaldelse24.2.2021 17:58:17 CET | Pressemeddelelse
Vi tilbagekalder visse batch af Meyers Mulligatawny karrysuppe, Meyers Daal og Løgismose Dhal grundet for højt indhold af pesticidrester i økologisk ingefær.