Topdanmark i top i ny kundetilfredshedsundersøgelse

Topdanmark Livsforsikring er det pensionsselskab, der har de mest tilfredse kunder blandt mindre og mellemstore virksomheder.
Det viser den nye Firmapensionsbarometer-undersøgelse fra Aalund, som er foretaget blandt de større, kommercielle pensionsselskaber i Danmark.
”I Topdanmark har vi et mål om at være tæt på kunderne og hjælpe dem bedst muligt. Derfor er vi stolte over resultatet, som er rigtig godt for kunderne – og det i et år, hvor vi har set ind i en del forandringer med et nyt administrationssystem. De indsatser, vi har gjort i år, har resulteret i, at vi fastholder vores førsteplads blandt de kunder, som vi har allerflest af, og det er vi glade for på kundernes vegne,” siger Vivian Weis Byrholt, der er adm. direktør i Topdanmark Livsforsikring.
Blandt de mindre og mellemstore virksomheder har Topdanmark i Aalunds undersøgelse en kundetilfredshed på indeks 80,2 ud af 100, hvilket altså er det højeste i undersøgelsen. Samtidig er Topdanmark det pensionsselskab, hvor den højeste andel af kunderne blandt de mindre og mellemstore virksomheder angiver, at de er ’særdeles tilfredse’.
Selskabet har oplevet en lille fremgang i forhold til sidste år, hvor Topdanmark også var i top i undersøgelsen med en tilfredshedsscore på 79 – også blandt de mindre og mellemstore virksomheder. Størstedelen af Topdanmarks pensionskunder er ansat i mindre og mellemstore virksomheder.
Høj og stigende anbefalingslyst
I undersøgelsens samlede resultat blandt ansatte i virksomheder i alle størrelser kommer Topdanmark ind på en 2. plads. med en tilfredshedsindeksscore på 78,9. Undersøgelsen er lavet på baggrund af i alt 1153 besvarelser fra beslutningstagere hos virksomhederne.
Udover at Topdanmarks kunder altså er glade for fx kundebetjening, rådgivning og de digitale løsninger, så har selskabets kunders anbefalingslyst blandt de mindre og mellemstore virksomheder været støt stigende de seneste fire år, og 68 pct. af Topdanmarks kunder i den gruppe anbefaler deres eget pensionsselskab.
”Undersøgelsen viser, at vores kunder kvitterer for en kundeservice på et stabilt højt niveau, hvor rådgiverne smiler i røret og har fokus på at gøre det let og enkelt for kunderne. I 2019 har vi givet kunderne en helt ny digital selvbetjeningsbrugerflade, og det kvitterer de for i undersøgelsen, hvor vi går markant frem på digitale- og selvbetjeningsløsninger. Ikke mindst har vi nogle relevante og effektive forebyggelses- og behandlingstilbud tilknyttet vores sundheds- og tab af erhvervsevneforsikringer,” siger Vivian Weis Byrholt.
Hun tilføjer, at Topdanmark desuden gør meget ud af at klæde medarbejdere og virksomheder på til at agere i en stadig mere kompleks verden. For eksempel har Topdanmark i 2019 på baggrund af en stor undersøgelse af behovene hos små og mellemstore virksomheder inviteret til en række webinarer og seminarer om emner, som udover pension fx omfatter ting som social selling, cyber-sikkerhed, sundhedspolitik, innovation og fremtidens arbejdsmarked.
Fakta:
- Topdanmark Livsforsikring A/S har lidt over 200.000 kunder.
- Gennem deres pensionsordning har kunderne også adgang til forsikrings-ordninger, der kan hjælpe med forebyggelse og behandling af sygdom.
- Topdanmark Livsforsikring har et veluddannet team på 114 ansatte, der beskæftiger sig med kundeservice og skadebehandling. Dertil kommer diverse selvbetjeningsløsninger.
- Topdanmark-koncernen omfatter både pension, livsforsikring og skadesfor-sikring samlet i samme hus. Topdanmark er landets næststørste forsikringsselskab.
Nøgleord
Kontakter
Martin OlsenPresseansvarlig
Tlf:+45 24 34 67 47vto@topdanmark.dkBilleder
Information om Topdanmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Topdanmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Topdanmark A/S
Forsikringsselskaber advarer: Drop ukrudtsbrænderen18.5.2025 06:01:00 CEST | Pressemeddelelse
Det knastørre vejr får nu forsikringsselskaberne If og Topdanmark til at advare mod brug af ukrudtsbrænder. ”Vi vil på det kraftigste fraråde danskerne at bruge ukrudtsbrænder, når det er så tørt som nu. Selv en lille gnist kan lynhurtigt antænde en brand,” siger Lama Chehade, skadesdirektør i Ifs danske forretning. Ukrudt pibler i øjeblikket frem i haven, og det får hvert år nogle haveejere til at ty til andre metoder end lugejern og mælkebøttejern. Men brugen af ukrudtsbrændere kan være særdeles farlig under de nuværende tørkeforhold. Fredag og lørdag nåede DMIs tørkeindeks over 9, hvilket betød, at vi fik sæsonens første to nationale tørkedøgn. Det er ikke set så tidligt på året i de 21 år, som DMI har data fra. Det betyder, at der i gennemsnit mangler cirka 90 millimeter nedbør i de øverste jordlag i hele landet, men de nuværende prognoser viser ikke meget regn i den nærmeste fremtid. ”Vi forventer i den kommende periode at se anmeldelser om brande i huse, skure og carporte, der er
Tusindvis af danskere ramt af tyggeskader24.4.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Topdanmarks kunder gør i høj grad brug af muligheden for at få dækket skader på tænderne gennem ulykkesforsikringen, og det er særligt en type tandskade, der fylder i statistikkerne. Det viser tal fra Topdanmark, et af landets største forsikringsselskaber. I efteråret 2023 gjorde forsikringsselskabet det muligt for sine kunder at få dækket tyggeskader under ulykkesforsikringen. Det har ført til, at antallet af skader på Topdanmarks ulykkesforsikring er steget markant fra 2023 til 2024, hvor tyggeskader stod for knap 25 pct. af alle skader på ulykkesforsikringen. ”Vi oplever, at kunderne gør hyppigt brug af denne dækning, og at de er meget tilfredse med den. Det er vi rigtig glade for, men vi vil samtidig opfordre danskerne til at være forsigtige, når de sætter tænderne i en række fødevarer,” siger Rasmus Ruby-Johansen, skadesdirektør i Topdanmark. I Topdanmark er det erfaringen, at fødevarer som stegt flæsk, slik, som er hårdt, og brød med kerner giver danskerne tyggeskader. ”Man bør v
Topdanmark med løftet pegefinger: Tusindvis kommer til skade, når de laver havearbejde16.4.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Ifølge DMI kan påsken byde på varmt vejr, og det kan få mange danskere til at gå i haven for at slå græsset eller klippe hækken. Men gør det med omtanke, lyder opfordringen fra Topdanmark, et af landets største forsikringsselskaber. Topdanmark modtager hvert år anmeldelser fra kunder, der er kommet til skade i haven, og de mange ulykker i haven mærker Odense Universitetshospital og Svendborg Sygehus også til – særligt i foråret og sommeren. Tal fra Ulykkes Analyse Gruppen fra Odense Universitetshospital viser, at akutmodtagelsen ved Odense Universitetshospital og Svendborg Sygehus registrerede 828 tilskadekomne efter havearbejde i 2024. Det svarer til ca. 12.500 årligt på landsplan. ”Vi ser desværre mange ulykker relateret til havearbejde, fordi folk ikke er vant til så hårdt fysisk arbejde, og fordi de ikke er forsigtige eller opmærksomme nok. Man kan komme rigtig galt afsted, og man bør derfor tænke sig om en ekstra gang, før man flytter et ton fliser eller klipper hæk i flere meters
Peter Hermann har valgt at stoppe, når Topdanmarks integration i If er gennemført6.2.2025 07:40:32 CET | Pressemeddelelse
Peter Hermann har valgt at stoppe som adm. direktør i Topdanmark og viceadm. direktør i If, når Topdanmark er integreret i If 1. juli 2025. Integrationen betyder, at Topdanmark bliver en del af Nordens største forsikringsselskab og det næststørste forsikringsselskab i Danmark med en markedsandel på 21 procent. ”Jeg er stolt over den transformation, som Topdanmark er lykkedes med de seneste syv år. Sammen med dygtige medarbejdere har vi trods store forandringer formået at skabe stærke resultater med en solid kerneforretning, ansvarlig vækst og stigende tilfredshed blandt medarbejdere og kunder. Det betyder, at Topdanmark i dag er et fokuseret, moderne og veldrevet forsikringsselskab, der skaber værdi for kunder, aktionærer og samfundet,” siger Peter Hermann. Sampo-koncernens købstilbud på Topdanmark i august 2024 indledte Topdanmarks integration i If, som er ejet af Sampo. ”Det har været vigtigt for mig at bidrage til integrationen, og sammen har vi lagt en klar plan frem mod den juridi
Topdanmark i opråb: Afgørende at tjekke dette før skiferien30.1.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Tusindvis af danskere får snart travlt med at pakke kufferten for at komme afsted på ski. Uge 7 og 8 er to meget populære skiuger, som normalt plejer at give travlhed hos Topdanmark, et af landets største forsikringsselskaber. ”Vi kan allerede se nu, at danskerne kommer til skade på ski og snowboard. Vi forventer især at få travlt med at hjælpe vores kunder i de klassiske vinterferieuger, som er højsæson for skiferier,” siger Rasmus Ruby-Johansen, skadedirektør i Topdanmark. Topdanmarks kunder har foreløbigt anmeldt knap 190 skiskader i år. I januar og februar sidste år blev der anmeldt knap 700 skiskader. Ifølge SOS International, som Topdanmark samarbejder med, var det henholdsvis de 50-59-årige og 20-29-årige, der tegnede sig for flest skiskader i forbindelse med sidste års skisæson. Begge aldersgrupper stod for ca. 20 procent af skiskaderne hver. ”Det er især skader i knæ og underben, der giver mange danskere problemer på skiferien, men vi ser også altid en del, som slår skulderen,
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum