BR og Vores Børn går sammen om at inspirere børn og forældre til endnu mere leg

I en travl hverdag er det afgørende, at der er tid og rum til at lege, for det er bl.a. gennem legen, at børn udvikler sig, lærer om livet og dem selv; og at forældrene giver sig hen til grin og nærvær. Derfor går to af Danmarks stærke familie-brands, legetøjskæden BR og magasinet Vores Børn, nu sammen om at sætte fokus på legen.
BR og Vores Børn vil med ”Slip legen fri” inspirere forældre til at prioritere legen med deres børn – ikke bare for børnenes skyld, men i høj grad også for deres egen og resten af familiens. Det handler om at få mere leg og sjov ind i hverdagen og om at slippe tøjlerne og den dårlige samvittighed over alt det, vi ikke når eller det, vi burde gøre.
Det unikke partnerskab er kickstartet med et 20 siders kommercielt juletema i november-nummeret af magasinet Vores Børn. Dertil kommer indhold, film og aktiviteter på Vores Børn og BR’s sociale medier, Alt.dk, nyhedsbreve og i BR’s 26 butikker. Alt sammen med det formål at give gode råd, indsigt og guides til, hvordan julestressen kan afløses af sjove, hyggelige og fantasifulde lege og aktiviteter.
– Vi ved, hvor vigtig legen er, når man vokser op, og i BR vil vi gerne støtte op om den vigtige leg. Vi vil gerne være med til at inspirere til leg, sjov og ballade – både i og uden for vores butikker. BR skal ikke kun være et sted, man køber legetøj. Det skal også være legehuse, hvor børnene elsker at komme og lege. Vi glæder os helt vildt til sammen med Vores Børn at smitte både børn og deres forældre med legesyge, siger Charlotte From, der er kædechef for BR.
Om partnerskabet siger chefredaktør for Vores Børn, Mette Hovmand-Stilling:
– Det er guld værd at skabe rum for nærvær, grin og leg – også i en hektisk hverdag – for det er ofte her, at vi for alvor samles som familie. På Vores Børn arbejder vi hver dag med at inspirere og guide forældre til et skønt og udviklende liv med børn. Vi ser derfor frem til igennem det kommercielle partnerskab at sætte endnu mere fokus på vigtigheden af leg sammen med en så traditionsrig legetøjskæde som BR, siger hun.
Partnerskabet fortsætter i 2020 med nye kampagner og temaer – alle med masser af inspiration til at bringe legen ind i hverdagen på en let og tilgængelig måde.
- - - - - -
Vores Børn udgives af Egmont Publishing og er et univers, der henvender sig til forældre, som har børn i alderen 0-12 år. Vores Børn udkommer som magasin seks gange om året og favner desuden Alt.dk/boern og profiler på Facebook, Instagram, nyhedsbreve og podcasts.
BR-kæden blev etableret i 1963 under navnet BR-legetøj efter stifteren Børge Rasmussen. Senere blev navnet ændret til Fætter BR. I dag er navnet BR, og kæden ejes af Salling Group. Der er i alt 26 BR-butikker landet over samt webshoppen BR.dk, hvor man også kan finde masser af leg. Derudover har BR en side på Facebook og YouTube.
Kontakter
BR's Marketingchef, Rikke Hammer Jakobsen
Tlf.: 26 27 97 13
rikke.hammer.jakobsen@bilka.dk
Billeder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Bilka sætter kurs mod eldreven hjemmelevering9.5.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Nye elbiler bliver nu en del af BilkaToGo Hjemmelevering, og rykker Salling Group tættere på klimamål.
Nu kan du få målt dit blodtryk i Netto6.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I uge 19 lancerer Hjernesagen og Salling Group et nyt skridt i arbejdet for at forbedre danskernes sundhed og forebygge stroke. Her vil man for første gang invitere kunderne i udvalgte Netto-butikker til gratis blodtryksmåling og en snak om farerne ved forhøjet blodtryk.
Salling Groups overtagelse af Rimi Baltic godkendt5.5.2025 12:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Europa-Kommissionen har godkendt Salling Groups opkøb af Rimi Baltics forretning i Estland, Litauen og Letland.
Salling Group styrker sin markedsposition i historisk 202428.4.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Både top- og bundlinje blev løftet i et tilfredsstillende 2024 præget af et rekordstort investeringsniveau og en ny ambitiøs strategi for de kommende år.
Bilka fortsætter sin udvidelse af BilkaToGo Hjemmelevering28.4.2025 10:17:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilka har i 2025 udvidet sin hjemmelevering markant, og nu kan kunderne i Esbjerg og Sønderborg også benytte sig af Bilkas populære hjemmeleveringstjeneste.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum