Vi skal tænke i hele løsninger

OK’s smøremiddelafdeling kan se tilbage på endnu et år med fokus på udvikling af service og produkter til industrikunder, som handler smøremidler hos OK. Især mærker man, at efterspørgslen på en samlet løsning stiger
OK fortsætter udviklingen af sin smøremiddelforretning, som favner alle brancher i industrien, og har fortsat fokus på at udvikle service- og rådgivningsdelen. Dog mærker man i OK også en stigende interesse i grønnere produkter.
I 2019 har der især været fokus på den del, som henvender sig til industrikunder inden for metalområdet. I sommer købte OK således smøremiddelforretningen Netoil Aps. Købet styrker kundeporteføljen inden for metalbearbejdning, især på Sjælland og Bornholm.
I 2019 afsluttede OK også et projekt, hvor en ny gasmotorolie fra Mobil er blevet testet på et moderne biogasanlæg hos Energi Vegger. Siden 2017 har værket gennem olieanalyser og tæt samarbejde med Exxon Mobil og OK, som leverandør og rådgiver, testet et nyt produkt, Pegasus 605 Ultra 40, på værkets motorer. Gode resultater betød, at værket kunne gå fra 1.300 timer inden olieskift til 2.200 timer. Det har haft betydning både økonomisk og i arbejdstid.
En samlet løsning til kunderne
Noget af det, som har været i fokus hos OK, og fortsat vil være det, er den samlede pakke, man ønsker at tilbyde kunderne ud over produkterne.
”Det vigtigste for os er, at kunderne får en professionel rådgivning og en samlet løsning af de udfordringer, som er relateret til smøremiddeldelen. Vi har det rigtige hold og produkterne og ser frem til at bruge de kommende år på at udvikle løsningerne endnu mere,” siger Torben Didia Rasmussen, markedschef i OK, og fortsætter:
”Vores medarbejdere har mange års erfaring med smøremidler, og det er en kæmpe styrke i forhold til at kunne hjælpe vores kunder med at optimere driften og udfordringerne af mere teknisk karakter.”
Torben Didia Rasmussen lægger vægt på, at det også er vigtigt at have det rigtige hold af leverandører tilknyttet.
”Det handler både om den kvalitet, de kan levere i smøremidlerne og den tekniske sparring, de kan tilbyde os og vores kunder. Sammen med vores egne medarbejdere giver det os et virkelig stærkt bagland at trække på, og det kommer vores kunder til gode,” siger han.
Fremtiden bliver grønnere
Inden for smøremidler forsøger OK at være forrest med udviklingen og sætte høje miljømæssige standarder, og der er samarbejdet med leverandørpartnere også vigtigt.
”Flere og flere virksomheder efterspørger miljørigtige produkter. Derfor er det vigtigt, at vi har leverandører, der ønsker at være frontløbere også på det område,” siger Torben Didia Rasmussen.
OK og Rhenus Lub har eksempelvis været de første på det danske marked med kølesmøremidler helt uden faremarkering, ligesom de nyeste produkter giver forbedret indeklima.
”De kommende år bliver spændende på flere områder. Det vigtigste er, at vi er der for kunderne og viser, at vi har de løsninger og produkter, de har brug for – nu og i fremtiden,” siger Torben Didia Rasmussen.
Kontakter
Anne DyrholmPresseansvarlig
Tlf:89322247ady@ok.dkBilleder
Information om OK
- OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab
- OK tæller udover moderselskabet OK også datterselskaber som Kamstrup, EnergiData og OK Plus.
- OK omfatter mere end 670 tankstationer, 172 vaskehaller samt 72 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.
- OK er landsdækkende leverandør af benzin, diesel, transportdiesel, fyringsolie, smøremidler, naturgas og elektricitet til både erhverv og private. Desuden leverer OK rådgivning, projektering og installation af varmepumpeløsninger i alle størrelser.
- OK har tre biogasstationer og fire brinttankstationer
- Foruden energiprodukter sælger OK mobiltelefoni og forsikringer.
Følg pressemeddelelser fra OK
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra OK
OK og Coop når ambitiøst mål: Ladestandere ved 500 butikker14.4.2025 09:05:17 CEST | Pressemeddelelse
Landets elbilister kan nu oplade bilen ved mere end 500 Coop-butikker og brugsforeninger. Dermed er et af OK’s mange ambitiøse mål på ladeområdet nået, lyder det fra energiselskabet
Spar penge på elregningen: Sådan udnytter du sommertarifferne25.3.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
De fleste netselskaber skifter den 1. april fra vinter- til sommerpriser. Det betyder, at mange elkunder fra næste tirsdag i gennemsnit kommer til at betale cirka 50 procent mindre i tariffer, end de har gjort i løbet vinteren
Ny lynladepark, dobbelt vaskehal og støvsugercenter på vej i Vejle Syd21.3.2025 08:30:00 CET | Pressemeddelelse
Energiselskabet OK har påbegyndt byggeriet af flere faciliteter til bilister ved motorvejsafkørslen til Vejle Syd på E45 i sydgående retning
Første ladestation er klar - Danske Fragtmænd baner vejen for grøn transport20.3.2025 12:55:37 CET | Pressemeddelelse
Danske Fragtmænds første ladestation til el-lastbiler er nu klar til brug på virksomhedens terminal i Aalborg. I samarbejde med energiselskabet OK tager virksomheden et vigtigt skridt mod at skabe en stærk ladeinfrastruktur på samtlige terminaler og understøtte den grønne omstilling af transportsektoren
Ny lynladepark og andre faciliteter på vej i Langeskov3.3.2025 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
OK sætter gang i byggeriet af flere faciliteter ved Langeskov på Fyn, så bilister både kan lade, tanke, vaske og støvsuge bilen
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum