Coop Danmark A/S

Dagli’Brugsen dropper tilbudsavisen

Del
Det giver ikke mening at bruge så mange naturressourcer på at trykke tilbudsaviser, mener Coop. Derfor stopper Dagli’Brugsen med at trykke og omdele tilbudsaviser fra alle 310 butikker.

Din postkasse bliver knapt så proppet, når Dagli’Brugsen fra 1. januar 2020 dropper tilbudsaviserne. Udmeldingen kommer i forlængelse af et forslag fra Coops administrerende direktør Peter Høgsted om helt at forbyde husstandsomdelte tilbudsaviser.

”Det giver ikke mening, at der hvert år bliver trykt 84.000 tons tilbudsaviser i Danmark. Det giver ikke mening, at vi fælder flere end 300.000 træer om året. Og det giver ikke mening, at vi lukker 336.000 tons CO2 ud ved at lave tilbudsaviser,” siger Peter Høgsted.

I løbet af 2019 har Dagli’Brugsen løbende reduceret brugen af tilbudsaviser, og nu tager man så skridtet fuldt ud. Fra 1. januar 2020 vil ingen af de 310 Dagli’Brugser trykke og omdele tilbudsaviser. Også omdelingen af tilbudsaviser gennem Den Lille Postkasse stoppes, fortæller kædedirektør Torben B. Andersen.

”Det er det rigtige at gøre. Og det har vist sig, at kunderne ikke efterspørgere den trykte tilbudsavis i samme grad som tidligere. Desuden er der rigtig mange, der får tilbuddene online og via vores app,” siger Torben B. Andersen.

Som en service til de kunder, der foretrækker at læse ugens tilbud på papir, vil Dagli’Brugsen trykke et mindre antal - cirka 50 per butik - af ugens digitale tilbud på papir, som kan hentes i butikken.

Kontakter

Kontakt: Kædedirektør i Dagli’Brugsen, Torben B. Andersen: 2053 5274
Pressekontakt: Lars Aarup: 30 91 92 66

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Salget af dagligvarer stiger stærkt syd for grænsen4.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Gennem det seneste år er salget af de mest almindelige fødevarer som mælk, frugt og grønt, kød og pålæg steget med over 10 procent i de tre store butikker, som Coop har syd for grænsen, Fakta Tyskland. ”Vi sælger stadig de store traditionelle grænsehandelsvarer – øl, vand og slik – men det er på de øvrige dagligvarer, at vi oplever den store vækst, både lige nu og over hele det seneste år,” siger direktør Kasper Allermann, Fakta Tyskland. Prisstigningerne på dagligvarer i Danmark generelt har fået flere danskere til at købe flere af deres basale dagligvarer, når de er i Tyskland. ”Vi har hele tiden satset på at have et større udvalg af almindelige dagligvarer, og ikke kun satse på øl, vand og slik. Det giver bonus nu, ikke mindst fordi vi også kan tilbyde mange af de gode varer fra Coop,” siger Kasper Allermann. Hvis man undrer sig over, hvordan det er muligt at sælge de samme varer billigere i Tyskland end i Danmark, er forklaringen mindre moms, færre afgifter og et generelt lavere om

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye