Coop Danmark A/S

Dagli’Brugsen dropper tilbudsavisen

Del
Det giver ikke mening at bruge så mange naturressourcer på at trykke tilbudsaviser, mener Coop. Derfor stopper Dagli’Brugsen med at trykke og omdele tilbudsaviser fra alle 310 butikker.

Din postkasse bliver knapt så proppet, når Dagli’Brugsen fra 1. januar 2020 dropper tilbudsaviserne. Udmeldingen kommer i forlængelse af et forslag fra Coops administrerende direktør Peter Høgsted om helt at forbyde husstandsomdelte tilbudsaviser.

”Det giver ikke mening, at der hvert år bliver trykt 84.000 tons tilbudsaviser i Danmark. Det giver ikke mening, at vi fælder flere end 300.000 træer om året. Og det giver ikke mening, at vi lukker 336.000 tons CO2 ud ved at lave tilbudsaviser,” siger Peter Høgsted.

I løbet af 2019 har Dagli’Brugsen løbende reduceret brugen af tilbudsaviser, og nu tager man så skridtet fuldt ud. Fra 1. januar 2020 vil ingen af de 310 Dagli’Brugser trykke og omdele tilbudsaviser. Også omdelingen af tilbudsaviser gennem Den Lille Postkasse stoppes, fortæller kædedirektør Torben B. Andersen.

”Det er det rigtige at gøre. Og det har vist sig, at kunderne ikke efterspørgere den trykte tilbudsavis i samme grad som tidligere. Desuden er der rigtig mange, der får tilbuddene online og via vores app,” siger Torben B. Andersen.

Som en service til de kunder, der foretrækker at læse ugens tilbud på papir, vil Dagli’Brugsen trykke et mindre antal - cirka 50 per butik - af ugens digitale tilbud på papir, som kan hentes i butikken.

Kontakter

Kontakt: Kædedirektør i Dagli’Brugsen, Torben B. Andersen: 2053 5274
Pressekontakt: Lars Aarup: 30 91 92 66

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse

Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye