
Hvilken tandpasta putter vi helst på tandbørsten?

YouGov har undersøgt danskernes holdning til forskellige tandpastamærker – Colgate og Zendium er danskernes klare favoritter, men der er forskel på, hvilken af de to mærker mænd og kvinder helst putter i kurven.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Colgate og Zendium er de to tandpastamærker, som flest af danskerne kender. Henholdsvis 91% og 88% har hørt om disse mærker. Samtidig overvejer næsten halvdelen at købe enten Colgate (46%) eller Zendium (44%) næste gang, de skal købe tandpasta.
De unge mere prisbevidste
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Mærket af tandpasta betyder generelt mindre for de unge, som i højere grad overvejer andre mærker end Colgate og Zendium. De unge er også mere tilbøjelige til at købe supermarkedernes egne tandpastamærker, eksempelvis Rema 1000 (12% mod 4% af den øvrige befolkning) og X-tra (7% mod 2% af den øvrige befolkning), hvilket tyder på, at prisen for de unge er vigtigere end mærket.
Zendium er mest populært hos kvinderne
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Målt på overordnet indtryk vinder Zendium (59%) knebent over Colgate (55%), men blandt danske kvinder ser det anderledes ud. De har en klar favorit, nemlig Zendium som 64% af kvinderne har et positivt indtryk af mod 54% af mændene. De danske mænd har til gengæld et lige så godt indtryk af Colgate som af Zendium (54%).
Om undersøgelsen
Undersøgelsen er baseret på interview med 1000 repræsentativt udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGov Panelet. Data er indsamlet fra 16. til 18. oktober 2019.
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder

Links
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 7 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.
Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.
Med 35 kontorer i 22 lande og panelmedlemmer i 43 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden.Besøg yougov.com for yderligere oplysninger.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.