Netto lancerer dagligvarer på abonnement med ny digital platform

Nettos nye onlineplatform Fillop giver forbrugerne automatisk opfyldning af basisvarer som fx toiletpapir, ris og tandpasta, leveret direkte til hoveddøren, mens ferskvarer fortsat købes i den lokale Netto-butik. I dag har 14 pct. af danskerne ifølge analyseinstituttet Nielsen prøvet at købe dagligvarer digitalt, men samtidig viser forbrugerdata fra AIM CREATE, at over halvdelen af forbrugerne fortsat gerne selv vil vælge deres ferskvarer.
Plads i markedet til online-Netto
Netop de modsætninger i forbrugeradfærden har været drivkraften i udviklingen af onlineplatformen Fillop. Med den har Netto skabt en ny variant af onlinesupermarkedet, hvor forbrugeren slipper for besværet med at slæbe basisvarerne hjem, mens de selv kan gå ned i butikken og vælge den helt rette bøf eller slå til på et dagstilbud i Netto.
- I Netto er vi drevet af at gøre hverdagen lidt nemmere, lidt billigere og forhåbentligt også lidt bedre for vores kunder. Det er også visionen for Fillop. Vi ved, at mange danskere ser de daglige indkøb som lidt af en udfordring i et travlt liv. Det gør vi nu noget ved med lanceringen af Fillop, siger Martin Hasgard Olesen, der er kommerciel direktør i Netto Danmark.
Med Fillop-platformen satser Netto på at udviske grænserne mellem den fysiske butik og onlinesupermarkedet, som vi kender det – til gavn for forbrugeren.
- Vi har nøje fulgt med udviklingen af onlinesupermarkederne herhjemme og i udlandet og studeret data fra Salling Groups BilkaToGo, og vi kan se, at der er et hul i markedet, hvor forbrugerønsket om levering til døren møder forbrugerønsket om selv at vælge den helt rette ferskvare. Vi forventer at kunne tage en fornuftig bid af markedet for de danskere, der ønsker at flexshoppe, og håber, at danskerne vil tage godt i mod vores Fillop-kasser, siger Martin Hasgard Olesen.
50.000 nye kunder skal have Netto leveret direkte til døren
Varerne i Fillop er prissat til Netto-priser og leveres til døren af PostNord. Uanset om man er hjemme eller ej. Netto forventer 50.000 forbrugere på platformen inden for de kommende 12 måneder. I første omgang lanceres Fillop i en beta-version, som udvalgte danskere vil få adgang til. Beta-versionen går live i dag 10. september, og Netto åbner op for ansøgninger om at blive beta-tester på fillop.dk fra i dag. Netto forventer, at Fillop går live nationalt primo 2020.
Læs mere om Fillop og ansøg om at blive Fillop beta-tester på www.fillop.dk
Fakta om Fillop
Fillop giver mulighed for at få leveret basisvarer til døren med et fast interval, eksempelvis en gang eller to om måneden. Priserne er de samme som i de fysiske Netto-butikker og der kan vælges varer fra hele Nettos sortiment, undtagen ferskvarer. Det er let at opdatere næste levering, så der kan toppes op med ekstra varer, ligesom en levering nemt kan udskydes eller annulleres. Der er ingen binding og intet krav om minimumskøb.
Kontakter
Martin Hasgard Olesen, kommerciel direktør & Fillop-ansvarlig, Netto Danmark, via Salling Groups pressetjeneste.
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Køb billetter til Grøn 2025 i Bilka, Netto og føtex3.4.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group støtter igen i år Muskelsvindfondens arbejde og gør det muligt at købe billetter til Grøn Koncert, når du handler i deres butikker.
Bilka udvider sin hjemmelevering markant og tester ny version af BilkaToGo PickUp1.4.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilka har i 2025 tilføjet et stort tocifret antal postnumre til listen over byer, der kan benytte sig af BilkaToGo Hjemmelevering. Men ambitionerne er større, og Bilka ønsker at nå ud til endnu flere danskere, og derfor er de nu klar med endnu et tiltag – BilkaToGo PickUp Stigsborg.
føtex og Bilka tilpasser sig kundernes ændrede alkoholvaner med nyt sortiment28.3.2025 11:14:36 CET | Pressemeddelelse
Bilka og føtex er til for kunderne, og som direkte respons på livsstilsændringer og nye behov introducerer føtex og Bilka nu et stort sortiment af vinflasker i halv størrelse samt flere alkoholfrie alternativer.
Salling Group når ud til endnu flere kunder med godkendelse af COOP-aftale26.3.2025 11:53:00 CET | Pressemeddelelse
Netto og føtex rykker ind på nye adresser på tværs af Danmark, efter Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen netop har godkendt aftalen, der ender med en overdragelse af 33 COOP-butikker og projekter til Salling Group.
Salling Group styrker ledelsen med to markante profiler11.3.2025 14:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med to nyoprettede stillinger i topledelsen understreger Salling Group ambitionerne om et styrket kundefokus, innovation, investeringer og opkøb som en del af Aspire 28.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum