Danskerne går i en bue uden om facere

YouGovs årlige NGO-rapport har gennem en årrække belyst danskernes holdning til hjælpeorganisationer og patientforeninger.
Rapporten viser, at der er en stor opbakning til patientforeninger og hjælpeorganisationer i befolkningen. 87% har doneret penge til hjælpeorganisationer og patientforeninger inden for de seneste 3 år, og flertallet af danskere er fortsat motiverede til at støtte med penge. 3 ud af 5 (60%) er motiverede til at støtte hjælpeorganisationer med pengebeløb, og halvdelen af befolkningen (48%) er motiverede i nogen eller i høj grad til at støtte patientforeninger med pengebeløb.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Kræftens Bekæmpelse er den organisation flest ville donere 100 kr. til efterfulgt af Børnecancerfonden og Læger uden grænser.
Opsøgende kontakt
Selv om danskerne gerne vil støtte, er de generelt negativt indstillede over opsøgende kontakt fra hjælpeorganisationer og patientforeninger.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
At danskerne er trætte af facere understreges af, at de fem negative udsagn omkring facere, som YouGov har bedt danskerne om at tage stilling til, får topplaceringerne. Halvdelen af befolkningen (49%) går således i en bue uden om facere. 44% mener, facere er irriterende, og for hver tredje (33%) virker det negativt på deres holdning til den organisation, de hverver for.
Kun 8% synes, det er fint og 5% mener, det er en god måde at opnå støtte/nye medlemmer.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Ligesom facere irriterer det også danskerne, når organisationer ringer dem op for at opnå deres støtte. Hver tredje (34%) mener, det burde forbydes, og 2 ud af 5 (38%) oplever, at opkald fra organisationer har negativ indflydelse på deres opfattelse af den organisation, der bliver ringet fra.
Om undersøgelsen
YouGov laver hvert år en analyse af danskernes holdninger til danske hjælpeorganisationer og patientforeninger. Årets rapport har seks overordnede temaer:
- NGO’er generelt (herunder kendskab, holdninger og adfærd)
- Hjælpeorganisationer (herunder kendskab, holdninger og adfærd)
- Patientforeninger (herunder kendskab, holdninger og adfærd)
- Opsøgende kontakt
- Frivilligt arbejde
- Arv og testamente
Undersøgelsen er baseret på 2000 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 3. til 13. maj 2019.
Læs mere om undersøgelsen her: https://yougov.dk/find-solutions/reports/ngo
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder




Links
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 6 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.
Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.
Med panelmedlemmer i 38 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.