Her er hotellerne, vi helst vil bo på
YouGov har undersøgt danskernes holdning til de største hotelkæder og feriecentre i Danmark, og spurgt dem, hvilke kriterier, der er vigtigst, når de booker et ophold.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Danskerne er prisbevidste, og prisen på opholdet er også et af de vigtigste kriterier for hver anden dansker (48%), når de skal booke et ophold. Næsten ligeså mange danskere (44%) angiver, at pæne og rene værelser er et af de vigtigste kriterier, mens hver tredje (34%) angiver beliggenhed.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Comwell er den hotelkæde, som flest danskere forbinder med god kvalitet og med værdi for pengene sammen med Scandic Hotels, og det er også på Comwells hoteller flest danskere (21%) ville overveje at booke et ophold ved næste rejse. Scandic Hotels kommer på andenpladsen (19%), mens Radisson Blue Hoteller indtager tredjepladsen (14%) tæt forfulgt af Best Western Hotels (13%).
Her er danskerne, der vil vælge Comwell
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
YouGov har set nærmere på, hvad der kendetegner danskere, der overvejer at booke deres næste ophold på et af Comwells hoteller ved hjælp af YouGovs segmenteringsværktøj, YouGov Profiles.
Målgruppen rejser meget, også indenrigs, og 19% forventer at booke et privat ophold på et hotel eller feriecenter i Danmark inden for de næste 3-6 måneder.
Ansatte i den private sektor er overrepræsenteret (39% mod 31% af befolkningen) samt folk med en personlig indkomst på 400.000 kr. og derover (38% mod 28% af befolkningen).
Skal man fange denne målgruppes opmærksomhed, kan det med fordel foregå online eller gennem Tv-reklamer.
Se flere resultater fra undersøgelsen her
Om undersøgelsen
YouGov har spurgt til kendskab og indtryk af 25 af de største hoteller og feriecentre i Danmark. Undersøgelsen er baseret på 2406 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 3. til 16. juli 2019.
YouGov Profiles er vores segmenteringsværktøj, som skaber unikke muligheder for at kortlægge og udforske en befolkningsgruppe og sammenligne forskellige befolkningsgrupper i detaljen. Data er indsamlet over en periode på 12 måneder indtil 2. juni 2019.
Læs mere om YouGov Profiles
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder
Links
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 6 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.
Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.
Med panelmedlemmer i 38 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.