Topdanmark hjælper husejere i kampen mod vandskader

Forsikring handler om at hjælpe kunden, når denne har fået en skade. Fremover vil Topdanmark dog også hjælpe kunderne med at undgå eller minimere skader. Sådan lyder beskeden fra selskabets administrerende direktør Peter Hermann op til selskabets regnskab.
Som et stort første skridt i den retning tilbyder Topdanmark derfor 200.000 kunder med en husforsikring en vandalarm kaldet en LeakBot. Den kan nemt sættes på vandrørene, så læk hurtigt og nemt opdages og udbedres af en tilknyttet VVS-service, inden der sker omfattende vandskader i kundens hjem.
”Det er ubehageligt at blive ramt af skader. Skader gør livet besværligt for kunderne en periode, uanset hvor meget forsikringsselskaberne gør for at gøre skadesforløbet nemmere for kunden. Topdanmark vil fremover hjælpe kunderne med at undgå, at de overhovedet får omfattende skader,” siger Peter Hermann, som har været administrerende direktør i Topdanmark i næsten halvandet år, og selv har været med til at teste vandalarmen sammen med 1.000 andre kunder i Topdanmark igennem et år.
I kamp mod vandskader
Rørskader er et kæmpe problem for en meget stor del af danske husejere, fordi mange huse fra især 60’er og 70’ermne døjer med tærede rørsystemer, som siver og betyder meget dyre, omfattende og store skader, der ødelægger kundernes tilværelse i en periode. Samtidig koster skaderne forsikringsselskaberne i Danmark dyrt.
”Vi gør alt for, at kunderne har et nemt forløb, når de er udsat for skader, men vi vil hele tiden se på, hvordan vi kan gøre livet nemmere for vores kunder og samtidig have en god forretning. Det kan vi blandt andet ved at hjælpe kunderne med helt at undgå, at skader sker, eller at skader bliver for omfattende,” siger Peter Hermann.
Faktabokse:
Udbredelsen af Rørskader:
Se et Danmarkskort over udbredelsen af rørskader her.
Fakta om rørskader:
- Vandskader rammer især 60’er og 70’er huse, da rørene ofte er ringere bygget
- Hvert år koster vandskader Topdanmark et trecifret millionbeløb og koster kunderne over 20 millioner i selvrisiko
- Hvert år døjer tusinder af husejere med vandskader
- Hvis vandskader begrænses, betyder det billigere husforsikringer på sigt.
Fakta om LeakBot til Topdanmark kunder:
- LeakBot er en intelligent vandalarm, der via patenteret teknologi opdager og forebygger vandskader. Hvis LeakBot registrerer et problem, kan kunden kvit og frit aftale tid med en af iHomes Nordics VVS’ere, som vil komme og udbedre utætheden
- Topdanmark er det eneste forsikringsselskab, der tilbyder LeakBot til kunderne
- LeakBot og VVS-serviceabonnement koster 60 kroner om måneden for Topdanmark kunder. Normalprisen er 125 kroner om måneden
- VVS-serviceabonnementet inkluderer udbedring af lækager og utætheder ved alarm af iHomesNordic’s egne autoriserede VVS’ere inkl. arbejdstid og standardmaterialer.
Nøgleord
Kontakter
Maja KorshinPressekonsulent
Tlf:+45 51 79 93 56ucy@topdanmark.dkBilleder





Links
Information om Topdanmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Topdanmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Topdanmark A/S
Topdanmark med løftet pegefinger: Tusindvis kommer til skade, når de laver havearbejde16.4.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Ifølge DMI kan påsken byde på varmt vejr, og det kan få mange danskere til at gå i haven for at slå græsset eller klippe hækken. Men gør det med omtanke, lyder opfordringen fra Topdanmark, et af landets største forsikringsselskaber. Topdanmark modtager hvert år anmeldelser fra kunder, der er kommet til skade i haven, og de mange ulykker i haven mærker Odense Universitetshospital og Svendborg Sygehus også til – særligt i foråret og sommeren. Tal fra Ulykkes Analyse Gruppen fra Odense Universitetshospital viser, at akutmodtagelsen ved Odense Universitetshospital og Svendborg Sygehus registrerede 828 tilskadekomne efter havearbejde i 2024. Det svarer til ca. 12.500 årligt på landsplan. ”Vi ser desværre mange ulykker relateret til havearbejde, fordi folk ikke er vant til så hårdt fysisk arbejde, og fordi de ikke er forsigtige eller opmærksomme nok. Man kan komme rigtig galt afsted, og man bør derfor tænke sig om en ekstra gang, før man flytter et ton fliser eller klipper hæk i flere meters
Peter Hermann har valgt at stoppe, når Topdanmarks integration i If er gennemført6.2.2025 07:40:32 CET | Pressemeddelelse
Peter Hermann har valgt at stoppe som adm. direktør i Topdanmark og viceadm. direktør i If, når Topdanmark er integreret i If 1. juli 2025. Integrationen betyder, at Topdanmark bliver en del af Nordens største forsikringsselskab og det næststørste forsikringsselskab i Danmark med en markedsandel på 21 procent. ”Jeg er stolt over den transformation, som Topdanmark er lykkedes med de seneste syv år. Sammen med dygtige medarbejdere har vi trods store forandringer formået at skabe stærke resultater med en solid kerneforretning, ansvarlig vækst og stigende tilfredshed blandt medarbejdere og kunder. Det betyder, at Topdanmark i dag er et fokuseret, moderne og veldrevet forsikringsselskab, der skaber værdi for kunder, aktionærer og samfundet,” siger Peter Hermann. Sampo-koncernens købstilbud på Topdanmark i august 2024 indledte Topdanmarks integration i If, som er ejet af Sampo. ”Det har været vigtigt for mig at bidrage til integrationen, og sammen har vi lagt en klar plan frem mod den juridi
Topdanmark i opråb: Afgørende at tjekke dette før skiferien30.1.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Tusindvis af danskere får snart travlt med at pakke kufferten for at komme afsted på ski. Uge 7 og 8 er to meget populære skiuger, som normalt plejer at give travlhed hos Topdanmark, et af landets største forsikringsselskaber. ”Vi kan allerede se nu, at danskerne kommer til skade på ski og snowboard. Vi forventer især at få travlt med at hjælpe vores kunder i de klassiske vinterferieuger, som er højsæson for skiferier,” siger Rasmus Ruby-Johansen, skadedirektør i Topdanmark. Topdanmarks kunder har foreløbigt anmeldt knap 190 skiskader i år. I januar og februar sidste år blev der anmeldt knap 700 skiskader. Ifølge SOS International, som Topdanmark samarbejder med, var det henholdsvis de 50-59-årige og 20-29-årige, der tegnede sig for flest skiskader i forbindelse med sidste års skisæson. Begge aldersgrupper stod for ca. 20 procent af skiskaderne hver. ”Det er især skader i knæ og underben, der giver mange danskere problemer på skiferien, men vi ser også altid en del, som slår skulderen,
Topdanmark sælger ejerandel i Bornholms Brandforsikring29.11.2024 09:03:32 CET | Pressemeddelelse
Topdanmark sælger sin ejerandel af Bornholms Brandforsikring pr. 29. november 2024. Distributionssamarbejdet fortsætter, så Topdanmark fortsat tilbyder produkter til private kunder og mindre virksomheder på Bornholm.
Topdanmark fortsætter stærk vækst og investering i digitale løsninger6.11.2024 08:49:36 CET | Pressemeddelelse
Topdanmark oplever fortsat positiv vækst, viser regnskabstal for årets første ni måneder. Kundernes tilfredshed med digitale services er samtidig steget.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum