Hver fjerde dansker: Jakob Fuglsang vinder årets Tour de France

Med ti sejrer denne sæson er Astana kampklare, og mere end hver fjerde (28%) af danskerne, som planlægger at se Tour de France 2019, tror på landsmanden Jakob Fuglsangs vinderchancer efterfulgt af Geraint Thomas fra Ineos, der må nøjes med 9% af danskernes stemmer.
YouGov har også undersøgt danskernes interesse for cykelløbet.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Hver femte dansker (19%) er i høj grad eller i meget høj grad interesseret i Tour de France, mens en anden femtedel (19%) i nogen grad interesserer sig for det franske cykelløb.
Mens mere end halvdelen af de danske mænd (53%) tilkendegiver, at de, i nogen grad til i meget høj grad, interesserer sig for cykelløbet, er den samme interesse ikke at finde blandt de danske kvinder. Her svarer hver fjerde kvinde (24%), at de, i nogen grad til i høj grad, interesserer sig for Tour de France.
Blandt kvinderne har hver anden (51%) slet ikke interesse for Tour de France, mens kun halvt så mange mænd (27%) slet ikke interesserer sig for cykelløbet.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Danskerne, der planlægger at følge med i dette års etaper i Tour de France, er også i overvejende grad mænd. Dobbelt så mange mænd som kvinder planlægger at se alle etaper i TV (14% mod 7%).
Mere end halvdelen af de danske kvinde kommer slet ikke til at se Tour de France 2019 (55%), mens det samme gør sig gældende for hver tredje mand (33%).
Ser man på, hvilke etaper danskerne viser mest interesse for at følge i Touren 2019, planlægger mere end fire gange så mange at se bjergetaperne end springetaperne (13% mod 3%).
De danske ryttere har da også gentagne gange domineret feltet op ad de kuperede bjergetaper, og gennem tiden har i alt tre danskere været i den prikkede bjergtrøje under Tour de France.
Hver femte mand (19%) planlægger at se bjergetaperne, mens kun 6% af kvinderne planlægger at gøre dem selskab foran skærmen.
En mere ligelig interesse er der dog for at følge med, når feltet afslutningsvist rammer de brostensbelagte gader i Paris. Hver tiende dansker (11%) planlægger at se spurten under Champs-Élysées-etapen.
Om undersøgelsen
Undersøgelsen er baseret på 1300 interview med repræsentativt udvalgte personer fra YouGov Panelet i alderen 18+ år. Data er indsamlet fra perioden 3. til 6. juli 2019.
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder



Vedhæftede filer
Links
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 6 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.
Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.
Med panelmedlemmer i 38 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.