
MASAI SÆTTER NYT KREATIVT TEAM OG INTRODUCERER NYT LOGO
Rolig hånd og ”en helt unik rejse”
Få danske designvirksomheder har som Masai formået at fastholde en linje og et udtryk samtidig med, at deres rolige fremgang ikke har flyttet på forholdet mellem brand og kernekunder. Masai har kontinuerligt forsøgt at balancere fornyelse med brandets tradition, og denne rolige hånd har været med til at sikre åbne døre i ind- og udland. CEO hos Masai, Sune Bjerregaard, har konsolideret virksomhedens værdier og unikke tilgang til sine kunder gennem en strategisk proces, såvel som gennem ansættelsen af Kreativ Chef og Chefdesigner, Lene Louderback, samt International Head of Marketing, Christina Strunge.
Samtidig introduceres nu en væsentlig ændring for brandet — nemlig tilføjelsen af ”Copenhagen” til logoet. ”Vi kan mærke, at det går rigtig stærkt nu. Vi har åbnet døre i USA, mens vi også er massivt til stede i UK. Vi har rigtig godt fat i vore kunder i Norge, Sverige og Danmark, og vi kan mærke, at det er på tide at tilføre en af grundværdierne i vores arbejde til vores logo, nemlig det faktum at vi er fra København, og at dansk design er en del af vores rygrad,” forklarer Sune Bjerregaard, CEO hos Masai.
Ændringen i logoet er en del af et større strategisk arbejde, der er blevet gennemført hos Masai. ”Vi er på en helt unik rejse,” forklarer Sune Bjerregaard og understreger, at det for Masai altid vil handle om at se frem, men at holde snor i brandets arv, dets traditioner og de helt grundlæggende værdier skal logoet være med til at understrege endnu tydeligere i fremtiden.
Masai er et design- og livsstilsbrand
Christina Strunge, ny International Head of Marketing, forklarer, at Masai ikke er et rendyrket modebrand. ”Masai er et livsstilsbrand. Vi henvender os til kvinder, som er meget specifikke i deres personlige stil og udtryk, og hvor det handler mere om, hvad der klæder dem, end om at følge en trend. Det er kvinder, der er nysgerrige og åbne omkring livet, og som bruger deres påklædning til at udtrykke en identitet. Vi skal følges med dem som deres ’companion to creative living’.”
Det unikke danske design, den modige tilgang til prints og materialer såvel som den vejledning, der altid er en del af det at shoppe hos Masai, er udgangspunkterne for de loyale kunders oplevelse af brandet. For Kreativ Chef og Chefdesigner Lene Louderback, er dette en daglig inspiration: ”Vi arbejder altid ud fra seks grund-shapes, så kvinder ikke behøver at begrænse sig, men kan føle sig frie og smukke i det tøj, de bærer. Vi gør os umage med at gøre designet relevant for den enkelte, og så er det jo en unik dansk tilgang til det at designe — vi er danske i vores kerne, for dansk design handler netop om at forene skønhed med funktiona-litet. Derfor er logoet også en understregning af ikke bare vores designfilosofi, men også af den måde vore kunder oplever os, uanset om de møder os hos en Masai forhandler, i en Masai butik eller på Masais webshop.”
Masais nye logotræk kan opleves gradvist på alle platforme, i alle butikker og i alt materiale fra og med ultimo maj 2019.
FAKTA:
- Masai har 1500 forhandlere i 25 lande, driver derudover egen webshop, samt opererer 37 egne butikker i Danmark, Sverige og Norge.
- Masai omsatte i regnskabsåret 2017/18 for 467,6 millioner kr. En stigning på 5%.
- Masai er trådt flot ind på det amerikanske marked i august 2016 og forventer fortsat vækst.
Billeder
Information om Masai
Følg pressemeddelelser fra Masai
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Masai
MASAI bliver FSC®-certificeret som det første danske modebrand4.11.2019 09:28:56 CET | Pressemeddelelse
Masai har gennem længere tid og i tæt samarbejde med deres leverandører arbejdet på et ambitiøst projekt hen imod en FSC-certificering af hele leverandørkæden og dermed en mere bæredygtig viskose.
Masai samarbejder med Røde Kors3.10.2019 10:29:05 CEST | Pressemeddelelse
Det danske brand Masai er i øjeblikket i gang med en større strategisk gentænkning af deres CSR arbejde og ruller allerede om kort tid det første større tiltag ud.