Her er danskernes favoritrejseselskab

Når rejsen skal bookes, vælger halvdelen af befolkning at booke ophold og transport hver for sig (49%), mens hver tredje vælger en pakkerejse (33%) ifølge YouGov Profiles.
Men hvilke rejseselskaber/bookingsites foretrækker danskerne? YouGov har set nærmere på danskernes syn på både de traditionelle og nye udbydere på rejsemarkedet.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Alle rejseselskaber har en høj kendskabsgrad i befolkningen, men der er stor forskel på, hvilken opfattelse danskerne har af selskaberne. Spies ligger i toppen af rankingen målt på overordnet indtryk med en score på 24,4 fulgt af Bravo Tours (19,5) og FDM Travel (19,1).
Momondo er til gengæld den foretrukne rejsesøgemaskine blandt danskerne med en score på 19,2. Til sammenligning får Booking.com en score på 16,1, og Trivago scorer 13,4.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Spies er også det selskab flest danskerne ville overveje at købe fra, næste gang de skal rejse (19,6% af danskerne overvejer Spies ved næste rejse), mens 17,4% vil booke via Momondo, og 16,4% overvejer Bravo Tours.
Airbnb ligger til gengæld i bunden af rankingen både målt på indtryk (score: 6,2) og købsovervejelse (8,6%).
De unge booker rejser på søgemaskiner og airbnb
Selvom Spies og Bravo Tours er de foretrukne rejseselskaber hos den brede befolkning, skal de dog ikke hvile på laurbæerne. De har nemlig ikke lige så godt tag i de unge under 40 år og særligt ikke de unge i de større byer.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Momondo er uden sammenligning den foretrukne rejsesøgemaskine (score: 29,2) med masser af luft til nærmeste konkurrent Booking.com (18,2).
airbnb har skiftet bundplaceringen ud med en tredjeplads med en score på 18,2 foran de mere veletablerede rejseselskaber på markedet. Spies ligger i bunden af rankingen med en score på 13,0.
Momondo er også den rejsesøgemaskine, som flest unge overvejer at booke næste rejse rejse gennem (34,1%), mens Booking.com kommer på andenpladsen (24,3%) og airbnb på tredjepladsen (17,6%) tæt fulgt af Spies (17,2%).
Hvem booker rejsen gennem airbnb?
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Vi har set nærmere på målgruppen, som har booket rejser gennem airbnb inden for det seneste år ved hjælp af segmenteringsværktøjet YouGov Profiles.
Målgruppen, som har booket rejser gennem airbnb inden for det seneste år, består i overvejede grad af folk fra hovedstaden (47% mod 31% af befolkningen) og fra de større byer i Danmark (41%). Personer under 40 år og dem, der endnu ikke har fået børn, er også overrepræsenteret (43% mod 24% af befolkningen).
Airbnbs kunder booker ophold og transport hver for sig, når de skal på ferie (82% mod 49% af befolkningen), og de vil have oplevelser i ferien. 60% foretrækker en ferie med kombineret afslapning og seværdigheder, og 59% foretrækker storbyferier, mens 37% vælger rundrejsen med flere ophold på ferien.
Skal man fange denne målgruppes opmærksomhed, kan det med fordel foregå online.
Om undersøgelsen
I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 360 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.
Data er indsamlet i en periode på 20 uger med afslutning 31. maj 2019, hvor 2097 personer 18+ er blevet interviewet.
Læs mere om YouGov BrandIndex
YouGov Profiles er vores segmenteringsværktøj, som skaber unikke muligheder for at kortlægge og udforske en befolkningsgruppe og sammenligne forskellige befolkningsgrupper i detaljen. Data er indsamlet over en periode på 12 måneder indtil 2. juni 2019.
Læs mere om YouGov Profiles
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder





Links
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 6 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.
Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.
Med panelmedlemmer i 38 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.