Her er vores yndlingsforlystelsesparker
6 ud af 10 danskere vil besøge en eller flere danske forlystelsesparker i resten af 2019, og særligt hovedstadens forlystelsesparker kan se frem til mange besøg.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Hver tredje vil lægge vejen forbi Tivoli (32%) og næsten lige så mange vil tage turen til Københavns Zoo (29%), mens hver fjerde vil tage en tur på Bakken (23%).
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Tivoli ligger suverænt i toppen målt på indtryk. 15% af danskerne har bedst indtryk af Tivoli, mens Københavns Zoo kommer ind på andenpladsen med 8% tæt fulgt af Legoland (7%).
Ifølge 27% af danskere, er det afgørende for en god oplevelse i en forlystelsespark, at entre- og forlystelsesprisen er lav, og netop her får Tivoli konkurrence af en anden forlystelsespark i hovedstadsområdet, nemlig Dyrehavsbakken (Bakken).
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Bakken får en score på 24 målt på værdi for pengene, mens København Zoo tager andenpladsen med en score på 22, og Tivoli må lade sig nøje med tredjepladsen (scoren 19) tæt fulgt af Randers Regnskov (scoren 18).
Store regionale forskelle
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Det lokale tilhørsforhold er helt afgørende for, hvilke forlystelsesparker vi vil besøge, og hvilke vi har det bedste indtryk af. 4 ud af 10 i Nordjylland vil tage en tur i Aalborg Zoo (37%), mens hver tredje nordjyde (33%) vil tage i Fårup Sommerland, som også er nordjydernes foretrukne forlystelsespark både målt på indtryk og værdi for pengene.
Midtjyderne er knap så ivrige til at besøge forlystelsesparker, men hver fjerde (23%) vil dog tage en tur i Tivoli Friheden. Det er dog ikke midtjydernes foretrukne forlystelsespark. Det er nemlig Legoland (12%), mens Djurs sommerland er forlystelsesparken, som midtjyderne mener giver bedst værdi for pengene (31).
I Syddanmark kan Odense Zoo forvente flest besøg (29%), og det er også forlystelsesparken syddanskerne mener giver bedst værdi for pengene (33), mens Legoland er vinder på indtryk (14%).
Borgerne i hovedstadsområdet går mest i forlystelsesparker, og 6 ud af 10 (58%) vil tage i Tivoli, mens 54% vil tage i Københavns Zoo og 42% på Bakken. Tivoli er den foretrukne forlystelsespark. 29% har bedst indtryk af Tivoli, men Bakken vinder på værdi for penge (37).
Resten af Sjælland går knap så meget i forlystelsesparker, men ligesom folk i hovedstaden planlægger flest en tur i Tivoli (34%), og Tivoli er også forlystelsesparken flest har bedst indtryk af (15%). Knuthenborg Safari Park vinder til gengæld på bedst værdi for pengene.
Selvom der er store regionale forskelle er danskerne enige om en ting, der må ikke være proppet med gæster eller lang ventetid til forlystelserne/seværdighederne, hvis turen til forlystelsesparken skal blive en god oplevelse.
Om undersøgelsen
Undersøgelsen er baseret på 1004 interview med repræsentativt udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 24. – 26. april 2019.
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder
Links
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 6 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.
Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.