If Forsikring

If tager to priser ved Kundeservice Award 2019

Del
Forsikringsselskabet If blev kåret for bedste kundeservice på tværs af alle brancher, da årets Kundeservice Award for nylig blev uddelt i København. Ligeledes vandt If i kategorien ”Digitale Kundeservice”.

- Det er en kæmpe anerkendelse af det målrettede arbejde, der er bygget op over 4-5 år. Vi har et stærkt fokus i hele organisationen på at forbedre kundeoplevelsen og forenkle de fremgangsmåder og  touchpoints, kunderne har oplevet som bøvlede, siger Klas Svensson, leder af Privat, If Danmark.

Kåringen af de bedst performende danske virksomheder i disciplinen Kundeservice fandt sted i 2. april i Industriens Hus. Wilke, der står bag kåringen, har analyseret virksomheder i flere brancher og været i kontakt med næsten 300 af virksomhedernes kunder efter kundebetjening. Ligeledes har analyseinstituttet evalueret virksomhedernes digitale kanaler og services.

- Det gør priserne endnu mere dyrebare for os, at de baserer sig på kundefeedback. Vi har vundet kundeservicepriser i 2017, Innovationspris i 2018 og er nu både samlet og digital vinder af Kundeservice Award 2019. Det viser, at vi med en vedholdende indsats og et fælles fokus kan opnå disse ekstraordinære resultater, siger Klas Svensson.

- Vi arbejder hver eneste dag på at skabe små forbedringer. For os er det summen af mange små og konstante forbedringer, der gør os i stand til at levere en ekstraordinær kundeservice, og gør os fortjent til priser som disse, siger han.

Klas Svensson forklarer, at If de senere år har foretaget en lang række tiltag for at styrke kundeoplevelsen og skabe en mere enkel oplevelse af forsikring.  Et af de større tiltag har været at sløjfe individuel salgsbonus til kunderådgivere, og erstatte med en fast løn. Tiltaget bidrager til, at det alene er kundens behov, som er i centrum, og at dialog og forsikringssalg ikke påvirkes af rådgiverens fokus på egen indtjening. If har siden denne ændring i 2016 oplevet både øget kundetilfredshed og medarbejdertilfredshed.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Download
Klas Svensson, leder af Privat, If Skadeforsikring Danmark
Klas Svensson, leder af Privat, If Skadeforsikring Danmark
Download

Links

Information om If Forsikring

If Forsikring
If Forsikring
Stamholmen 159
2650 Hvidovre

+45 70 12 12 12http://www.if.dk/

If er Nordens største forsikringsselskab med mere end 4,5 mio. kunder, som både tæller private og virksomheder. Vi forsikrer hver femte bolig og personbil i Norden, og vi tilbyder også ejendoms- og personforsikringer til enkeltpersoner og virksomheder. Vi er 10.000 medarbejdere fordelt på flere forretningsområder og lande, og takket være vores størrelse og brede tilstedeværelse kan vi være tæt på kunderne og tilbyde pålidelige forsikringer. Vores løfte til kunderne er kernen i vores identitet: If hjælper meget. If er ejet af finske Sampo, som er børsnoteret i Helsinki, Stockholm og København. I 2025 blev Topdanmark en del af If.

Følg pressemeddelelser fra If Forsikring

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra If Forsikring

Betydelig samlet vækst og fortsat fremgang inden for personforsikring i Q2 20256.8.2025 07:42:16 CEST | Pressemeddelelse

If leverede en markant vækst i andet kvartal understøttet af høj kundeloyalitet og en voksende kundebase. Inflationen og skadeudviklingen var lavere sammenlignet med samme periode sidste år, som var påvirket af enkelte store skader. En fortsat disciplineret tilgang til omkostninger og prissætning bidrog til den positive udvikling i kvartalet. “Vores størrelse og stærke markedsposition er ikke kun en konkurrencefordel – det kommer også vores kunder til gavn. Det giver os langt bedre muligheder for at styrke vores digitale løsninger på tværs af markeder, hvilket vi ved, at vores kunder værdsætter. De seneste seks måneder er vores digitale salg steget med 12 % inden for forretningsområdet Privat, mens 65 % af vores kunder har anmeldt deres skader digitalt,” siger Morten Thorsrud, koncernchef i If. Fortsat stærk vækst i personforsikring If oplever stigende efterspørgsel efter personforsikringer med en vækstrate på 11 procent i første halvår blandt privatkunder samt stor interesse fra erhve

Sommerferie giver boom i online lægehjælp: Her er de typiske symptomer5.8.2025 06:05:00 CEST | Pressemeddelelse

Når sommerferien rammer, og danskerne rejser ud, følger behovet for lægehjælp med i bagagen. Topdanmark – en del af Nordens største forsikringsselskab, If – har i sommerferieperioden oplevet en markant stigning i kunders brug af den digitale lægetjeneste Hejdoktor. I juli var der 25 procent flere digitale konsultationer sammenlignet med gennemsnittet for årets første seks måneder, og mere end hver fjerde henvendelse kom fra udlandet. ”Vi ser en klar tendens til, at flere danskere søger online lægehjælp i ferien. Det handler både om praktiske behov som receptfornyelser og om at få hurtig vurdering af symptomer, mens man er på farten,” siger Jonas Smith Christophersen, produktchef i If. Varme, vand og virus Kunderne kontakter især Hejdoktor med symptomer relateret til varme, vand og virus. Det gælder blandt andet dehydrering og varmeslag i juli, feriediarré fra rejser til Sydeuropa samt øreproblemer efter badning. Insektstik, fodinfektioner og øjenbetændelse er også blandt de hyppigste å

Opgraderer nu advarsel: Sender SMS til over 100.000 kunder21.7.2025 13:32:13 CEST | Pressemeddelelse

If og Topdanmark har besluttet at opgradere deres varsling. Det betyder, at over 100.000 kunder nu får SMS-varsling, mens både If og Topdanmark har lagt information og gode råd øverst på deres hjemmesider. ”Vi har besluttet at opgradere vores advarsel og sende over 100.000 SMS-varsler efter den seneste varsling om særdeles kraftig regn og lokale oversvømmelser. Vi ved af erfaring, at vi kan være med til at forebygge skader eller begrænse omfanget, hvis vi kommer på banen med gode råd før et markant vejrskifte,” siger Helene Ibsen, boligchef i If. Ifølge DMI ventes der fra mandag eftermiddag og frem til tirsdag aften op mod 120 mm regn i dele af landet – særligt i Østjylland, på Fyn, Vestsjælland samt Lolland og Falster. Det svarer til næsten det dobbelte af den normale nedbør for hele juli måned. DMI har derfor udsendt varsler i kategori 2 og 3 for kraftig og særdeles kraftig regn samt risiko for lokale oversvømmelser. Hos If og Topdanmark følger man situationen meget tæt. ”Det markant

If og Topdanmark advarer om kraftig regn og skybrud21.7.2025 08:56:12 CEST | Pressemeddelelse

Et markant vejrskifte er i gang over Danmark. Prognoserne viser, at store mængder nedbør kan ramme i løbet af de kommende døgn, og at den varme og ustabile luft over landet kan føre til kraftige regnskyl og lokale skybrud. På den baggrund har DMI mandag morgen udsendt en varsling om kraftig regn og risiko for skybrud i hele landet – med undtagelse af Bornholm. Forsikringsselskaberne If og Topdanmark opfordrer derfor boligejere til at tage deres forholdsregler. “Det markante vejrskifte rammer, mens mange danskere er bortrejst på ferie. Kraftig regn og skybrud kan føre til skader på kort tid – især hvis ingen er hjemme til at reagere. Derfor er det vigtigt at sikre sin bolig i tide og forebygge eller begrænse skader,” siger Helene Ibsen, boligchef i If. “Har man værdifulde genstande i kælderen, bør de flyttes op i højden eller til et andet rum. Det er ofte de små forberedelser, der gør den store forskel,” tilføjer Helene Ibsen. Ifølge DMIs varsling kan der lokalt falde over 24 mm regn på

Stor milepæl: Nu er Topdanmark en del af If1.7.2025 07:46:35 CEST | Pressemeddelelse

1. juli markerer en vigtig milepæl: Topdanmark er nu officielt en del af If, Nordens største forsikringsselskab. Med integrationen samles to stærke selskaber i én fælles nordisk struktur. Integrationen betyder ikke noget for kunders forsikringer og dækninger – de vil fortsat have de samme gode dækninger og services. Med integrationen bliver If Danmarks næststørste forsikringsselskab med en markedsandel på cirka 21 procent og en ledende position i flere segmenter – for eksempel inden for sundhedsforsikringer til erhvervskunder. ”Det er en stor milepæl, at integrationen af Topdanmark nu er gennemført. Vi står med et stærkere fundament end nogensinde for at hjælpe vores kunder. Vi ønsker at være til stede, når det virkelig gælder, og tilbyde stabile og pålidelige forsikringer, der skaber reel værdi i hverdagen – for privatpersoner, virksomheder og samfundet som helhed,” siger Morten Thorsrud, koncernchef i If. Forsikringskoncernen Sampo gennemførte i september 2024 et købstilbud på Topdan

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye