
YouGov belyser alkoholforbruget i otte europæiske lande

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Undersøgelsen er udført i Danmark, Finland, Frankrig, Tyskland, Italien, Norge, Spanien og Sverige.
Ifølge undersøgelsen indtager spanierne oftest alkohol. 13% af spanierne drikker dagligt, og kun 12% drikker alkohol mindre end én gang om måneden. Italien og Frankrig kommer ind på andenpladsen med en ud af ti voksne (11%), der drikker alkohol dagligt. I den anden ende af spektret drikker kun 2% af finner, nordmænd og svenskere alkohol dagligt, og en stor del (22-24%) drikker det mindre end én gang om måneden. Mens afvigelserne formentlig delvist skyldes prisen på alkohol (alkohol er dyrt i de skandinaviske lande sammenlignet med de andre lande), kan de også tillægges forskellig opfattelse af alkohol i relation til sundhed og velbefindende. I Spanien mener mere end halvdelen (52%), at der er potentielle helbredsfordele forbundet med alkoholindtag. I undersøgelsens øvrige lande er der enighed om, at dette ikke er tilfældet.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Smag varierer, men øl er populært over alt
Øl er den mest populære alkoholiske drik i alle otte lande. I Danmark, Finland, Norge, Sverige og Spanien er vin den næstmest populære alkoholiske drik, mens cocktails indtager andenpladsen i Frankrig og Tyskland. I Italien er mousserende vin eller prosecco den næstmest foretrukne drink.
Størstedelen af franskmænd, tyskere, italienere og nordmænd drikker alkohol for at fejre særlige begivenheder. Modsat er smagen hovedårsagen til at drikke alkohol i Danmark, Spanien og Sverige. Med undtagelse af Spanien, foretrækker befolkningerne i de øvrige lande, at drikke alkohol inden for hjemmets fire vægge. Spanierne drikker derimod hovedsageligt alkohol på bar (43%).
Adfærd forbundet med fuldskab varierer også i de forskellige lande: I Tyskland har en ud af fire (24%) mere end én gang været i slagsmål, mens de var fulde. Næsten en tredjedel af svenskerne (30%) indrømmer at have haft sex flere gange, kun fordi de var fulde. I Danmark har to ud af tre (65%) mere end én gang kastet op efter at have drukket for meget alkohol.
Om undersøgelsen
Data er baseret på nationale repræsentative undersøgelser med i alt 8.190 mennesker i Danmark, Finland, Frankrig, Tyskland, Italien, Norge, Spanien og Sverige udført af YouGov Omnibus i september 2018.
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder



Links
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 6 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.
Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.
Med 30 kontorer i 20 lande og panelmedlemmer i 38 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden.Besøg yougov.com for yderligere oplysninger.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.