Coop sparer 10 ton emballage på én vare

Del
8 lastbiler. Så meget transport spares ved at reducere emballagen på et produkt. Coop indleder stort forsøg med at minimere emballageforbrug

Hver dag transporterer forbrugerne mange tons emballage med hjem fra supermarkederne.

Det gør Coop nu noget ved.

Som det første produkt har man ændret indpakningen af Änglamark opvasketabs, så de nu sælges i meget mindre pakker, fordi tabsene er pakket tættere sammen uden unødvendig luft. Det betyder, at man har halveret emballageforbruget. Samtidig er tabs forbedret, så de også vejer mindre.

Samlet betyder det, at der spares transport af i alt 38 ton om året, under forudsætning af, at salget bliver det samme, som sidste år.

"Denne case viser, at der er et kæmpe potentiale for at spare i transport, emballage og ressourceforbrug, hvis man tænker smart fra udformningen af produktet og i hele dets "liv". Vores initiativ med Änglamark opvasketabs vil vi bruge som en test af, hvordan kunderne tager imod det. Hvis de kan se det fornuftige i det og ikke køber større pakker i stedet, vil vi gå videre til andre varer," siger CSR-chef Katrine Milman, Coop.

Den nye, mindre emballage betyder, at der skal transporteres 240 paller opvaskemiddel mindre, svarende til 8 lastbiler.

Änglamark opvasketabs kan købes i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen.

Yderligere information: CSR-chef Katrine Milman, 5159 3450

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Flere penge tilbage til medlemmerne: Coop investerer millioner i medlemsbonus på frisk frugt og grønt6.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Coops 2 millioner medlemmer får, fra den 27. januar 2026, en af de hidtil største forhøjelser af deres bonus, når Coop udbetaler 5 % medlemsbonus, hver gang der købes frisk frugt og grønt i Coops kæder: SuperBrugsen, Kvickly, 365discount og Brugsen. Samtidig kommer Coop med en opfordring: Politikerne bør tage næste skridt og sænke momsen på frugt & grønt. Siden 2022, og i takt med den stigende inflation, har Coop været en aktiv stemme i debatten om at skære momsen på frugt og grønt. Med den nye bonusforhøjelse tager Coop nu selv et skridt for at gøre valget af frisk frugt og grønt mere attraktivt. ”Når vi spørger danskerne, er der ingen tvivl om, at momsen på frugt og grønt er den afgift, de helst vil have sænket. Og det er også noget, flere og flere partier på Christiansborg taler om. Derfor er jeg stolt af, at Coop nu sætter handling bag ordene og går foran med en markant medlemsbonus på frisk frugt og grønt,” siger Pernille Skipper, formand for foreningen Coop amba. I 2022, 2024 og

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye