Irma-hønen slukkes i aften
Danmarks mest berømte lysreklame slukkes i aften - lørdag den 31. marts – fra kl. 20.30-21.30.
Det er Irma-hønen ved søerne i København, der i snart 60 år har ligget der og lagt æg samtidig med, at dato og tidspunkt er blevet vist i neon.
Anledningen til slukningen er verdens største klimakampagne Earth Hour, som organiseres af Irmas samarbejdspartner WWF Verdensnaturfonden. Earth Hour er en global klimabegivenhed. Èn time om året slukker millioner af mennesker og tusindvis af virksomheder og byer kloden rundt lyset for klimaet, som et symbolsk signal og en stærk, fælles appel til verdens ledere: Verdens befolkning kræver hurtig og seriøs handling mod klimaforandringerne – inden det er for sent.
Irma hønen har eksisteret siden 1953 og har lagt æg uafbrudt siden. Men på lørdag får den altså en pause, hvilket betyder, at den det døgn lægger 415 færre æg.
Det er 4. gang, at Irma på denne måde bakker op om Earth Hour. De første år var det forbundet med en vis nervøsitet om det gamle anlæg kunne tændes igen, men det har indtil nu ikke vist sig at være et problem. Så om alt går vel, vil Irma hønen fortsætte sin utrættelige æglægning fra kl. 21.30 lørdag aften.
Yderligere information: Marketingchef Gitte Matzen, 5159 3832
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Finalister til Produktprisen og Irmaprisen 2025 er fundet15.5.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
70 spændende, lokale produkter fra hele landet er reduceret til 12, der nu skal dyste om Produktprisen 2025 i kategorierne Mad, Konfekture, Drikke og Innovation. Ved smagningen smagte og udvalgte dommerne samtidig fem produkter, der for første gang skal dyste om Coops nye pris, Irmaprisen, og dermed muligheden for en plads på hylderne i udvalgte Coop-butikker.
Coop udskriver valg til ny ungeminister7.5.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter tre år med en stærk stemme for unge i Coop er tiden moden til, at Coops ungeminister, Tobias Simonsen, træder af. Derfor udskriver Coop nu valg til posten som ungeminister, der skal fortsætte indsatsen for at gøre det sjovt, meningsfuldt og udviklende for de over 25.000 ansatte i alderen 13-25 år at arbejde i Coop.
Kvickly Ry lancerer TRYG kassen30.4.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Måske den første af sin slags i Danmark: En kasse med ro og tid til snak åbner i Kvickly Ry
Coop Crew 2.0 - Ny aftale sikrer fortsættelsen af landets største fritidsjobindsats29.4.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med støtte fra Den A.P. Møllerske Støttefond har Ungdomsskoleforeningen og Coop siden 2019 ledet og drevet landets største fritidsjobindsats, Coop Crew, hvor over 2.000 unge har deltaget, og cirka 55 % af de unge har fået et fritidsjob. Efter planen ophører den økonomiske støtte fra fonden i 2025, men med en ny aftale mellem Ungdomsskoleforeningen og Coop sikrer parterne, med Coop Crew 2.0, fortsættelsen af den landsdækkende fritidsjobindsats.
Coop Tradings direktør fratræder til fordel for international topstilling25.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Administrerende Direktør i Coop Trading, Michael la Cour, har valgt at takke ja til en ny international rolle i en topstilling for IKEA i Sydøstasien. Med udgangen af august 2025 forlader han derfor direktørrollen i det nordiske indkøbsselskab – og efterlader sig et stærkt team, en tydelig retning og en masse nordisk momentum til det videre arbejde for en ny direktør. Coop Tradings direktør takker af efter stor indsats, som har skabt fokus på styrken ved det nordiske fællesskab og på, hvordan de nordiske private brands – Coop, Xtra og Änglamark – leverer stor værdi på både pris og kvalitet. Direktørens farvel markerer en ny fase i Coop Tradings rejse mod at levere private brands i verdensklasse til de nordiske hjem. ”Vi vil gerne takke Michael la Cour for hans markante bidrag til Coop Trading gennem de seneste år. Han har været drivende i at tage det nordiske samarbejde ind i en ny æra med endnu stærkere fokus på at skabe forbrugernes foretrukne produkter i Norden. Ud over at kæmpe for
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum