Monrad & Rislund bag ny øl-serie i Coop
Kakerlakpuler, en Brodtgaard Basement Reserve, en Kalapøjser samt en Monrad/Rislund Classic.
Det er navnene på fire nye øl man kan finde på øl-hylderne i de 700 butikker i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen.
Mange nikker utvivlsomt genkendende til de spøjse navne, der stammer fra Monrad og Rislunds ikke mindre spøjse univers, Pladderballe. Men hvad har det med øl at gøre?
Jo, i mere end 40 år har de med velbehag drukket det. De har talt om det. De har sunget om det. Og i 1986 udgav de sågar en plade om det; "Øl er Gud". Monrad og Rislund har sagt mange ting om øl i tidens løb. Dette citat hører til blandt de mere dybsindige af slagsen: "Øl smager godt, og så krummer det ikke i sengen".
Nu lægger d'herrer Monrad og Rislund også navn til fire nye velsmagende mikrobryg, naturligvis brygget af Pladderballe Bryghus, et ny-etableret "fantombryggeri" under Bryggeriet Føniks i Næstved.
Med deres gode navne og næsten lige så gode rygte, garanterer de ølnydelse i særklasse.
"Den gode smag er tilbage". Under dette motto har Bryggeriet Føniks i Næstved siden 2008 leveret kvalitetsøl til en lang række sjællandske dagligvarebutikker og restauranter. Nu har Føniks så, i samarbejde med Monrad & Rislund etableret Pladderballe Bryghus, som fra uge fem vil levere kvalitets øl til "hele det tørstige danske folk", som der står på øl-etiketterne.
Samtlige Pladderballe øl er håndbrygget på "Gammeldaws" maner. De er ufiltrerede, upasteuriserede og eftergæret på flasken, fortæller John Serritzlev, direktør på Bryggeriet Føniks.
"Coop har indgået en aftale med Pladderballe Bryghus af flere grunde. Vi har siden introduktionen af mikrobryggerier været de første med det nye. Det vil vi fortsat være. Alle fire varianter fra Pladderballe er rigtigt godt brygværk. Og så er Monrad og Rislund indbegrebet af øl, med hvem vi har en fælles interesse: At fremme det gode øl", siger kategorigruppechef Kenn Thomsen, Coop.
Øl drikning skal ikke være en alvorlig sag
"Det skal være sjovt og festligt at drikke øl", siger Monrad & Rislund og deres kapelmester Øyvind Ougård.
Og som det fremgår af navnene på de første fire bryg, er der da heller ikke noget kedeligt over øllene fra Pladderballe Bryghus.
Monrad, Rislund og Ougaard har også indspillet fire små film. En til hver øl. Pladderballes Ølflasker er forsynet med en QR kode som man kan scanne med din smartphone. Hvad der sker, og hvem man møder på sit display, vil Monrad & Rislund ikke afsløre på forhånd. Men de pointerer, at de vil gøre deres til, at man er i godt selskab, mens man nyder sin Kakerlakpuler, Brodtgaard Basement Reserve, Kalapøjser eller Monrad/Rislund Classic.
Pladderballes fire øltyper kan fra mandag den 30. januar fås i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli'Brugsen. De store butikker har alle fire varianter, de mindre butikker har to øl fra Pladderballe Bryghus.
Yderligere information:
Pladderballe Bryghus: Direktør John Serritzlev, 4068 6537
Coop: Kategorigruppechef Kenn Thomsen, 5159 2662
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coop Tradings direktør fratræder til fordel for international topstilling25.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Administrerende Direktør i Coop Trading, Michael la Cour, har valgt at takke ja til en ny international rolle i en topstilling for IKEA i Sydøstasien. Med udgangen af august 2025 forlader han derfor direktørrollen i det nordiske indkøbsselskab – og efterlader sig et stærkt team, en tydelig retning og en masse nordisk momentum til det videre arbejde for en ny direktør. Coop Tradings direktør takker af efter stor indsats, som har skabt fokus på styrken ved det nordiske fællesskab og på, hvordan de nordiske private brands – Coop, Xtra og Änglamark – leverer stor værdi på både pris og kvalitet. Direktørens farvel markerer en ny fase i Coop Tradings rejse mod at levere private brands i verdensklasse til de nordiske hjem. ”Vi vil gerne takke Michael la Cour for hans markante bidrag til Coop Trading gennem de seneste år. Han har været drivende i at tage det nordiske samarbejde ind i en ny æra med endnu stærkere fokus på at skabe forbrugernes foretrukne produkter i Norden. Ud over at kæmpe for
Coops resultat for 2024: Større fremgang end forventet24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop Danmark leverer et EBIT-resultat før særlige poster på + 162 mio. kr. Det er en fremgang på 879 mio. kr. i forhold til 2023.
Coop fjerner skruelåget på seks millioner kartoner med yoghurt7.4.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop fjerner igen plastlåget på kartoner – denne gang gælder det skruelåget på næsten seks millioner kartoner med yoghurt og ymer fra Coop-serien. Det giver store reduktioner i Coops plastforbrug og CO2-udledning.
Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse
Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os
Coop sætter turbo på udviklingen af Irma-vareserie17.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salget af Irma-varer går godt i Coop. Faktisk så godt, at der bliver solgt næsten 20 procent flere af de 150 Irma-varer, Coop har på hylderne i dag, end dengang disse varer blev solgt i Irmas butikker. Nu vil Coop sætte yderligere skub i Irma-serien ved at introducere 100 nye kvalitetsprodukter samt øge tilgængeligheden af Irma-varerne på tværs af butikker landet over.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum