
Ny profilering af Grønland
Med en masse ny information og hjælpeværktøjer, er det nu blevet meget lettere for turister at vælge årstid og oplevelser når de planlægger en tur til Grønland. Et oplevelses-barometer hjælper for eksempel med at sætte niveauet for hvor ekstrem ferien skal være. Så uanset om du er til vandreture med guide, kajaksejlads mellem isbjerge eller klatring i fjeldene, finder du valgmulighederne på Grønland største Internet side.
Siden tidernes morgen har alle der er draget nordpå til Grønland, haft en trang til at opdage og udforske. Det galt de første inuitter og senere europæere der bosatte sig, store opdagelsesrejsende som Robert Peary og Knud Rasmussen, og det samme gælder nutidens turister.
Derfor er Grønlands Turistråds nye branding strategi blandt andet en opfordring til alle om at blive pionerer. Med kun 57.000 indbyggere og nogenlunde det samme antal årlige turister fordelt på et areal på størrelse med Vesteuropa, får besøgende i Grønland nemt opfattelsen af at være de første, når de nyder udsigten fra et af Grønlands mange uberørte steder, - og måske er de det rent faktisk.
Mange nye flotte fotos og film, viser Grønland som det miks af nyt og gammelt, et moderne samfund er i rivende udvikling, med ståsted i stærke traditioner. Her kan man sagtens opleve en pige i nationaldragt tjekke Facebook på sin iPhone, samtidig med hendes mor i nye outdoor jeans flænser en sæl, som faderen der til hverdag er IT konsulent, har skudt på en weekendsejlads.
Drømmer du selv om at blive en pioneer, kan du gå på opdagelse nu med det samme på greenland.com
Fakta
www.greenland.com
For yderligere information
Kontakt PR konsulent Mads Nordlund mail
nordlund@greenland.com
, eller Direktør Anders Stenbakken mail
as@greenland.com
Billeder
Information om Visit Greenland
Visit Greenland er Grønlands nationale turistråd med ansvar for udvikling af turisme i Grønland. Vi er ejet af det grønlandske selvstyre og stiftet som et aktieselskab. Vi er engageret i udvikling og fremme af Grønland som en adventure- og eksklusiv krydstogtdestination gennem udvikling af destinationer, regional og national branding samt innovation og markedsføring.
Følg pressemeddelelser fra Visit Greenland
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Visit Greenland
Sådan fejres julen i Grønland6.12.2012 12:25:52 CET | Pressemeddelelse
På mange måder fejres julen på samme vis i broderlandet mod nord som i Danmark. Men så alligevel ikke.
Ny hjemmeside gør op med fordomme om grønlændere26.9.2012 08:41:52 CEST | Pressemeddelelse
En ny hjemmeside, der sætter fokus på fordomme om grønlændere, er netop blevet lanceret på adressen www.mitgrønland.dk. Hjemmesiden opfordrer brugerne til at fortælle om de sider af Grønland og grønlændere, som er mindre kendte af mange danskere i dag.
Grønlandsrejser ændrer danskeres syn på grønlændere25.9.2012 11:08:52 CEST | Pressemeddelelse
Mange danskere drømmer om at rejse til Grønland, og en dugfrisk undersøgelse dokumenterer nu, at de danskere, der inden for de sidste fem år rent faktisk har rejst til Grønland er markant mindre fordomsfulde over for grønlændere, end danskere, der aldrig har besøgt landet. Det viser en repræsentativ undersøgelse af analyseinstituttet YouGov, der er den første af sin art.
Internet-Oscar går til Grønland1.5.2012 15:53:39 CEST | Pressemeddelelse
Dansk-grønlandsk markedsførings-duo vinder Webby Awards foran blandt andet New Zealand og New York.
Information om Arctic Circle Race8.4.2011 15:58:58 CEST | Pressemeddelelse
Film til rådighed for TV & Web TV