Ny direktør for Fakta

Del
Koncernchef i Kohberg, Jan Gerber, ny direktør for Danmarks næststørste discountkæde, Fakta

Coop har ansat ny kædedirektør for koncernens discountkæde, Fakta.

Det er Jan Gerber, 42 år, der kommer fra et job som adm. direktør og koncernchef i den største danskejede bagerikoncern, Kohberg A/S, hvor han har været de seneste 5 år

Jan Gerber har mange års erfaring fra dansk dagligvarehandel, og han har tidligere haft ledende stillinger i Royal Unibrew A/S og Sara Lee A/S.

"Opgaven med at lede en af de største og hurtigst voksende kæder i Danmark er utrolig spændende, og jeg glæder mig til opgaven med at udvikle Fakta til at blive endnu større og et stadig mere attraktivt sted at handle og arbejde," siger Jan Gerber.

Adm. direktør Jesper Lien, Coop:

"Fakta har de seneste år udviklet sig meget positivt, og vi har meget store ambitioner for Fakta fremadrettet. Jeg glæder mig til samarbejdet med Jan Gerber, som har den helt rigtige forretnings- og ledelsesmæssige profil til at stå i spidsen for den videre rejse, vi er på med Fakta".

Fakta består af 374 butikker med en samlet omsætning på 8,5 milliarder kr. (ekskl. moms) og beskæftiger ca. 6.000 medarbejdere.

Jan Gerber tiltræder som kædedirektør for Fakta den 15. august.

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Salget af dagligvarer stiger stærkt syd for grænsen4.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Gennem det seneste år er salget af de mest almindelige fødevarer som mælk, frugt og grønt, kød og pålæg steget med over 10 procent i de tre store butikker, som Coop har syd for grænsen, Fakta Tyskland. ”Vi sælger stadig de store traditionelle grænsehandelsvarer – øl, vand og slik – men det er på de øvrige dagligvarer, at vi oplever den store vækst, både lige nu og over hele det seneste år,” siger direktør Kasper Allermann, Fakta Tyskland. Prisstigningerne på dagligvarer i Danmark generelt har fået flere danskere til at købe flere af deres basale dagligvarer, når de er i Tyskland. ”Vi har hele tiden satset på at have et større udvalg af almindelige dagligvarer, og ikke kun satse på øl, vand og slik. Det giver bonus nu, ikke mindst fordi vi også kan tilbyde mange af de gode varer fra Coop,” siger Kasper Allermann. Hvis man undrer sig over, hvordan det er muligt at sælge de samme varer billigere i Tyskland end i Danmark, er forklaringen mindre moms, færre afgifter og et generelt lavere om

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye