Nyt milliard marked i dagligvarebutikker: Oplevelser
På blot tre år er markedet for gavebokse med oplevelser vokset fra nul til 300 millioner kr.
I løbet af de kommende fem år forventes det at vokse med yderligere over 500 millioner kr.
Det er baggrunden for, at Coop nu kommer med et helt nyt koncept, morebox, som tilbyder oplevelser til både gave- og eget brug. Det vil bestå af flere end 30 forskellige gavepakker til rejser og oplevelser indenfor wellness, restauranter, sommerparker, forlystelser/sport, camping og biografer. Coop, som formidler oplevelserne, samarbejder med nogle af Danmarks bedste arrangører inden for oplevelser. Planen er at udvide samarbejdet yderligere - også med nye typer af produkter.
Gennem de seneste år har Coop haft et stærkt voksende salg af biografpakker og pakker til eksempelvis BonBon-land og Legoland. Det har givet mod på at komme med mange nye tilbud på oplevelsespakker.
Om baggrunden for, at dette marked er blevet et af de hurtigst voksende inden for dagligvaremarkedet, siger projektchef Erling Marcher, Coop:
" Velstanden i Danmark har betydet, at mange ikke ved, hvad de skal ønske sig til jul, fødselsdage, konfirmationer og ved andre mærkedage. Derfor vælger flere og flere at ønske og give oplevelser. Med morebox tilbyder vi mange forskellige løsninger, hvor vi i kraft af vores størrelse kan give kunderne bedre priser, end de ville kunne skaffe ved selv at arrangere."
morebox kan i første omgang fås i Kvickly og SuperBrugsen - og inden længe også i andre af Coops kæder
Priserne går fra 95 kr. til 1.499 kr. Læs mere på www.morebox.dk
Yderligere information: Projektchef Erling Marcher, Coop, 5221 2818
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coop Tradings direktør fratræder til fordel for international topstilling25.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Administrerende Direktør i Coop Trading, Michael la Cour, har valgt at takke ja til en ny international rolle i en topstilling for IKEA i Sydøstasien. Med udgangen af august 2025 forlader han derfor direktørrollen i det nordiske indkøbsselskab – og efterlader sig et stærkt team, en tydelig retning og en masse nordisk momentum til det videre arbejde for en ny direktør. Coop Tradings direktør takker af efter stor indsats, som har skabt fokus på styrken ved det nordiske fællesskab og på, hvordan de nordiske private brands – Coop, Xtra og Änglamark – leverer stor værdi på både pris og kvalitet. Direktørens farvel markerer en ny fase i Coop Tradings rejse mod at levere private brands i verdensklasse til de nordiske hjem. ”Vi vil gerne takke Michael la Cour for hans markante bidrag til Coop Trading gennem de seneste år. Han har været drivende i at tage det nordiske samarbejde ind i en ny æra med endnu stærkere fokus på at skabe forbrugernes foretrukne produkter i Norden. Ud over at kæmpe for
Coops resultat for 2024: Større fremgang end forventet24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop Danmark leverer et EBIT-resultat før særlige poster på + 162 mio. kr. Det er en fremgang på 879 mio. kr. i forhold til 2023.
Coop fjerner skruelåget på seks millioner kartoner med yoghurt7.4.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop fjerner igen plastlåget på kartoner – denne gang gælder det skruelåget på næsten seks millioner kartoner med yoghurt og ymer fra Coop-serien. Det giver store reduktioner i Coops plastforbrug og CO2-udledning.
Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse
Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os
Coop sætter turbo på udviklingen af Irma-vareserie17.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salget af Irma-varer går godt i Coop. Faktisk så godt, at der bliver solgt næsten 20 procent flere af de 150 Irma-varer, Coop har på hylderne i dag, end dengang disse varer blev solgt i Irmas butikker. Nu vil Coop sætte yderligere skub i Irma-serien ved at introducere 100 nye kvalitetsprodukter samt øge tilgængeligheden af Irma-varerne på tværs af butikker landet over.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum