Nyt milliard marked i dagligvarebutikker: Oplevelser

Del
En snorkelsafari, en romantisk middag på en herregård eller en times massage. Det er nogle af de ting, man nu kan købe samtidig med, at man køber mælk og gulerødder i Kvickly og SuperBrugsen.

På blot tre år er markedet for gavebokse med oplevelser vokset fra nul til 300 millioner kr.

I løbet af de kommende fem år forventes det at vokse med yderligere over 500 millioner kr.

Det er baggrunden for, at Coop nu kommer med et helt nyt koncept, morebox, som tilbyder oplevelser til både gave- og eget brug. Det vil bestå af flere end 30 forskellige gavepakker til rejser og oplevelser indenfor wellness, restauranter, sommerparker, forlystelser/sport, camping og biografer. Coop, som formidler oplevelserne, samarbejder med nogle af Danmarks bedste arrangører inden for oplevelser. Planen er at udvide samarbejdet yderligere - også med nye typer af produkter.

Gennem de seneste år har Coop haft et stærkt voksende salg af biografpakker og pakker til eksempelvis BonBon-land og Legoland. Det har givet mod på at komme med mange nye tilbud på oplevelsespakker.

Om baggrunden for, at dette marked er blevet et af de hurtigst voksende inden for dagligvaremarkedet, siger projektchef Erling Marcher, Coop:

" Velstanden i Danmark har betydet, at mange ikke ved, hvad de skal ønske sig til jul, fødselsdage, konfirmationer og ved andre mærkedage. Derfor vælger flere og flere at ønske og give oplevelser. Med morebox tilbyder vi mange forskellige løsninger, hvor vi i kraft af vores størrelse kan give kunderne bedre priser, end de ville kunne skaffe ved selv at arrangere."

morebox kan i første omgang fås i Kvickly og SuperBrugsen - og inden længe også i andre af Coops kæder

Priserne går fra 95 kr. til 1.499 kr. Læs mere på www.morebox.dk

Yderligere information: Projektchef Erling Marcher, Coop, 5221 2818

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Salget af dagligvarer stiger stærkt syd for grænsen4.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Gennem det seneste år er salget af de mest almindelige fødevarer som mælk, frugt og grønt, kød og pålæg steget med over 10 procent i de tre store butikker, som Coop har syd for grænsen, Fakta Tyskland. ”Vi sælger stadig de store traditionelle grænsehandelsvarer – øl, vand og slik – men det er på de øvrige dagligvarer, at vi oplever den store vækst, både lige nu og over hele det seneste år,” siger direktør Kasper Allermann, Fakta Tyskland. Prisstigningerne på dagligvarer i Danmark generelt har fået flere danskere til at købe flere af deres basale dagligvarer, når de er i Tyskland. ”Vi har hele tiden satset på at have et større udvalg af almindelige dagligvarer, og ikke kun satse på øl, vand og slik. Det giver bonus nu, ikke mindst fordi vi også kan tilbyde mange af de gode varer fra Coop,” siger Kasper Allermann. Hvis man undrer sig over, hvordan det er muligt at sælge de samme varer billigere i Tyskland end i Danmark, er forklaringen mindre moms, færre afgifter og et generelt lavere om

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye