Nyt milliard marked i dagligvarebutikker: Oplevelser

Del
En snorkelsafari, en romantisk middag på en herregård eller en times massage. Det er nogle af de ting, man nu kan købe samtidig med, at man køber mælk og gulerødder i Kvickly og SuperBrugsen.

På blot tre år er markedet for gavebokse med oplevelser vokset fra nul til 300 millioner kr.

I løbet af de kommende fem år forventes det at vokse med yderligere over 500 millioner kr.

Det er baggrunden for, at Coop nu kommer med et helt nyt koncept, morebox, som tilbyder oplevelser til både gave- og eget brug. Det vil bestå af flere end 30 forskellige gavepakker til rejser og oplevelser indenfor wellness, restauranter, sommerparker, forlystelser/sport, camping og biografer. Coop, som formidler oplevelserne, samarbejder med nogle af Danmarks bedste arrangører inden for oplevelser. Planen er at udvide samarbejdet yderligere - også med nye typer af produkter.

Gennem de seneste år har Coop haft et stærkt voksende salg af biografpakker og pakker til eksempelvis BonBon-land og Legoland. Det har givet mod på at komme med mange nye tilbud på oplevelsespakker.

Om baggrunden for, at dette marked er blevet et af de hurtigst voksende inden for dagligvaremarkedet, siger projektchef Erling Marcher, Coop:

" Velstanden i Danmark har betydet, at mange ikke ved, hvad de skal ønske sig til jul, fødselsdage, konfirmationer og ved andre mærkedage. Derfor vælger flere og flere at ønske og give oplevelser. Med morebox tilbyder vi mange forskellige løsninger, hvor vi i kraft af vores størrelse kan give kunderne bedre priser, end de ville kunne skaffe ved selv at arrangere."

morebox kan i første omgang fås i Kvickly og SuperBrugsen - og inden længe også i andre af Coops kæder

Priserne går fra 95 kr. til 1.499 kr. Læs mere på www.morebox.dk

Yderligere information: Projektchef Erling Marcher, Coop, 5221 2818

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop Tradings direktør fratræder til fordel for international topstilling25.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Administrerende Direktør i Coop Trading, Michael la Cour, har valgt at takke ja til en ny international rolle i en topstilling for IKEA i Sydøstasien. Med udgangen af august 2025 forlader han derfor direktørrollen i det nordiske indkøbsselskab – og efterlader sig et stærkt team, en tydelig retning og en masse nordisk momentum til det videre arbejde for en ny direktør. Coop Tradings direktør takker af efter stor indsats, som har skabt fokus på styrken ved det nordiske fællesskab og på, hvordan de nordiske private brands – Coop, Xtra og Änglamark – leverer stor værdi på både pris og kvalitet. Direktørens farvel markerer en ny fase i Coop Tradings rejse mod at levere private brands i verdensklasse til de nordiske hjem. ”Vi vil gerne takke Michael la Cour for hans markante bidrag til Coop Trading gennem de seneste år. Han har været drivende i at tage det nordiske samarbejde ind i en ny æra med endnu stærkere fokus på at skabe forbrugernes foretrukne produkter i Norden. Ud over at kæmpe for

Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse

Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye