
Sådan forbedrer du din mobildækning

TDC Group forbinder danskerne med Danmarks bedste mobilnet, men har brug for hjælp fra danskerne til at gøre dækningen endnu bedre. Derfor søger TDC Group mobilbrugere, der vil måle mobilforbindelsen via en app.
TDC Group lytter til mobilbrugerne
Danske mobilbrugere kan direkte hjælpe både TDC Group og sig selv med at forbedre dækningen. Med appen TDC NetPerform, som gratis kan downloades til Apple- og Android-telefoner, kan mobilbrugerne konstatere, hvor hurtig en forbindelse de har. De enkelte målinger sendes derefter anonymt og automatisk til TDC Group. Med målingerne kan TDC-teknikere finde ud af, hvor mobilnetværket kan forbedres gennem justering af den eksisterende infrastruktur, eller om der muligvis skal investeres i en ny mobilmast på sigt.
- Hos TDC Group fortsætter vi vores ambitiøse opgradering af Danmarks bedste mobilnetværk, så vi kan give danskerne forbindelser til venner, familie og alle andre. Men vi har brug for jeres hjælp. Vi har brug for at vide, hvor vi gør det fremragende, godt og mindre godt. Kunderne færdes alle steder med mange forskellige slags mobiltelefoner. Ikke alle telefoner opfører sig ens på det samme mobilnet, så med kundernes anonyme tilbagemeldinger bliver vi meget bedre til at give dem det suverænt bedste mobilnet og den bedste kundeoplevelse, siger koncerndirektør i TDC Group, Peter Trier Schleidt.
Danskerne hjælper allerede TDC Group
Danske mobilbrugere hjælper allerede TDC Group med at forbedre mobildækningen i deres lokalområde. På nuværende tidspunkt sender lige over 9.000 brugere i hele Danmark allerede informationer om deres mobildækning anonymt ind til TDC Group.
Særligt de mindre danske øer er flittige til at måle den lokale mobildækning. Set på flest målinger i forhold til indbyggertal er top seks listen i Danmark over bedste kommuner således: Læsø, Fanø, Samsø, Frederikssund, Langeland og Norddjurs.
Målingerne giver forbedringer for danskerne
Der er allerede 197 mobilmaster, som er blevet optimeret i hele Danmark som direkte følge af indmeldinger fra brugerne af appen TDC NetPerform . Alle de målinger, TDC Group får, bidrager direkte til det daglige arbejde med at forbedre Danmarks bedste mobilnet. TDC Group garanterer ikke, at der bygges nye mobilmaster på baggrund af data fra TDC Netperform . TDC Groups mobilnet bruges af kunderne hos YouSee, TDC Erhverv, Fullrate og Telmore.
TDC Groups fire gode råd til bedre mobilforbindelse
- Vælg det mobilselskab, der dækker bedst
Ikke alle mobilselskaber dækker ens alle steder i Danmark. Se på nettet, hvordan din mobiludbyder dækker der, hvor du bor og færdes. - Vælg et cover af gummi eller plastik
Cover til mobiltelefonerne kan dæmpe signalet - tænk over, hvilket cover du bruger på din mobiltelefon, og undgå metalcover, hvis du vil optimere dækningen. - Find det sted, hvor dækningen er bedst
Signalet kan variere meget i forskellige bygninger. Særligt nyere bygninger er bygget så godt og energieffektivt, at mobilsignalerne har svært ved at trænge igennem. Find ud af, om der er et sted i dit hus eller din lejlighed, hvor signalet er stærkere end andre steder. - Brug head-set
Nogle dækker for antennen med hånden, når de taler i mobiltelefonen. Hvis ikke det hjælper at holde mobilen anderledes, kan du bruge et head-set til mobiltelefonen.
Interesserede kan hente appen til deres iPhone via App Store eller via Play Butik på en Android-mobil. Appen TDC Netperform opsamler anonym information om hastigheden for data up- og download, når kunderne beder appen om det. Brugerne skal selv starte TDC Netperforms måling af den lokale mobildækning. Anden data indsamles eller indsendes ikke til TDC Group.
Se mere om Danmarks bedste mobilnet i Teknologisk Instituts rapport over mobildækningen i Danmark på www.tdc.dk/mobilnetFor flere oplysninger kontakt venligst TDC Group Communications på 70 20 35 10.
Nøgleord
Billeder
Information om TDC Group
TDC Group forbinder danskerne med hinanden og Danmark med verden, og har gjort det siden 1882. Vores datterselskaber Nuuday og TDC NET bidrager hver dag til fremtidens digitale Danmark.
TDC NET leverer det bedste mobilnetværk og de hurtigste faste forbindelser – og former Danmarks digitale fremtid med udrulningen af fiber og 5G.
Nuuday leverer innovative digitale kundeoplevelser og underholdning gennem brands som YouSee, TDC Erhverv, Telmore, Fullrate, Hiper, Blockbuster og Relatel.
Følg pressemeddelelser fra TDC Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TDC Group
Nye bestyrelser udpeget for TDC NET og Nuuday som led i endelig opsplitning af TDC Group8.12.2021 09:04:19 CET | Pressemeddelelse
På en ekstraordinær generalforsamling afholdt i dag er de to fremtidige bestyrelser for TDC NET og Nuuday blevet godkendt. Det sker som led i den afsluttende fase i opsplitningen af TDC Group. Ejerne benyttede lejligheden til at takke Michael Parton for hans indsats som bestyrelsesformand for TDC A/S, og takkede også medarbejderne, ledelsen og bestyrelsen for deres betydelige bidrag siden opkøbet i 2018 med at separere de to selskaber og virkeliggøre visionen om fremtidens digitale Danmark. Ved udnævnelsen af de to nye bestyrelser har fokus været at skabe en stærk sammensætning af kompetencer og erfaring, der kan sætte den fremtidige retning for TDC NET og Nuuday som operationelt selvstændige, markedsledende selskaber indenfor hvert sit felt. De nye bestyrelser indtræder pr. dags dato, hvor koncernledelsen i TDC Group samtidig fratræder. Henrik Clausen fortsætter som bestyrelsesformand for TDC NET, mens Michael Parton bliver bestyrelsesformand for Nuuday. Henrik Clausen, formand for be
TDC Group leverer endnu et stabilt kvartal og gør klar til den endelige separation5.11.2021 09:01:01 CET | Pressemeddelelse
TDC Group fortsatte i tredje kvartal den positive udvikling fra de seneste kvartaler med en stabilisering af den kommercielle og finansielle udvikling, hvilket resulterede i et driftsresultat (EBITDA) på 1.658 mio. kr. svarende til en stigning på 0,9% i forhold til samme kvartal sidste år, og en stabil udvikling for årets første ni måneder sammenholdt med samme periode sidste år. De tidligere udmeldte forventninger til helåret fastholdes, og dermed er fundamentet fortsat stabilt for den endelige opsplitning af koncernen i to operationelt selvstændige selskaber fra den 1. januar 2022. TDC Groups omsætning blev i tredje kvartal på 4.004 mio. kr. svarende til en stigning på 0,3% i forhold til tredje kvartal sidste år. Bruttoresultatet blev i tredje kvartal på 2.778 mio. kr., hvilket er 2,9% lavere end samme periode sidste år men en fortsat betydelig forbedring i forhold til starten af året som følge af en stabilisering af kundeudviklingen indenfor både mobil og bredbånd. Udviklingen er fo
TDC Group fortsætter den stabile udvikling fra tidligere kvartaler13.8.2021 09:01:09 CEST | Pressemeddelelse
TDC Group fortsatte i andet kvartal stabiliseringen af den kommercielle og finansielle udvikling på tværs af koncernen med et driftsresultat (EBITDA) på 1.622 mio. kr. svarende til en stigning på 0,8% i forhold til samme kvartal sidste år. TDC Group fastholder de tidligere udmeldte forventninger til helåret om et driftsresultat (EBITDA) lidt lavere eller på niveau med 2020. Omsætningen blev i andet kvartal på 3.965 mio. kr. svarende til en stigning på 1,3% i forhold til samme periode sidste år. Stigningen er drevet af mobil-telefoni samt salg af mobiltelefoner, som kun har begrænset effekt på bundlinjen. Bruttoresultatet blev i andet kvartal på 2.787 mio. kr., hvilket er 1,6% lavere end samme periode sidste år, men en betydelig forbedring fra -6,1% i første kvartal 2021 som følge af en stabilisering af kundeudviklingen indenfor både mobil og TV. Udviklingen er fortsat drevet af et fald i efterspørgslen på traditionelle produkter som fastnettelefoni, DSL-bredbånd og nogle typer tv-pakke
Jon James udnævnt som ny administrerende direktør for Nuuday15.6.2021 08:01:42 CEST | Pressemeddelelse
Jon James er udnævnt som ny administrerende direktør for Nuuday fra 15. juni 2021. Han efterfølger Michael Moyell Juul, der har været administrerende direktør for Nuuday siden november 2019. Nuuday er Danmarks største digitale udbyder af bredbånds-, kommunikations- og underholdningstjenester, og består af ni førende brands, der leverer innovative digitale løsninger til både privat- og erhvervskunder. TDC har for nylig indledt den sidste fase af separationen. Processen vil være afsluttet den 31. december 2021, hvor Nuuday vil være et selvstændigt selskab. Jon James har mere end 20 års erfaring fra telco- og mediebranchen og er tidligere Executive Vice President og administrerende direktør for Tele2 Holland, og COO hos den svenske kabeloperatør Com Hem, hvor han førte virksomheden gennem en vellykket transformation. Før han kom til Com Hem, arbejdede Jon James for britiske Virgin Media, hvor han ledede virksomhedens bredbånds- og tv-forretning. ”Jeg ser meget frem til at blive en del af
TDC A/S afslutter opsplitningen af TDC Group per 1. januar 202210.6.2021 08:01:03 CEST | Pressemeddelelse
I juni 2019 opsplittede TDC A/S (TDC) sine forretninger ud i to juridisk og operationelt individuelle datterselskaber, TDC NET A/S (TDC NET) og Nuuday A/S (Nuuday), med det formål at etablere to markedsledende virksomheder inden for deres individuelle sektorer. TDC NET er Danmarks største mobilnetværks- og bredbåndsudbyder med fokus på at opbygge Danmarks fremtidige digitale infrastruktur. Nuuday er Danmarks største digitale udbyder af bredbånds-, kommunikations- og underholdningstjenester og består af ni førende brands, der leverer innovative digitale løsninger til både privat- og erhvervskunder. TDC indleder nu den afsluttende fase af separationsprocessen, der skal etablere TDC NET og Nuuday, som operationelt selvstændige selskaber. Processen vil være afsluttet den 31. december 2021, på hvilket tidspunkt medarbejdere i de fælles koncernfunktioner i TDC Group vil være overflyttet til enten TDC NET eller Nuuday, og den fremtidige sammensætning af TDC NET og Nuuday’s bestyrelser vil vær