TDC Group

Med 118 kan du stadig finde din gamle flamme

Del
Hvor bor din kæreste fra folkeskolen? Og hvad er nummeret til byens bedste pizzeria? 118, i folkemunde kendt som "Nummeroplysningen", sætter forbinder stadig danskerne med hinanden. Alene hjemmesiden www.118.dk har 30 millioner besøg om året.

En søgning på 118.dk eller en opringning til 118 har, siden KTAS åbnede det første nummerkontor i 1905, givet danskerne alle mulige oplysninger om hinanden: Adresserne til julekortet, vejnummeret til farmor eller nummeret til byens bedste pizzeria. Hos 118 kan de 40 medarbejdere tydeligt mærke, at Nummeroplysningen stadig er en vigtig institution i det danske samfund - ikke mindst for den ældre generation.

Den digitale udvikling har betydet, at nogle danskere - foretrækker at finde oplysningerne via 118.dk frem for at ringe til 118. Men på trods af de digitale muligheder, bliver der stadig svaret over 1,6 millioner telefonopkald på 118 om året. Oveni kommer der 30 millioner søgninger årligt på 118.dk. Desuden servicerer 118 også en del danske virksomheder og offentlige institutioner.

Fremtiden er både digital og personlig
Det er ikke nogen hemmelighed, at 118 får færre og færre kald. Men den personlige kontakt betyder stadig rigtigt meget for en lang række danskere, og den personlige betjening er stadig i høj kurs. På erhvervssiden har TDC Group en del opgaver, når virksomheder køber adgang til f.eks. numre og adresser. TDC Group har f.eks. netop indgået en ny aftale med Finansministeriet, hvor der indtil 2022 skal løses 118-opgaver for det offentlige, både med den personlige betjening og hjemmesiden.

Fakta: Sådan bruger danskerne 118
- Hjemmesiden 118.dk blev lanceret i 2010 og har 30 millioner besøg per år. Færre besøg om sommeren og juledagene/december. - Størstedelen af brugere er i Danmark (96%). Øvrige brugere kommer primært fra nabolandene (Tyskland, Sverige, Norge), men også fra USA, England, Spanien, Holland og Frankrig.
- Der bliver svaret ca. 4.000 kundemails om året
- Opkald til 118 har gennem de seneste år været for nedadgående i takt med den teknologiske udvikling. I 2006 kom der 18,6 millioner opkald ind på 118, mens der i 2015 "kun" var 1,6 millioner opkald
- 118 kan foruden oplysninger om nummer, navn og adresse også finde alt lige fra butikkers åbningstider til madopskrifter.

Historien: Sådan startede 118
KTAS, der senere blev til Tele Danmark og TDC, åbnede det første nummerkontor i 1905. Fra 1967 og mange år frem var nummerkartoteket en bunke papkort i en stor kartoteksskuffe ved hver ekspeditionsplads. Kunderne skulle ringe på forskellige numre, afhængigt af om de skulle have oplyst telefonnummer, navn eller adresse.

I 1992 blev nummeret 118 oprettet. Det erstattede det oprindelige nummer 0031.


For flere oplysninger kontakt venligst TDC Group Communications på 70 20 35 10. TDC Group genrebilleder kan hentes på http://www.mynewsdesk.com/dk/tdc-a-s/latest_media

Nøgleord

Billeder

Information om TDC Group

TDC Group
TDC Group
Teglholmsgade 1
0900 København C

https://tdcgroup.com/

TDC Group forbinder danskerne med hinanden og Danmark med verden, og har gjort det siden 1882. Vores datterselskaber Nuuday og TDC NET bidrager hver dag til fremtidens digitale Danmark.  

TDC NET leverer det bedste mobilnetværk og de hurtigste faste forbindelser – og former Danmarks digitale fremtid med udrulningen af fiber og 5G. 

Nuuday leverer innovative digitale kundeoplevelser og underholdning gennem brands som YouSee, TDC Erhverv, Telmore, Fullrate, Hiper, Blockbuster og Relatel.  

Følg pressemeddelelser fra TDC Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra TDC Group

Nye bestyrelser udpeget for TDC NET og Nuuday som led i endelig opsplitning af TDC Group8.12.2021 09:04:19 CET | Pressemeddelelse

På en ekstraordinær generalforsamling afholdt i dag er de to fremtidige bestyrelser for TDC NET og Nuuday blevet godkendt. Det sker som led i den afsluttende fase i opsplitningen af TDC Group. Ejerne benyttede lejligheden til at takke Michael Parton for hans indsats som bestyrelsesformand for TDC A/S, og takkede også medarbejderne, ledelsen og bestyrelsen for deres betydelige bidrag siden opkøbet i 2018 med at separere de to selskaber og virkeliggøre visionen om fremtidens digitale Danmark. Ved udnævnelsen af de to nye bestyrelser har fokus været at skabe en stærk sammensætning af kompetencer og erfaring, der kan sætte den fremtidige retning for TDC NET og Nuuday som operationelt selvstændige, markedsledende selskaber indenfor hvert sit felt. De nye bestyrelser indtræder pr. dags dato, hvor koncernledelsen i TDC Group samtidig fratræder. Henrik Clausen fortsætter som bestyrelsesformand for TDC NET, mens Michael Parton bliver bestyrelsesformand for Nuuday. Henrik Clausen, formand for be

TDC Group leverer endnu et stabilt kvartal og gør klar til den endelige separation5.11.2021 09:01:01 CET | Pressemeddelelse

TDC Group fortsatte i tredje kvartal den positive udvikling fra de seneste kvartaler med en stabilisering af den kommercielle og finansielle udvikling, hvilket resulterede i et driftsresultat (EBITDA) på 1.658 mio. kr. svarende til en stigning på 0,9% i forhold til samme kvartal sidste år, og en stabil udvikling for årets første ni måneder sammenholdt med samme periode sidste år. De tidligere udmeldte forventninger til helåret fastholdes, og dermed er fundamentet fortsat stabilt for den endelige opsplitning af koncernen i to operationelt selvstændige selskaber fra den 1. januar 2022. TDC Groups omsætning blev i tredje kvartal på 4.004 mio. kr. svarende til en stigning på 0,3% i forhold til tredje kvartal sidste år. Bruttoresultatet blev i tredje kvartal på 2.778 mio. kr., hvilket er 2,9% lavere end samme periode sidste år men en fortsat betydelig forbedring i forhold til starten af året som følge af en stabilisering af kundeudviklingen indenfor både mobil og bredbånd. Udviklingen er fo

TDC Group fortsætter den stabile udvikling fra tidligere kvartaler13.8.2021 09:01:09 CEST | Pressemeddelelse

TDC Group fortsatte i andet kvartal stabiliseringen af den kommercielle og finansielle udvikling på tværs af koncernen med et driftsresultat (EBITDA) på 1.622 mio. kr. svarende til en stigning på 0,8% i forhold til samme kvartal sidste år. TDC Group fastholder de tidligere udmeldte forventninger til helåret om et driftsresultat (EBITDA) lidt lavere eller på niveau med 2020. Omsætningen blev i andet kvartal på 3.965 mio. kr. svarende til en stigning på 1,3% i forhold til samme periode sidste år. Stigningen er drevet af mobil-telefoni samt salg af mobiltelefoner, som kun har begrænset effekt på bundlinjen. Bruttoresultatet blev i andet kvartal på 2.787 mio. kr., hvilket er 1,6% lavere end samme periode sidste år, men en betydelig forbedring fra -6,1% i første kvartal 2021 som følge af en stabilisering af kundeudviklingen indenfor både mobil og TV. Udviklingen er fortsat drevet af et fald i efterspørgslen på traditionelle produkter som fastnettelefoni, DSL-bredbånd og nogle typer tv-pakke

Jon James udnævnt som ny administrerende direktør for Nuuday15.6.2021 08:01:42 CEST | Pressemeddelelse

Jon James er udnævnt som ny administrerende direktør for Nuuday fra 15. juni 2021. Han efterfølger Michael Moyell Juul, der har været administrerende direktør for Nuuday siden november 2019. Nuuday er Danmarks største digitale udbyder af bredbånds-, kommunikations- og underholdningstjenester, og består af ni førende brands, der leverer innovative digitale løsninger til både privat- og erhvervskunder. TDC har for nylig indledt den sidste fase af separationen. Processen vil være afsluttet den 31. december 2021, hvor Nuuday vil være et selvstændigt selskab. Jon James har mere end 20 års erfaring fra telco- og mediebranchen og er tidligere Executive Vice President og administrerende direktør for Tele2 Holland, og COO hos den svenske kabeloperatør Com Hem, hvor han førte virksomheden gennem en vellykket transformation. Før han kom til Com Hem, arbejdede Jon James for britiske Virgin Media, hvor han ledede virksomhedens bredbånds- og tv-forretning. ”Jeg ser meget frem til at blive en del af

TDC A/S afslutter opsplitningen af TDC Group per 1. januar 202210.6.2021 08:01:03 CEST | Pressemeddelelse

I juni 2019 opsplittede TDC A/S (TDC) sine forretninger ud i to juridisk og operationelt individuelle datterselskaber, TDC NET A/S (TDC NET) og Nuuday A/S (Nuuday), med det formål at etablere to markedsledende virksomheder inden for deres individuelle sektorer. TDC NET er Danmarks største mobilnetværks- og bredbåndsudbyder med fokus på at opbygge Danmarks fremtidige digitale infrastruktur. Nuuday er Danmarks største digitale udbyder af bredbånds-, kommunikations- og underholdningstjenester og består af ni førende brands, der leverer innovative digitale løsninger til både privat- og erhvervskunder. TDC indleder nu den afsluttende fase af separationsprocessen, der skal etablere TDC NET og Nuuday, som operationelt selvstændige selskaber. Processen vil være afsluttet den 31. december 2021, på hvilket tidspunkt medarbejdere i de fælles koncernfunktioner i TDC Group vil være overflyttet til enten TDC NET eller Nuuday, og den fremtidige sammensætning af TDC NET og Nuuday’s bestyrelser vil vær

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye