Nye tal for økologi, børnearbejde og sundhed i dag kl. 11
For første gang har Coop udarbejdet en samlet CSR-rapport, der konkret beskriver resultaterne af arbejdet med ansvarlighed inden for:
- Miljø & Økologi
- Sundhed
- Klima
- Etisk handel
På et møde for NGO´er og presse i dag kl. 11.00 fortæller Coop om hovedresultaterne med nye tal for
Børnearbejde i Fjernøsten, etisk kontrol af over 500 leverandører det seneste år, salg af økologiske varer i 1. halvår 2010, udviklingen i salget af sunde varer til børn.
Det sker: Fredag 4. juni klokken 11.00
Coop Roskildevej 65 Albertslund
I september 2009 lancerede vi vores plan for ansvarlighed, "1-4-40":
1 vision, 4 områder og 40 handlinger
Nu er resultaterne for det første år klar.
Vi vil på mødet redegøre for, hvor langt vi er nået, hvad der er lykkes og hvad der ikke er lykkes - og de dilemmaer vi oplever.
Program:
Kl. 11: Koncerndirektør Dorte Prip
- Velkomst
- Baggrunden for rapporten
Koncerndirektør Jan Madsen:
Sådan er det gået for 3 store ansvarlige produktområder det seneste år:
- Status på Danmarks største omtanke-brand
- Status på Nøglehullet
- Status på Frugtfjolserne
CSR-chef Katrine Milman:
- Sådan har økologisalget udviklet sig i 1. halvår 2010
ErhvervsPhd-stipendiat Maja Rosenstock:
- Global compact - et redskab for CSR-arbejdet i dagligvarehandelen
Forbrugerpolitisk direktør Mogens Werge:
- Børnearbejde og andre etiske udfordringer i Fjernøsten
- Nye initiativer 2. halvår
Kl. 12.00: Frokost
Med mulighed for spørgsmål under uformelle former
Tilmelding og yderligere information:
Informationsdirektør Jens Juul Nielsen, 4386 4468 / 5159 4468'
Coop Ansvarlighedsrapport 2009 vil blive udleveret på mødet
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coop Tradings direktør fratræder til fordel for international topstilling25.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Administrerende Direktør i Coop Trading, Michael la Cour, har valgt at takke ja til en ny international rolle i en topstilling for IKEA i Sydøstasien. Med udgangen af august 2025 forlader han derfor direktørrollen i det nordiske indkøbsselskab – og efterlader sig et stærkt team, en tydelig retning og en masse nordisk momentum til det videre arbejde for en ny direktør. Coop Tradings direktør takker af efter stor indsats, som har skabt fokus på styrken ved det nordiske fællesskab og på, hvordan de nordiske private brands – Coop, Xtra og Änglamark – leverer stor værdi på både pris og kvalitet. Direktørens farvel markerer en ny fase i Coop Tradings rejse mod at levere private brands i verdensklasse til de nordiske hjem. ”Vi vil gerne takke Michael la Cour for hans markante bidrag til Coop Trading gennem de seneste år. Han har været drivende i at tage det nordiske samarbejde ind i en ny æra med endnu stærkere fokus på at skabe forbrugernes foretrukne produkter i Norden. Ud over at kæmpe for
Coops resultat for 2024: Større fremgang end forventet24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop Danmark leverer et EBIT-resultat før særlige poster på + 162 mio. kr. Det er en fremgang på 879 mio. kr. i forhold til 2023.
Coop fjerner skruelåget på seks millioner kartoner med yoghurt7.4.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop fjerner igen plastlåget på kartoner – denne gang gælder det skruelåget på næsten seks millioner kartoner med yoghurt og ymer fra Coop-serien. Det giver store reduktioner i Coops plastforbrug og CO2-udledning.
Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse
Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os
Coop sætter turbo på udviklingen af Irma-vareserie17.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salget af Irma-varer går godt i Coop. Faktisk så godt, at der bliver solgt næsten 20 procent flere af de 150 Irma-varer, Coop har på hylderne i dag, end dengang disse varer blev solgt i Irmas butikker. Nu vil Coop sætte yderligere skub i Irma-serien ved at introducere 100 nye kvalitetsprodukter samt øge tilgængeligheden af Irma-varerne på tværs af butikker landet over.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum