Coop Danmark A/S

Konkurrence: Lokale varer skal frem i lyset

Del
Nu begynder jagten på årets bedste lokale vare. Topkokke finder vinderen 23. juni.


Lokalt dyrkede og producerede madvarer og specialprodukter fra lokale iværksættere og ildsjæle har fået et stort opsving i Danmark. Med Produktprisen hylder SuperBrugsen, Kvickly, Dagli’Brugsen og landets største kokkekonkurrence Sol over Gudhjem danske produkter, der fortjener at komme frem i lyset og ud på hylderne i landets butikker.

Det lokale hitter. Gårdbutikker, små producenter, lokale madfællesskaber og supermarkeder, der sælger havtornmarmelade, jordbær og is fra lokale producenter. Den gode historie, det gode håndværk, det unikke og det eksklusive er med til at drive interessen for regionale madvarer. Kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem går derfor for andet år i træk sammen med SuperBrugsen, Kvickly og Dagli’Brugsen om at finde de produkter, som med en god historie, en særlig råvare og unik oprindelse kan give forbrugerne nye og spændende smagsoplevelser. Prisen gives til en lokalt forankret producent, der har skabt et nyt innovativt produkt eller tænkt i nye baner i forhold til afsætningsmuligheder.

Det lokale skal frem i lyset

”Produktprisen er for os en mulighed for at opdage nye, lokale produkter, som måske har levet en skjult tilværelse, men som i høj grad fortjener at komme frem i rampelyset. Det vælter frem med højkvalitetsprodukter i alle egne af landet, og vi vil gerne i samarbejde med landets største kokkekonkurrence sætte fokus på denne udvikling. Vi vil gerne kunne tilbyde vores kunder nye, lokale produkter – for det efterspørges i høj grad”, udtaler Karina Mia Johansen fra SuperBrugsen, Kvickly og Dagli’Brugsen.

Prisuddeling på Bornholm

Et ekspertpanel bestående af bl.a. topkokkene Thomas Rode, Mikkel Maarbjerg og Francis Cardenau samt kogebogsforfatter Trine Hahnemann vil smage, teste og vurdere hvert produkt. Herefter udvælges tre produkter i kategorierne mad, drikke og konfekture til finalen i Gudhjem på Bornholm den 23. juni 2018 i forbindelse med Sol over Gudhjem. Allerede nu opfordres alle landets producenter inden for mad, drikke og konfekture til at tilmelde sig.

Vinderne af produktpriserne får hver en kontant præmie på 5.000 kroner. De får desuden tilbudt et møde med Coop om mulighederne for fremadrettet samarbejde, herunder testsalg af finaleproduktet i tre lokale Coop-butikker (SuperBrugsen, Dagli’Brugsen eller Kvickly). Ydermere får vinderne omtale på SuperBrugsens, Kvicklys og Sol over Gudhjems hjemmesider og sociale medier.

Tilmelding skal ske online senest den 4. maj 2018

  • Finalisterne findes i slutningen af maj 2018 og offentliggøres kort efter på hjemmesiden. Finalisterne får direkte besked.
  • Finalen finder sted under Sol over Gudhjem på Bornholm den 23. juni 2018.
  • Du kan vælge at indstille maksimalt to produkter inden for hver af de tre kategorier Mad, Drikke og Konfekture.
  • Læs mere og tilmeld på www.sogk.dk/produktprisen-2018

Logo og billeder kan downloades her: https://sogk.dk/presse/

For flere informationer
 
Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen

Karina Mia Johansen Projektleder marketing T: +45 61 70 32 17 M: karina.johansen@coop.dk

Hanna Schaldemose Proceskonsulent i Coop Lokale Varer T: +45 51 59 35 42 M: hanna.schaldemose@coop.dk

Kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem Mads Marschall T: +45 21 61 42 23 M: info@sogk.dk

Nøgleord

Links

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse

Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye