Konkurrence: Lokale varer skal frem i lyset
Lokalt dyrkede og producerede madvarer og specialprodukter fra lokale iværksættere og ildsjæle har fået et stort opsving i Danmark. Med Produktprisen hylder SuperBrugsen, Kvickly, Dagli’Brugsen og landets største kokkekonkurrence Sol over Gudhjem danske produkter, der fortjener at komme frem i lyset og ud på hylderne i landets butikker.
Det lokale hitter. Gårdbutikker, små producenter, lokale madfællesskaber og supermarkeder, der sælger havtornmarmelade, jordbær og is fra lokale producenter. Den gode historie, det gode håndværk, det unikke og det eksklusive er med til at drive interessen for regionale madvarer. Kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem går derfor for andet år i træk sammen med SuperBrugsen, Kvickly og Dagli’Brugsen om at finde de produkter, som med en god historie, en særlig råvare og unik oprindelse kan give forbrugerne nye og spændende smagsoplevelser. Prisen gives til en lokalt forankret producent, der har skabt et nyt innovativt produkt eller tænkt i nye baner i forhold til afsætningsmuligheder.
Det lokale skal frem i lyset
”Produktprisen er for os en mulighed for at opdage nye, lokale produkter, som måske har levet en skjult tilværelse, men som i høj grad fortjener at komme frem i rampelyset. Det vælter frem med højkvalitetsprodukter i alle egne af landet, og vi vil gerne i samarbejde med landets største kokkekonkurrence sætte fokus på denne udvikling. Vi vil gerne kunne tilbyde vores kunder nye, lokale produkter – for det efterspørges i høj grad”, udtaler Karina Mia Johansen fra SuperBrugsen, Kvickly og Dagli’Brugsen.
Prisuddeling på Bornholm
Et ekspertpanel bestående af bl.a. topkokkene Thomas Rode, Mikkel Maarbjerg og Francis Cardenau samt kogebogsforfatter Trine Hahnemann vil smage, teste og vurdere hvert produkt. Herefter udvælges tre produkter i kategorierne mad, drikke og konfekture til finalen i Gudhjem på Bornholm den 23. juni 2018 i forbindelse med Sol over Gudhjem. Allerede nu opfordres alle landets producenter inden for mad, drikke og konfekture til at tilmelde sig.
Vinderne af produktpriserne får hver en kontant præmie på 5.000 kroner. De får desuden tilbudt et møde med Coop om mulighederne for fremadrettet samarbejde, herunder testsalg af finaleproduktet i tre lokale Coop-butikker (SuperBrugsen, Dagli’Brugsen eller Kvickly). Ydermere får vinderne omtale på SuperBrugsens, Kvicklys og Sol over Gudhjems hjemmesider og sociale medier.
Tilmelding skal ske online senest den 4. maj 2018
|
Logo og billeder kan downloades her: https://sogk.dk/presse/
For flere informationer
Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen
Karina Mia Johansen Projektleder marketing T: +45 61 70 32 17 M: karina.johansen@coop.dk
Hanna Schaldemose Proceskonsulent i Coop Lokale Varer T: +45 51 59 35 42 M: hanna.schaldemose@coop.dk
Kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem Mads Marschall T: +45 21 61 42 23 M: info@sogk.dk
Nøgleord
Links
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coops resultat for 2024: Større fremgang end forventet24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop Danmark leverer et EBIT-resultat før særlige poster på + 162 mio. kr. Det er en fremgang på 879 mio. kr. i forhold til 2023.
Coop fjerner skruelåget på seks millioner kartoner med yoghurt7.4.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop fjerner igen plastlåget på kartoner – denne gang gælder det skruelåget på næsten seks millioner kartoner med yoghurt og ymer fra Coop-serien. Det giver store reduktioner i Coops plastforbrug og CO2-udledning.
Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse
Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os
Coop sætter turbo på udviklingen af Irma-vareserie17.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salget af Irma-varer går godt i Coop. Faktisk så godt, at der bliver solgt næsten 20 procent flere af de 150 Irma-varer, Coop har på hylderne i dag, end dengang disse varer blev solgt i Irmas butikker. Nu vil Coop sætte yderligere skub i Irma-serien ved at introducere 100 nye kvalitetsprodukter samt øge tilgængeligheden af Irma-varerne på tværs af butikker landet over.
Coop i cykeloffensiv: Mustang lanceres i 100 butikker10.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Mustang-cyklerne sælges hovedsageligt i Kvickly og SuperBrugsen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum