Ny alliance om mere økologi til børn

Del
Økologisk Landsforening, FDB og 720 Coop-butikker går sammen for at få børn til at spise mere økologisk

Børnefamilier er stor-forbrugere af økologi. Analyser viser, at især småbørnsfamilierne har stor fokus på økologiske fødevarer uden kemi og unødige tilsætningsstoffer. Men analyserne viser også, at økoforbruget daler, når yngste barn kommer i skolealderen.

Det får nu Økologisk Landsforening, FDB og Coop til at indlede et samarbejde for at få børnefamilierne til at holde fast i økologien, når børnene bliver ældre.

Det begynder i denne uge med den første kampagne, som gennemføres i 720 butikker i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen.

Samarbejdet omfatter tre elementer:

  1. Nyt økologisk børneunivers , som præsenteres i denne uge på det nye website, www.oko.nu med børnene Hugo og Asta, der på en underholdende måde inspirerer og informere om økologi med spil, opskrifter og historier. Det følges op med aktiviteter i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen, i såvel butikker som tilbudsaviser.
  2. Ny undersøgelse , der gennemføres af FDB Analyse, for at opklare, hvorfor børnefamilier skruer ned for økologien, når børnene når op omkring skolealderen. Undersøgelsen sættes i gang nu, og resultaterne bliver præsenteret senere på året.
  3. Nye økologiske varer målrettet børnefamilierne . For at sikre de bedste produkter til forbrugerne inviterer Coop og Økologisk Landsforening virksomheder til at præsentere varer, som er målrettet børnenes og børnefamiliernes særlige behov. Særlig med henblik på at finde nye produkter, der passer til madpakker og sunde mellemmåltider.

Alle medlemsvirksomheder i Økologisk Landsforening er inviteret til seminar om økologi til børn og til at præsentere deres produkter onsdag den 17. marts kl. 10-13.30 på Coops hovedkontor i Albertslund.

Aktiviteten i denne uge er den første af en række i løbet af 2010 omkring børn og økologi. Børn og økologi vil senere på året også være emnet for en konference, som Coop vil holde.

Yderligere information:

Markedskonsulent, Gitte Hvoldal 2893 2416

Ansvarlighedschef Thomas Roland, FDB, 30 91 92 42

CSR-chef Katrine Milman, Coop, 5159 3450

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop Crew 2.0 - Ny aftale sikrer fortsættelsen af landets største fritidsjobindsats29.4.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Med støtte fra Den A.P. Møllerske Støttefond har Ungdomsskoleforeningen og Coop siden 2019 ledet og drevet landets største fritidsjobindsats, Coop Crew, hvor over 2.000 unge har deltaget, og cirka 55 % af de unge har fået et fritidsjob. Efter planen ophører den økonomiske støtte fra fonden i 2025, men med en ny aftale mellem Ungdomsskoleforeningen og Coop sikrer parterne, med Coop Crew 2.0, fortsættelsen af den landsdækkende fritidsjobindsats.

Coop Tradings direktør fratræder til fordel for international topstilling25.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Administrerende Direktør i Coop Trading, Michael la Cour, har valgt at takke ja til en ny international rolle i en topstilling for IKEA i Sydøstasien. Med udgangen af august 2025 forlader han derfor direktørrollen i det nordiske indkøbsselskab – og efterlader sig et stærkt team, en tydelig retning og en masse nordisk momentum til det videre arbejde for en ny direktør. Coop Tradings direktør takker af efter stor indsats, som har skabt fokus på styrken ved det nordiske fællesskab og på, hvordan de nordiske private brands – Coop, Xtra og Änglamark – leverer stor værdi på både pris og kvalitet. Direktørens farvel markerer en ny fase i Coop Tradings rejse mod at levere private brands i verdensklasse til de nordiske hjem. ”Vi vil gerne takke Michael la Cour for hans markante bidrag til Coop Trading gennem de seneste år. Han har været drivende i at tage det nordiske samarbejde ind i en ny æra med endnu stærkere fokus på at skabe forbrugernes foretrukne produkter i Norden. Ud over at kæmpe for

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye