I dag åbner Danmarks nye sunde og billige convenience kæde "C"

Del
Coop går ind på milliard-marked med helt nyt koncept

I dag torsdag den 8. april kl. 12.00 slås dørene op til Coops nye butikskoncept, "C" . Det sker på Falkoner Allé 13 på Frederiksberg.

"Markedet for convenience - nemme indkøb - har været voksende i en årrække i Danmark, og markedet er nu et godt stykke over 5 milliarder kr. Men det seneste år har det været faldende, hvilket antageligt skyldes, at forbrugerne er blevet mere fokuserede på priserne og derfor vælger andre butikker. Vi tror på, at der et hul i markedet til en conveniencekæde, der vil sælge dagligvarer til supermarkedspriser og som vil adskille sig ved at tilbyde et større udvalg af sunde, økologiske og miljømærkede varer udover de normale conveniencevarer. Vi vil kort sagt adskille os med sundere take away og lavere priser," siger udviklingschef Hildegunn Lyngfjell, Coop.

"C" vil have åbent fra klokken 7 om morgenen til 22 om aftenen. "C" tilbyder blandt andet:

  • Måltidsløsninger (hver dag 5 forskellige varme retter)
  • Salatbar
  • Italiensk is, som bliver produceret i butikken
  • Ta´selv nødder med 24 varianter
  • Smoothies og friskskåren frugt
  • Supper og tapas
  • Sandwiches
  • Økologisk kaffe to go og kager
  • Over 100 økologiske varer
  • Over 150 Änglamark varer
  • Over 50 x-tra discountvarer

En række varer vil blive solgt under "C"-navnet - som bl.a. står for Coop, Convenience og Care - og nogle af disse varer vil senere komme i andre af Coops butikker.

Konceptet bliver testet i løbet af 2010, og på baggrund af erfaringerne besluttes det i 2011 om det skal udvikle sig til en kæde. I givet fald vil der så være plads til 50-100 butikker på landsplan, primært placeret på de mest befærdede beliggenheder i større byer. Butikken, der vil have godt 20 medarbejdere, vil blive ledet af butikschef Otto Møller.

Yderligere information: Udviklingschef Hildegunn Lyngfjell, 5159 3435

 

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse

Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os

Over 1000 sårbare unge har fået fritidsjob i Coop25.2.2025 13:20:00 CET | Pressemeddelelse

Flere unge bør have et fritidsjob. Sådan lyder en af anbefalingerne fra Trivselskommissionen, der i dag har offentliggjort sin rapport med i alt 35 anbefalinger til, hvordan unge kan få forbedret deres trivsel. Siden 2019 har Ungdomsskoleforeningen og Coop drevet landets største fritidsjobindsats Coop Crew for unge i alderen 14-18 år i samarbejde med 34 kommunale ungdomsskoler. Status er: Over 2000 unge har deltaget og cirka 55 % har efterfølgende fået et fritidsjob. 66 % af deltagerne får øget selvtillid 52 % af deltagerne føler sig som en del af et fællesskab 49 % af deltagerne føler kontrol over eget liv 59 % af deltagerne har udviklet jobkompetencer ”Fritidsjob kan være en trædesten for sårbare unge til arbejdsmarkedskendskab, almen dannelse og sociale og faglige kompetencer – og ikke mindst en trædesten til trivsel. Coop Crew reducerer unges risiko for at stå uden for beskæftigelse og uddannelse og giver dem en tilknytning til arbejdsmarkedet. Omkostninger til sociale-, uddannelse

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye