
Innovation, bæredygtighed, teknologi og design: GROHE vil sætte fokus på fremtidens arkitektur
Nye boligkomplekser og museer skyder op verden over. Der bliver bygget grønnere og mere bæredygtigt end nogensinde før, og det er ingen tilfældighed. Forskning peger nemlig på, at arkitekturen har en stor indflydelse på menneskets adfærd og hvordan vi opfatter verden.
Bæredygtighed, teknologi, innovation og design er alle nøgleord for den fremtidige arkitektur, og for at understrege vigtigheden af bæredygtighed og adfærdsændrende arkitektur, afholder sanitærgiganten GROHE konferencen BAX18 – hvor nogle af de mest eftertragtede arkitekter og designer sætter scenen.
”Som et led i GROHEs vision og bestræbelse på at skabe bæredygtige og innovative løsninger, søger vi altid gode samarbejdspartnere, der kan være med til at udvikle og inspirere os til at tænke bæredygtighed ind i vores forretning. Med BAX18 får vi mulighed for at skabe gode relationer og blande os med nogle af verdens bedste arkitekter og designer,” siger Jonas Brennwald, der er Regional Vice President for Nord – og Østeuropa i GROHE.
Vores fremtid afhænger af vores kreativitet
Konferencen BAX (Behavioural Architecture Exchange) blev skabt sidste år af GROHE for at tilbyde nogle af verdens førende arkitekter, videnskabsfolk og tænkere et sted, hvor de kunne dele deres visioner for en bæredygtig fremtid.
I år har BAX vokset sig endnu større med prominente gæster som bl.a. Sinus Lynge, der har skabt højteknologiske bofællesskaber og Sarah Goldhagen, der i mange år har forsket i, hvordan vores omgivelser former vores følelser.
Og behovet for at skabe en lysere fremtid gennem grønne og bæredygtige løsninger er ifølge Jonas Brennwald også stort.
“Det kan få konsekvenser, hvis vi ikke tænker bæredygtighed ind i fremtidens arkitektur. Vores fremtid afhænger af vores kreativitet og evne til at skabe produkter, bygninger og byer, der igennem teknologi og design kan bidrage til gode liv med bæredygtige løsninger,” siger Jonas Brennwald.
Et af årets store temaer er, hvordan man ser på arkitektur ud fra et menneskeligt adfærdsperspektiv.
Og da BAX handler om fremtidens arkitektur, har man inviteret otte arkitektstuderende fra de nordiske og baltiske lande, til en 24-timers challenge hvor der skal designes og præsenteres en bæredygtig løsning for de over 100 ledende arkitekter, forskere og designere ved BAX18.
De mange deltagende skal på dag 2 stemme om og afgøre, hvem af de studerende, der skal vinde BAX18 Award, samt en tur til World Architecture Festival (WAF) 2018 i Amsterdam.
Læs mere om BAX18 på: http://bax18.com
BAX18 talere:
- Sinus Lynge (partner, EFFEKT)
- Monica Parker (Hatch Analytics)
- Daniel Davis (WeWork)
- Daniel Hayden (Partner, Dissing+Weitling)
- Sarah Goldhagen (Forfatter & arkitektkritiker)
- Thomas Z. Ramsøy (CEO, Neurosinc)
- Michael Seum (VP GROHE Germany)
- Anthony Davies (3ADAPT)
For yderligere information, kontakt:
- Katrine Skauge, PR- og Marketingansvarlig for Nord – og Østeuropa i GROHE, mail: kristine.skauge@grohe.com, tlf: +45 31316298
- Magdalena Misiak, PR-kontakt, Brandhouse, tlf.+45 23675542
Vedhæftede billede er til fri, redaktionel afbenyttelse.
Nøgleord
Billeder
Information om GROHE
Fakta om GROHE:
- GROHE er verdens førende leverandør af sanitære produkter og et globalt brand, der bringer innovative produkter til markedet
- En af verden mest banebrydende virksomheder inden for teknologiske løsninger med fokus på bærdygtighed, innovation og miljø.
- Er på førstepladsen over globale mærker i 150 lande
- 6% global markedsandel
- Årligt salg er steget globalt for syvende år i træk med 5,3% til 1,391 millioner euro
- Tysklands mest bæredygtige virksomhed i 2017
- GROHE er en af verdens 50 mest bæredygtige virksomheder (US Fortune Magazine) og virksomheden er indstillet på at ændre verden.
Følg pressemeddelelser fra GROHE
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra GROHE
Tusindvis af danskere rejser på sommerferie uden at vandsikre deres hjem15.7.2019 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Inden længe drager tusindvis af danskere væk fra deres hjem for at holde sommerferie uden at vide, at de kan risikere at vende tilbage til et oversvømmet hjem. De fleste har nemlig ikke sikret deres hjem mod rørvandskader, som hvert år rammer over 100.000 danskere.
Alka sætter proaktivt ind over for vandskader med ny husforsikring8.10.2018 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Alka Forsikring vil i samarbejde med sanitetsvirksomheden GROHE sætte en stopper for de tusindvis af rørvandskader, der hvert år rammer Alkas mange kunder.
Alm. Brand og GROHE til kamp mod vandskader i et nyt taktisk samarbejde9.8.2018 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Nyt partnerskab mellem Alm. Brand og GROHE skal sætte en stopper for de mange tusinde vandskader, der hvert år koster Alm. Brand over en million kroner i skadeudbetaling.
Danskerne rejser på ferie uden en vandsikring i hjemmet16.7.2018 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Sommeren og ferierejser er over os, og det betyder, at mange danskere har taget stilling til, hvordan de sikrer deres hjem mod indbrud. Dog er det stadig de færreste danskere, der har taget stilling til at sikre deres hjem mod vandskader.