Send&Hent: Nu bliver det endnu nemmere at sende pakker

Tag din pakke, som skal sendes. Put den i en pakkeboks i din lokale dagligvarebutik. Og afvent så, at den heldige modtager afhenter pakken.
Sådan lyder det nye og enkle tilbud til danskerne, som årligt sender og modtager millioner af pakker. Send&Hent er en ny digital pakkeløsning til danskerne, når de skal sende pakker til hinanden. Pakketransporten bestilles helt enkelt på telefonen eller via computeren, mens pakkerne sendes og hentes direkte i 365 føtex, Netto og Bilka’er over hele landet.
–Vi ved, at bekvemmelighed er den vigtigste faktor for danskerne, når det gælder pakkepost. Og med Send&Hent kan danskerne nemt og bekvemt sende pakker til hinanden. Således skal du alene aflevere pakken i en pakkeboks i din nærmeste butik, og med Send&Hent kommer du til med det samme og behøver ikke stå i kø for hverken at sende eller hente din pakke, fortæller Kenneth Nielsen, koncerndirektør for E-commerce og Digital i Dansk Supermarked Group.
Send&Hent-pakkeboksene findes over hele landet i 365 butikker, så pakkerne nemt sendes og hentes, når kunderne alligevel er ude at handle. Og derfor er Send&Hent også kendetegnet ved gode åbningstider og ordentlige parkeringsforhold, så man nemt kan sende og hente pakker.
Klares på indkøbsturen
Udover at undgå kø eller skulle til skranken for at bestille pakkelevering, som man slipper for med Send&Hent, er Send&Hent samtidig label- og adresseløse. Man behøves altså ikke at skulle printe en label, når man skal sende pakken.
– Med Send&Hent-pakkeboksene, som er i 365 butikker, kan pakkerne nemt sendes og hentes, når kunderne alligevel er ude at handle. Butikkerne har samtidig lange åbningstider – flere steder kan pakkerne sendes og hentes døgnet rundt – hvilket gør, at det kan klares på alle tider, uddyber Kenneth Nielsen om fordelene ved Send&Hent.
Med Send&Hent er det muligt at sende pakker, der vejer helt op til 20 kg. Og pakken vil være fremme efter 1-3 hverdage.
Stort potentiale
Pakkelevering er et markedet, der trænger til konkurrence. Særligt fordi der mangler en enklere måde at sende pakker.
Dansk Supermarked glæder sig derfor – sammen med SwipBox, som er systemleverandør, og Bring, der står for logistik og levering – til med Send&Hent at skærpe konkurrencen i markedet med en ny løsning.
– Vi introducerer en ny løsning, som er hurtig, nem og bekvem. Og ikke mindst billig og prismæssigt konkurrencedygtig. Rigtig mange er allerede vant til at benytte deres lokale butik, når de eksempelvis henter pakker. Med Send&Hent gør vi det nu endnu nemmere, særligt at sende pakke, og vi glæder os meget til at komme i gang, pointerer Kenneth Nielsen fra Dansk Supermarked Group.
Send&Hent er muligt at benytte fra og med i dag.
- - - - - -
Sådan bruger du Send&Hent
1. Klik ind på sendoghent.dk og vælg ”bestil pakke”
2. Du bestiller en pakkeboks, du kan aflevere i, og en, hvor modtager kan hente. Du får her et nummer, der skrives direkte på pakken, der skal sendes
3. Du afleverer pakken i den nærmeste føtex, Netto eller Bilka
4. Pakken afhentes og placeres i en valgt pakkeboks tæt på modtageren
5. Modtageren modtager SMS med information og kan herpå hente pakken fra pakkeboksen ved at taste tilsendt kode
Send&Hent er muligt at benytte fra og med i dag.
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Køb billetter til Grøn 2025 i Bilka, Netto og føtex3.4.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group støtter igen i år Muskelsvindfondens arbejde og gør det muligt at købe billetter til Grøn Koncert, når du handler i deres butikker.
Bilka udvider sin hjemmelevering markant og tester ny version af BilkaToGo PickUp1.4.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilka har i 2025 tilføjet et stort tocifret antal postnumre til listen over byer, der kan benytte sig af BilkaToGo Hjemmelevering. Men ambitionerne er større, og Bilka ønsker at nå ud til endnu flere danskere, og derfor er de nu klar med endnu et tiltag – BilkaToGo PickUp Stigsborg.
føtex og Bilka tilpasser sig kundernes ændrede alkoholvaner med nyt sortiment28.3.2025 11:14:36 CET | Pressemeddelelse
Bilka og føtex er til for kunderne, og som direkte respons på livsstilsændringer og nye behov introducerer føtex og Bilka nu et stort sortiment af vinflasker i halv størrelse samt flere alkoholfrie alternativer.
Salling Group når ud til endnu flere kunder med godkendelse af COOP-aftale26.3.2025 11:53:00 CET | Pressemeddelelse
Netto og føtex rykker ind på nye adresser på tværs af Danmark, efter Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen netop har godkendt aftalen, der ender med en overdragelse af 33 COOP-butikker og projekter til Salling Group.
Salling Group styrker ledelsen med to markante profiler11.3.2025 14:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med to nyoprettede stillinger i topledelsen understreger Salling Group ambitionerne om et styrket kundefokus, innovation, investeringer og opkøb som en del af Aspire 28.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum