Hver anden dansker sover dårligt: Salling Group vil gøre nattesøvnen bedre
Med et helt nyt søvnunivers i Bilka - Salling NatteRo vil Danmarks største dagligvarekoncern gøre det nemmere at prioritere en god nattesøvn – og som en af de første i Norden lancerer dagligvarekæden nu også søvnprodukter med fiber, som er mærket og anbefalet af Asthma & Allergy Nordic.

Søvn er ikke kun en pause for dagen – det er en forudsætning for sundhed. Alligevel fortæller hver anden dansker, at de har været generet af søvnproblemer inden for de seneste to uger. Det viser den seneste nationale analyse fra Sundhedsstyrelsen.
Som direkte reaktion på den udvikling lancerer Salling Group Salling NatteRo – et nyt søvnunivers i Bilka, der samler nøje udvalgte produkter og rådgivning med ét mål for øje: at hjælpe danskerne til at sove bedre.
– Vi ved, hvor afgørende søvn er for både fysisk og mental trivsel, og vi ved, at alt for mange har svært ved at finde ro om natten. Derfor har vi skabt Salling NatteRo – et sted, hvor man som kunde let kan finde løsninger, der passer til ens søvnbehov, uanset om det handler om temperatur, komfort, allergi eller livsfase, siger Henrik Schmidt, kategoridirektør i Salling Group.
Salling NatteRo består af et bredt sortiment af funktionelle produkter herunder puder og dyner tilpasset forskellige sovepositioner, temperaturregulerende tekstiler, åndbart sengetøj og tryghedsskabende hjælpemidler som fx tyngdebamser til børn, der sover uroligt.
En stor del af sortimentet er udviklet særligt til kvinder i overgangsalderen, som ofte kæmper med varme nætter og urolig søvn. Her er det muligt at finde kølende og fugtabsorberende løsninger, der kan bidrage til en bedre søvnkvalitet.
Fælles for sortimentet er fokus på funktionalitet, tilgængelighed og nem vejledning, og ikke mindst et ønske om at formidle vigtigheden af god søvnhygiejne.
Samarbejde med Team Danmark
For at kunne yde så god vejledning som muligt, har Salling Group allieret sig med Team Danmark, hvor sportsfysiolog Lars Johansen i årevis har drevet projekter som har sigtet mod optimering søvn, trivsel og præstation.
”Under søvnen renser hjernen affaldsstoffer ud og gør hjernen klar til at fungere og præstere næste dag. Alle, der har haft en nat – eller flere – med dårlig nattesøvn, kender til problemer med at koncentrere sig, fokusere, løse opgaver, træffe rationelle beslutninger, osv. Alle kan sove dårligt i en kort periode uden problemer, men på lang sigt er det værd at investere i sin nattesøvn,” siger Lars Johansen, der til daglig hjælper eliteatleter til gode søvnvaner, og som i forbindelse med Bilkas lancering, underviser Bilkas medarbejdere i søvnens mekanismer, så de bedre kan vejlede kunderne til at få de optimale udbytte af Salling Nattero.
Nordisk allergimærkning toner frem i dansk detailhandel
En anden markant nyhed i Salling Groups nye søvnunivers er, at dagligvarekoncernen som en af de første i Norden nu lancerer 11 nye puder og dyner med fiber, der bærer det fælles nordiske mærke Asthma & Allergy Nordic.
Det nye astma og allergi-mærke er resultatet af en ny fusion mellem de nationale allergimærkningsordninger i Danmark, Norge og Sverige. Særligt de norske og svenske krav har i en årrække været blandt de mest omfattende i Europa – og med sammenslutningen følger en skærpet standard for hvilke produkter, der kan godkendes.
Produkterne er fri for parfume og vurderet til at have minimal risiko for at udløse allergiske reaktioner, så både materialer og fyld lever op til de strengeste kvalitets- og renhedsstandarder.
– Omkring en million danskere lever med allergi, og mange er ikke klar over, hvor stor betydning dyner og puder har. Asthma & Allergy Nordic-mærket er en garanti for, at kunderne kan føle sig trygge både hvad angår materialets kvalitet og dets evne til at holde husstøvmider og andre allergener ude, siger Henrik Schmidt.
De allergivenlige produkter er skabt med særligt tætvævede tekstiler, der forhindrer husstøvmider i at trænge igennem – og kan dermed bidrage til en mere uforstyrret søvn.
Alle Salling NatteRo- og Asthma & Allergy Nordic varerne findes allerede i Bilka varehusene landet over.
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comOm Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Rimi og Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 70.000 dedikerede kolleger i Danmark, Tyskland, Polen, Letland, Estland og Litauen servicerer hver uge millioner af kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 2,3 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Salling Seeds investerer 100 mio. kr. i østjysk innovationsfond12.8.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group investerer sammen med Aarhus Universitets Forskningsfond og to store østjyske aktører i en innovationsfond, der skal finde og dyrke innovative start-ups. Investeringen er samtidig den første i regi af Salling Seeds.
Salling Seeds åbner for investeringer i startups og innovatører11.8.2025 08:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group åbner nu officielt for ansøgninger til koncernens nye investeringspulje, Salling Seeds. Med en samlet investeringsramme på 500 millioner kroner ønsker Salling Group at styrke koncernens adgang til ny viden, teknologier og bæredygtige løsninger.
Innovation Day 2025 med historisk stor præmie: Salling Group søger nye og innovative nonfood-produkter31.7.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group, Danmarks største detailvirksomhed, inviterer endnu en gang kloge og kreative hoveder til Nonfood Innovation Day på hovedkontoret i Aarslev, Aarhus, hvor et helt nyt og kundevendt format introduceres.
Salling Group hugger toppen af ananasen21.7.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Kunder i Bilka, føtex og Netto behøver ikke længere irritere sig over flossede indkøbs- og affaldsposer, idet toppen af ananasen hugges af.
Kvindernes fodbold-EM: Få en signeret fanplakat, adgang til spillerportrætter og lær at lave Zidane-finten26.6.2025 11:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Har du en fodboldfan i hjemmet? Lige nu kan kunder i Salling Groups tre dagligvarekæder Netto, føtex og Bilka tage EM-fodboldfeberen med hjem i stuerne, når de er ude at handle.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum