
Rema 1000 er Danmarks bedst omtalte brand

YouGov BrandIndex sammenligner mere end 300 varemærker i Danmark for at vise, hvilke mærker der har fået mest positiv omtale (Buzz). Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker. En af de parametre, som YouGov BrandIndex måler på er varemærkets Buzz (omtale).
Varemærker med højeste Buzz-score (omtale)
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Den norske butikskæde, Rema 1000 klarer sig rigtig godt på det danske marked. Både når danskerne skal bedømme butikken på kvalitet, generelt indtryk, værdi for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshed. Det slog YouGovs imageanalyse fast i juli 2017, hvor Rema 1000 fik en flot andenplads, men nu kan Rema 1000 indtage førstepladsen med en score på 29,7 foran MobilePay og Lego, der ellers har siddet solidt på tronen i mange år.
Højdespringere i 2017
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
*Resultaterne for Ørsted er indtil 31. oktober 2017 baseret på navnet Dong Energy og efter 1. november 2017 på navnet Ørsted.
Volkswagens softwareskandale gav dem massiv negativ presseomtale i sidste kvartal af 2015, og i 2016 røg de ud af top 10 over bedst omtalte brands i Danmark. Volkswagen kan nu både glæde sig over at være tilbage i top 10 og en af årets højdespringere. Volkswagen har nemlig forbedret sin score med 7,7 point fra 6,5 i 2016 til 14,2 i 2017.
De to andre højdespringere på listen over største stigninger i Buzz-score er Nykredit på førstepladsen og Totalkredit på tredjepladsen. Begge brands har forbedret deres score med mere end 7 point i 2017. Nykredit og Totalkredit endte i februar 2016 i et stormvejr efter at varsle højere bidragssatser for deres kunder og fik megen negativ PR og omtale i 2016 som følge deraf. Selvom begge brands stadigvæk har en negativ score tyder rankingen på, at de er på vej op igen.
Se også Danmarks bedst omtalte brands fordelt på forskellige brancher her
Om YouGov BrandIndex
BrandIndex er en daglig tracking af danskernes opfattelse af mere end 300 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.
Buzz-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, om de i løbet af de seneste to uger har hørt noget positivt eller negativt om et bestemt varemærke gennem reklame, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie. Netscoren beregnes som positive minus negative tilkendegivelser.
Oversigten over varemærkerne med den største stigning i Buzz-score viser de varemærker, der har de største stigninger i Buzz-score i 2017 sammenlignet med 2016.
Nøgleord
Kontakter
Anne Dannisboe IversenNordic Product Manager, BrandIndex
Tlf:+45 2516 1991AnneDannisboe.Iversen@yougov.comTove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder
Links
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 5 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.
Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.
Med 30 kontorer i 20 lande og panelmedlemmer i 38 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.