
Peugeots #KickItToBrazil kampagne gav 10.000 ekstra træer i Amazonas

Da Automobiles Peugeot kickstartede kampagnen var det med det formål at udnytte de sociale medier til at skabe opmærksomhed på Amazonas regnskov og det skovrejsningsprojekt, der har stået på i mere end 15 år i samarbejde med ONF (den franske Skov- og Naturstyrelse).
Essensen i #KickItToBrazil var at lade en fodbold rejse gennem verden og skabe kontakt mellem mennesker. For hver foto med fodbolden, der blev uploadet på de sociale medier, forpligtede Peugeot sig til at plante et træ i Amazonas. Efter at have være i Senegal, på den kinesiske mur, forbi Tokyo, deltaget i fodboldkamp på Sochaux Stadion, på bilmesse i Algeriet og rundet Rusland, sluttede Peugeots fodbold symbolsk sin rejse i Rio de Janeiro.
Turen har resulteret i 10.000 fotos og videoer fra de mange lande og det betyder, at der nu vil blive plantet 10.000 ekstra træer i Peugeots skovrejsningsprojekt, der allerede tæller mere 2.000.000 plantede træer. Herudover vil Peugeot købe CO2 kvoter til at dække det CO2-aftryk, som fodbolden har sat på sin tur rundt i verden.
Fakta om Peugeot-ONFs skovrejsningsprojekt
- Peugeot investerede i 1999 10 mio. euros i projektet
- Det årlige budget er på 400.000 euros, hvilket finansieres af Peugeot og ONF i fælleskab
- Projektet er planlagt til at vare i 40 år
- Der er plantet 2.000.000 træer på 1.800 hektarer
- Man har genskabt 50 oprindelige arter
- Der er lagret mere end 110.000 tons CO2 i skovens biomasse
- 5.000 lokale skoleelver deltager i et særligt undervisningsforløb
- 150 studerende fra 10 forskellige universiteter forsker i projektet
Nøgleord
Billeder
Information om Peugeot Danmark
Følg pressemeddelelser fra Peugeot Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Peugeot Danmark
PEUGEOT 208 OG 2008 VINDER DERES RESPEKTIVE KATEGORIER I WOMEN´S WORLD CAR OF THE YEAR1.3.2021 15:02:10 CET | Pressemeddelelse
Juryen bag Women´s World Car of the Year har netop afsløret vinderne af ni forskellige kategorier. De ni vindere repræsenterer det ypperste i hver deres kategori, når det kommer til sikkerhed, komfort, teknologi og værdi for pengene. PEUGEOT kan glæder sig over hele to titler: PEUGEOT 208 vandt bedste bybil, mens PEUGEOT 2008 har vundet titlen som bedste urbane SUV. Det er 11. gang, at WWCOTY kårer de bedste biler, og juryen bag består af 50 motorjournalister fra 38 lande og hele fem forskellige kontinenter. Det er den eneste jury i bilverdenen, som udelukkende består af kvinder.
Løven brøler endnu højere25.2.2021 15:32:09 CET | Pressemeddelelse
Verdens ældste aktive bilmærke styrker sin karakter og visuelle identitet med et nyt logo. Der bliver vendt en ny side i PEUGEOTs historie.
Kevin Magnussen og Mikkel Jensen skal køre for PEUGEOT SPORT til FIA WEC og Le Mans8.2.2021 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
PEUGEOT’s planer om et ambitiøst comeback i endurance-racing fortsætter med at tage form. Efter at have afsløret de første tegninger af sin LMH Hypercar prototype og specifikationerne på hybrid-drivlinjen, der giver en samlet ydelse på 680 hk, har PEUGEOT Sport nu fornøjelsen af at præsentere de syv kørere, der skal kæmpe for løven i FIA World Endurance Championship (FIA WEC) og Le Mans 24 Hours.
PEUGEOT 508 SW plug-in hybrid er kåret til Årets Firmabil 202116.10.2020 13:23:45 CEST | Pressemeddelelse
For første gang nogensinde har juryen bag kåringen af Årets Firmabil kåret en plug-in hybrid som vinder. PEUGEOT 508 SW Allure Pack Business plug-in hybrid vandt i en klasse, som traditionelt set har været domineret af dieselmodeller. Den kan køre 60 km på 100 % el, har en CO2-udledning på 31 g/km (WLTP standard) og en samlet systemydelse på hele 225 hk til en beskatningspris på 299.990 kr.
Regeringens udspil på nye bilafgifter straffer plug-in-hybridbiler8.10.2020 08:29:07 CEST | Pressemeddelelse
Beregningsmodellen bag det nye regeringsudspil til nye bilafgifter straffer plug-in-hybridbiler, der af flere brancheorganisationer ellers anses for at være en vigtig trædesten frem mod transport baseret på ren el. Ifølge Peugeot Danmarks direktør sætter udspillet en kæp i hjulet på den grønne omstilling.