
PEUGEOT præsenterer ny 2008 på Genève Motor Show

Verdenspremiere på ny PEUGEOT 2008
I januar vandt PEUGEOT 2008 DKR det krævende Dakar Rally i overbevisende stil. Den vandt 9 ud af 13 etaper, herunder 2 første-, anden- og tredjepladser og 5 første- og andenpladser. Efter at have gennemført 9.500 kilometers race i barbariske omgivelser kunne den fornyede 2008 DKR køre over målstregen som vinder.
Seks uger efter, at Peterhansel/Cottret duoen hev sejren hjem til PEUGEOT SPORT, præsenterer PEUGEOT en ny generation af den kompakte crossover 2008. Med mere end 515.000 producerede eksemplarer i Europa, Kina og Brasilien er 2008 PEUGEOT´s mest succesfulde internationale produkt og ligger således i top 3 i segmentet.
Den nye 2008 har fået et mere potent og kraftfuldt design, der giver den SUV-karakter. Den nye robuste kølergrill med lodret gittermønster har løvelogoet placeret i midten, og de dynamiske linjer fortsætter henover motorhjelmen og afsluttes med en spoiler på bagklappen. Den har fået en markant bodystyling med sorte sideskørter og skærmkanter samt et beskyttelsespanel i aluminium integreret i for- og bagkofanger.Designet understreges af en elegant lyssignatur, som består af forlygter med et high-tech lygtehus i krom og sort, der giver det karakteristiske katteøjne-look. Baglygterne har løveklør med 3D effekt i en dybrød farve.
Farvepaletten består af ni forskellige farver, herunder den nye Ultimate Red, som blev introduceret på 308 GTi.
Opgraderingen af 2008 ses også på udstyrsniveauerne, hvor Access-, Active- og Allure-niveauerne fuldendes af GT Line. Dette sporty niveau består bl.a. af 17" sorte Eridan alufælge, sorte lak detaljer, en særlig kølergrill med PEUGEOT navnet i rødt og røde detaljer i både instrumentbordet og på sæder osv.
Kabinen er udført med fokus på kvalitet og sans for detaljen, hvilket både kommer til udtryk i de valgte materialer og i de forskellige optioner, bl.a. læderrat, gearknop i læder, armlæn i læder og ikke mindst muligheden for panoramaglastag omkranset af en LED lyskant.
Den nye 2008 er ikke alene eksponent for kvalitet og design, men også gennemtænkte praktiske løsninger. Læssehøjden er kun 60 cm og bagagerummet kan i et snuptag rumme fra 410 til 1.400 liter takket været de fleksible bagsæder, som med et enkelt tryk på en knap kan lægges ned. Der findes et opbevaringsrum på 22 liter under bagagerumsklappen og i selve kabinen er der adskillige aflægningsrum.
Intuitiv oplevelse bag rattet
PEUGEOT 2008 er som forgængeren udstyret med PEUGEOT i-Cockpit, der underbygger bilens køreegenskaber: intuitiv, agil, fleksibel og sikker. PEUGEOT i-Cockpit er udformet med en head-up instrumentering, så føreren ikke skal fjerne blikket fra vejen, hvilket sammen med touch skærmen giver en oplevelse af instinktiv kontrol. Touch skærmen indeholder bl.a. Mirror Screen, baseret på MirrorLink og Apple Carplay. Herudover er der mulighed for at udstyre 2008 med features som bakkamera, Active City Brake, Park Assist og Grip Control.
Det patenterede Grip Control arbejder sammen med ESC-systemet og er kombineret med Mud&Snow Goodyear Vector 4seasons dæk. Grip Control-systemet optimerer vejgrebet afhængigt af underlaget og man kan således vælge mellem følgende køremåder: Standard, sne, terrængående/mudder, sand og ESP off.
Motorprogrammet for den nye 2008 består af en bred vifte af Euro 6 motorer, der kun udleder fra 90 til 114 g CO2/km.
Den nye generation af PureTech 3-cylinderede benzinmotorer fås i fem forskellige versioner:
- 1.2L PureTech 82 hk, 5-trins manuel gearkasse, 20,4 km/l og 114 g CO2/km
- 1.2L PureTech 82 hk, 5-trins elektroniske styret gearkasse, 22,7 km/l og 102 g CO2/km
- 1.2L PureTech 110 hk S&S, 5-trins manuel gearkasse, 22,7 km/l og 103 g CO2/km
- 1.2L PureTech 110 hk S&S, 6-trins automatisk gearkasse, 20,8 km/l og 110 g CO2/km (Best in class i segmentet)
- 1.2L PureTech 130 hk S&S, 6-trins manuel gearkasse, 20,8 km/l og 110 g CO2/km
(Best in class i segmentet)
BlueHDi-motorerne er alle udstyret med den unikke kombination af SCR-teknologi og additiv partikelfilterteknologi. SCR-teknologien er det mest effektive redskab til efterbehandling af NOx, som den reducerer med op til 90 %. Den nye 2008 fås med seks forskellige BlueHDi-motorer, som alle har en CO2-udledning under 100 g/km: - 1.6L BlueHDi 75 hk, 5-trins manuel gearkasse, 27 km/l og 97 g CO2/km
(Best in Class i segmentet)
- 1.6L BlueHDi 100 hk, 5-trins manuel gearkasse, 27 km/l og 97 g CO2/km
- 1.6L BlueHDi 100 hk S&S, 5-trins manuel gearkasse, 28,5 km/l og 90 g CO2/km
- 1.6L BlueHDi 100 hk S&S, 5-trins manuel gearkasse, 27,7 km/l og 95 g CO2/km
- 1.6L BlueHDi 120 hk S&s, 6-trins manuel gearkasse, 27 km/l og 96 g CO2/km
PEUGEOT Traveller - en invitation til luksus og komfort på farten
PEUGEOT Traveller indtager Combispace og VIP Shuttle segmentet med et design, der emmer af selvtillid og et motorprogram, der med et gennemsnitligt brændstofforbrug på 18,5 km/l placerer den som best-in-class i segmentet.
Bag rattet oplever man PEUGEOTs ekspertise, når det gælder køreegenskaber og som passager er eksklusiv komfort nøgleordet. Sikkerheden er i højsædet, hvilket understreges af resultatet i Euro NCAP crashtest, hvor PEUGEOT Traveller opnåede de maksimale 5 stjerner.
Designet er karakteriseret af harmoniske dimensioner med stramme linjer og har elementer fra både 308 og 508 GT, eksempelvis LED signaturen og den karakteristiske krom-boomerang på hver side af forkofangeren. Fronten tegnes af en ny 3-dimensionel kølergrill med løve-logoet placeret i midten.
Kernen i udviklingen af PEUGEOT Traveller har været kvalitet ned til mindste detalje. Basen er hentet fra EMP2 platformen, som er grundlaget for den succesfulde 308, og det giver mulighed for at kombinere kompakte udvendige dimensioner med maksimal rummelighed.
PEUGEOT Traveller tilbyder op til 9 individuelle sæder og et bagagerum på 1.500 liter eller op til hele 4.900 liter takket være flytbare sæder.
Den fås i tre forskellige længder fra 4,60 m til 5,30 m og med en højde på kun 1,9 m er der garanti for parkeringsmuligheder i alle parkeringshuse. Standardlængden på 4,95 m og den lange version på 5,30 m er gængse i markedet, mens den korte version på 4,60 m er unik for segmentet - den rummer også 9 sæder. Den kompakte størrelse og det reducerede udhæng betyder, at PEUGEOT Traveller både er den perfekte rejsepartner og samtidig komfortabel i hverdagen, hvor den nemt styres rundt i byen.
PEUGEOT viser to udgaver af sin nye combispace til Genève Motor Show: PEUGEOT Traveller og PEUGEOT Traveller i-Lab. Med PEUGEOT Traveller i-Lab viser PEUGEOT sin fremtidsvision for businesskunder på farten og kalder den VIP Shuttle version 3.0 for at signalere, at man har taget konceptet et skridt videre. Den er udviklet med tanke på at give optimale betingelser for business. De fire individuelle sæder er placeret over for hinanden centreret omkring en stor 32" tablet med touch skærm og der er både WiFi hotspot, Bluetooth, opladestationer og virtual reality headset.
Nøgleord
Billeder
Information om Peugeot Danmark
Følg pressemeddelelser fra Peugeot Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Peugeot Danmark
PEUGEOT 208 OG 2008 VINDER DERES RESPEKTIVE KATEGORIER I WOMEN´S WORLD CAR OF THE YEAR1.3.2021 15:02:10 CET | Pressemeddelelse
Juryen bag Women´s World Car of the Year har netop afsløret vinderne af ni forskellige kategorier. De ni vindere repræsenterer det ypperste i hver deres kategori, når det kommer til sikkerhed, komfort, teknologi og værdi for pengene. PEUGEOT kan glæder sig over hele to titler: PEUGEOT 208 vandt bedste bybil, mens PEUGEOT 2008 har vundet titlen som bedste urbane SUV. Det er 11. gang, at WWCOTY kårer de bedste biler, og juryen bag består af 50 motorjournalister fra 38 lande og hele fem forskellige kontinenter. Det er den eneste jury i bilverdenen, som udelukkende består af kvinder.
Løven brøler endnu højere25.2.2021 15:32:09 CET | Pressemeddelelse
Verdens ældste aktive bilmærke styrker sin karakter og visuelle identitet med et nyt logo. Der bliver vendt en ny side i PEUGEOTs historie.
Kevin Magnussen og Mikkel Jensen skal køre for PEUGEOT SPORT til FIA WEC og Le Mans8.2.2021 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
PEUGEOT’s planer om et ambitiøst comeback i endurance-racing fortsætter med at tage form. Efter at have afsløret de første tegninger af sin LMH Hypercar prototype og specifikationerne på hybrid-drivlinjen, der giver en samlet ydelse på 680 hk, har PEUGEOT Sport nu fornøjelsen af at præsentere de syv kørere, der skal kæmpe for løven i FIA World Endurance Championship (FIA WEC) og Le Mans 24 Hours.
PEUGEOT 508 SW plug-in hybrid er kåret til Årets Firmabil 202116.10.2020 13:23:45 CEST | Pressemeddelelse
For første gang nogensinde har juryen bag kåringen af Årets Firmabil kåret en plug-in hybrid som vinder. PEUGEOT 508 SW Allure Pack Business plug-in hybrid vandt i en klasse, som traditionelt set har været domineret af dieselmodeller. Den kan køre 60 km på 100 % el, har en CO2-udledning på 31 g/km (WLTP standard) og en samlet systemydelse på hele 225 hk til en beskatningspris på 299.990 kr.
Regeringens udspil på nye bilafgifter straffer plug-in-hybridbiler8.10.2020 08:29:07 CEST | Pressemeddelelse
Beregningsmodellen bag det nye regeringsudspil til nye bilafgifter straffer plug-in-hybridbiler, der af flere brancheorganisationer ellers anses for at være en vigtig trædesten frem mod transport baseret på ren el. Ifølge Peugeot Danmarks direktør sætter udspillet en kæp i hjulet på den grønne omstilling.