
Peugeot-modeller med endnu mindre brændstofforbrug: 3008, 5008 og Partner Tepee får e-HDi teknologi

Peugeots e-HDi teknologi er et avanceret Stop&Start-system, hvor der automatisk opsamles energi ved påløb og motoren automatisk slukkes, når bilen holder stille ved eksempelvis rødt lys. Der startes igen, når foden slipper bremsepedalen og det unikke ved e-HDi er, at på trods af, at den er kombineret med en dieselmotor, så opnås en øjeblikkelig motorstart (400 ms), der både er lydløs og fri for vibrationer.
På Peugeot 3008 og 5008 vil e-HDi teknologien være kombineret med den populære 1.6 l HDi dieselmotor med 112 hk. Det betyder både et reduceret brændstofforbrug og en lavere CO2 -udledning i forhold til versioner uden e-HDi:
- 3008 1.6 l e-HDi 112 hk med ESG (elektronisk styret gearkasse): 122 g CO2 pr. km ved blandet kørsel (før 129 g/ km CO2 )
- 5008 1.6 l e-HDi 112 hk med ESG (elektronisk styret gearkasse): 127 g CO2 pr. km ved blandet kørsel (før 134 g/ km CO2 )
Disse versioner vil erstatte versioner med 1.6 l HDi 112 hk med semiautomatisk gearkasse.
Med e-HDi bliver 3008 og 5008 ikke alene mere brændstofbesparende, de vil også tilbyde en helt ny og komfortabel køreoplevelse. 3008 e-HDi og 5008 e-HDi vil være tilgængelige på det danske marked fra september.
Partner Tepee med rekordlav CO2 -udledning
Også Peugeot Partner Tepee vil fremadrettet få glæde af e-HDi. Teknologien vil i Partner Tepee blive kombineret med en 1.6 l HDi 92 hk motor, og der vil være mulighed for enten ESG eller manuel gearkasse. Resultatet er en CO2 -udledning på 125 g/km, hvilket er rekord i MPV-segmentet.
e-HDi teknologien vil i løbet af efteråret også blive introduceret på Partner Van på det danske marked. Denne Van-udgave er udstyret med en 1.6 l HDi 90 hk motor med enten ESG eller manuelt gear og kombineret med e-HDi teknologien opnår den en CO2 -udledning på 123 g/km.
Både personbils- og varebilsudgaven af Partner-modellen er i e-HDi-versionerne med ESG udstyret med en særlig feature: I stedet for en gearstang er der placeret en drejeknap i instrumentbordet samt paddle shift ved rattet. Midterkonsollen er således fjernet, hvilket giver endnu mere rummelighed på forsæderne. Dette har stor betydning i Van-udgaven med 3 sæder, hvor passagererne vil opleve mere plads og komfort.
Nøgleord
Billeder
Information om Peugeot Danmark
Følg pressemeddelelser fra Peugeot Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Peugeot Danmark
PEUGEOT 208 OG 2008 VINDER DERES RESPEKTIVE KATEGORIER I WOMEN´S WORLD CAR OF THE YEAR1.3.2021 15:02:10 CET | Pressemeddelelse
Juryen bag Women´s World Car of the Year har netop afsløret vinderne af ni forskellige kategorier. De ni vindere repræsenterer det ypperste i hver deres kategori, når det kommer til sikkerhed, komfort, teknologi og værdi for pengene. PEUGEOT kan glæder sig over hele to titler: PEUGEOT 208 vandt bedste bybil, mens PEUGEOT 2008 har vundet titlen som bedste urbane SUV. Det er 11. gang, at WWCOTY kårer de bedste biler, og juryen bag består af 50 motorjournalister fra 38 lande og hele fem forskellige kontinenter. Det er den eneste jury i bilverdenen, som udelukkende består af kvinder.
Løven brøler endnu højere25.2.2021 15:32:09 CET | Pressemeddelelse
Verdens ældste aktive bilmærke styrker sin karakter og visuelle identitet med et nyt logo. Der bliver vendt en ny side i PEUGEOTs historie.
Kevin Magnussen og Mikkel Jensen skal køre for PEUGEOT SPORT til FIA WEC og Le Mans8.2.2021 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
PEUGEOT’s planer om et ambitiøst comeback i endurance-racing fortsætter med at tage form. Efter at have afsløret de første tegninger af sin LMH Hypercar prototype og specifikationerne på hybrid-drivlinjen, der giver en samlet ydelse på 680 hk, har PEUGEOT Sport nu fornøjelsen af at præsentere de syv kørere, der skal kæmpe for løven i FIA World Endurance Championship (FIA WEC) og Le Mans 24 Hours.
PEUGEOT 508 SW plug-in hybrid er kåret til Årets Firmabil 202116.10.2020 13:23:45 CEST | Pressemeddelelse
For første gang nogensinde har juryen bag kåringen af Årets Firmabil kåret en plug-in hybrid som vinder. PEUGEOT 508 SW Allure Pack Business plug-in hybrid vandt i en klasse, som traditionelt set har været domineret af dieselmodeller. Den kan køre 60 km på 100 % el, har en CO2-udledning på 31 g/km (WLTP standard) og en samlet systemydelse på hele 225 hk til en beskatningspris på 299.990 kr.
Regeringens udspil på nye bilafgifter straffer plug-in-hybridbiler8.10.2020 08:29:07 CEST | Pressemeddelelse
Beregningsmodellen bag det nye regeringsudspil til nye bilafgifter straffer plug-in-hybridbiler, der af flere brancheorganisationer ellers anses for at være en vigtig trædesten frem mod transport baseret på ren el. Ifølge Peugeot Danmarks direktør sætter udspillet en kæp i hjulet på den grønne omstilling.