
Peugeot lancerer Peugeot Design Lab

Peugeot Design Lab er et "Global Brand Design" studio, der har som mål at udvikle stærke og tidssvarende brandstrategier og styrke kundernes værdier og identitet. Missionen er at designe produkter, services og oplevelser for eksterne kunder fra forskellige industrielle sektorer.
Peugeot Design Lab er placeret i hjertet af Peugeot Design Center, der under designchef Gilles Vidals ledelse strækker sig over tre kontinenter i byerne Paris, Shanghai og Sao Paolo, og det giver Peugeot Design Lab nogle unikke kompetencer, både når det gælder teknologiske og menneskelige ressourcer.
Unik "know-how" fra bilproduktion
Peugeot Design Lab blev til under udviklingen af Peugeots nye identitet i 2010. Der blev nedsat et team, som skulle udvikle andre produkter end biler og efterspørgsel fra kunder udenfor bilbranchen meldte sig hurtigt.
Filosofien bag Peugeot Design Lab er ønsket om at stille den unikke "know-how" fra bilproduktionen til rådighed for andre brancher. Når det kommer til design er bilen i dag et komplekst, men også et af de mest gennemført produkter - som designchef Gilles Vidal udtrykker det: "Udfordringen for bildesignere er ambitiøs: At leve op til konstant stigende forventninger til kvalitet, sikkerhed og indhold og samtidig se ind i fremtiden med et design, der er innovativt, attraktivt og anderledes."
Ekspertise: Global Brand Design
I en verden, der er endnu mere global og konkurrencepræget end nogensinde, er målet for Peugeot Design Lab at hjælpe sine kunder med at definere en stærk og gennemført identitet, hvilket er absolut nødvendigt for at sikre identifikation, succes og varighed for et brand. Hvert brand er unikt med sin helt egen DNA, historie, værdier og ambitioner og Peugeot Design Lab´s rolle er at bidrage med at definere og illustrere et brands vision og skabe en stærk og global visuel signatur.
Peugeot Design Lab har fokus på fem områder:
- Brandstrategi: Definering af brandets vision og designfilosofi
- Produkter: Arbejde med materialer, farver, grafik og logoer for at synliggøre brandets identitet i produkterne
- Kreativt design research: Arbejde med designet via 2D og 3D metoder
- Industrialisering: Udvikling af produkter, der udfordrer og overvinder de tekniske og industrielle begrænsninger, der måtte være
- Kommunikation: Brug af alle visuelle og event-mæssige platforme for at understøtte produkternes værdi i slutkommunikationen
Den ansvarlige for Peugeot Design Lab er irske Cathal Loughnane på 34 år. Han startede hos PSA Peugeot Citroën i 1999 og har arbejdet med både interiør-design og konceptbiler.
Som billederne viser, har Peugeot Design Lab allerede arbejdet med udvikling af fly, sejl- og speedbåde, cykler og ure.
Nøgleord
Billeder
Information om Peugeot Danmark
Følg pressemeddelelser fra Peugeot Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Peugeot Danmark
PEUGEOT 208 OG 2008 VINDER DERES RESPEKTIVE KATEGORIER I WOMEN´S WORLD CAR OF THE YEAR1.3.2021 15:02:10 CET | Pressemeddelelse
Juryen bag Women´s World Car of the Year har netop afsløret vinderne af ni forskellige kategorier. De ni vindere repræsenterer det ypperste i hver deres kategori, når det kommer til sikkerhed, komfort, teknologi og værdi for pengene. PEUGEOT kan glæder sig over hele to titler: PEUGEOT 208 vandt bedste bybil, mens PEUGEOT 2008 har vundet titlen som bedste urbane SUV. Det er 11. gang, at WWCOTY kårer de bedste biler, og juryen bag består af 50 motorjournalister fra 38 lande og hele fem forskellige kontinenter. Det er den eneste jury i bilverdenen, som udelukkende består af kvinder.
Løven brøler endnu højere25.2.2021 15:32:09 CET | Pressemeddelelse
Verdens ældste aktive bilmærke styrker sin karakter og visuelle identitet med et nyt logo. Der bliver vendt en ny side i PEUGEOTs historie.
Kevin Magnussen og Mikkel Jensen skal køre for PEUGEOT SPORT til FIA WEC og Le Mans8.2.2021 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
PEUGEOT’s planer om et ambitiøst comeback i endurance-racing fortsætter med at tage form. Efter at have afsløret de første tegninger af sin LMH Hypercar prototype og specifikationerne på hybrid-drivlinjen, der giver en samlet ydelse på 680 hk, har PEUGEOT Sport nu fornøjelsen af at præsentere de syv kørere, der skal kæmpe for løven i FIA World Endurance Championship (FIA WEC) og Le Mans 24 Hours.
PEUGEOT 508 SW plug-in hybrid er kåret til Årets Firmabil 202116.10.2020 13:23:45 CEST | Pressemeddelelse
For første gang nogensinde har juryen bag kåringen af Årets Firmabil kåret en plug-in hybrid som vinder. PEUGEOT 508 SW Allure Pack Business plug-in hybrid vandt i en klasse, som traditionelt set har været domineret af dieselmodeller. Den kan køre 60 km på 100 % el, har en CO2-udledning på 31 g/km (WLTP standard) og en samlet systemydelse på hele 225 hk til en beskatningspris på 299.990 kr.
Regeringens udspil på nye bilafgifter straffer plug-in-hybridbiler8.10.2020 08:29:07 CEST | Pressemeddelelse
Beregningsmodellen bag det nye regeringsudspil til nye bilafgifter straffer plug-in-hybridbiler, der af flere brancheorganisationer ellers anses for at være en vigtig trædesten frem mod transport baseret på ren el. Ifølge Peugeot Danmarks direktør sætter udspillet en kæp i hjulet på den grønne omstilling.